4 דברים חשובים שיחזקו אתכם בזמן מלחמה

תבלו עם אנשים כמה שאתם יכולים, אל תוותרו על אורח חיים בריא, תודו על מה שיש לכם כרגע כי כלום לא מובן מאליו ותסכימו לקבל עזרה. הדברים שיחזקו אתכם

משברים מגיעים אלינו ללא התראה מוקדמת ומאתגרים אותנו בכל מישורי החיים. הם מאתגרים אותנו מבחינה נפשית, פיזית ומנטלית. משברים קשים כמו מלחמה, אובדן או אירועים קשים, עלולים לגרום לעורר תחושות של פחד, חרדה, דכאון ואף להוות טריגר למחלות נפש כאלו ואחרות. בנוסף, חוסר בוודאות המתלווה אל כל האירועים הקשים, עלולים להחליש אותנו בכל הרמות ולגרום לנו להיות חלשים וחולים יותר. הנה 4 דברים שתוכלו לעשות כדי להחזיר לעצמכם את הכוחות ולהעלות את המורל.

אל תסכימו להיות לבד – הישארו בחברה

בני האדם הם יצורים חברתיים, וזקוקים לחברה על מנת להרגיש טוב יותר. אנשים רבים נוטים להסתגר בעיתות משבר ולבלות זמן רב לבד. הבדידות יוצרת עצבות ומורידה את כוחות החיים. נסו להיות כמה שיותר בחברה ולא להשתבלל. בקרו חברים ומשפחה, צאו להתנדב בכל מה שאתם יכולים, צאו לטיולים בטבע ובלו עם השכנים. אחד הדברים שיכולים לעזור לכם להתרומם, זה לעזור לאנשים אחרים שמרגישים בודדים.

שמרו על אורח חיים בריא ועכשיו עוד יותר מתמיד

לחץ מתמיד, דאגה מתמשכת, סטרס ברמות גבוהות, פחדים וחרדות שמלוות את החיים שלנו לזמן ארוך, מחלישים את מערכת החיסון שלנו, ולכן בזמנים של משבר ומלחמה, חשוב עוד יותר להקפיד על אורח חיים בריא על אף שהגוף מבקש לפעמים ג’אנק פוד וסוכרים על מנת להתנחם, ובאופן טבעי פחות מתחשק לעשות ספורט במצב רוח ירוד. עשו כל מה שביכולתכם כדי להכניס את הפעילות הגופנית לחייכם כי היא תורמת לבריאות הנפשית שלכם וכמובן לבריאות הגוף. תזונה בריאה תעזור לכם להרגיש חזקים וחיוניים יותר להתמודד עם האירועים הלא פשוטים שאתם עוברים. החליטו על זמנים קבועים לספורט וזמנים קבועים לארוחות בריאות והשתדלו להתמיד ככל שניתן.



 

תודו על מה שיש לכם כרגע

לאף אחד מאיתנו אין באמת שליטה על האירועים שמתרחשים סביבנו, אבל אנחנו כן יכולים לקחת אחריות על הדרך שבה נחשוב ועל איפה נשים את הפוקוס שלנו. אנחנו יכולים בעזרת הסחת תשומת הלב שלנו ממה שחסר לנו, למה שכן יש לנו, להרגיש הרבה יותר טוב. התמקדו בדברים הטובים שיש לכם בחיים והשתדלו להודות עליהם. ההודיה היא כלי ידוע בכל שיטות הפסיכולוגיה החיובית, כעוזר להפחתת פחד, חרדה ודכאון. השתדלו לפתוח את הבוקר בהודיה על הטוב שיש סביבכם כעת, החל מבריאות, שפע, משפחה ומיטה חמה לישון בה. כל מה שיש לכם להודות עליו כתבו או אמרו בקול.

עזרה מקצועית

אל תהססו לפנות לעזרה מקצועית במקרה שאתם מרגישים קושי נפשי, קושי בתפקוד היומיומי, קושי לעכל את האירועים השונים או שאתם פשוט מרגישים צורך לפרוק. כשאתם הולכים לטפל בנפש שלכם, אתם בעצם דואגים לבריאות שלכם וגם מבטיחים לעצמכם שהטראומה לא תיחקק ותנהל את החיים שלכם בעתיד. אם אתם סובלים מדיכאון, דכדוך מתמשך, מפחדים חוזרים ונשנים, ממחשבות טורדניות, מראות קשים שחוזרים על עצמם, חרדות או קשיים בתפקוד, מומלץ לגשת לטיפול וייעוץ מקצועי.

 

 

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
27-02-2024
מתכון להכנת שוקו חם עם אבוקדו וקינמון
ספורט
25-02-2024
שמרו על בלאנס: תרגיל שיווי משקל שיחטב לכם את כל הגוף
תזונה
18-02-2024
אותה כמות קלוריות רק בלילה: מה זה עושה לגוף שלנו?
ספורט
14-02-2024
איך פעילות גופנית משותפת תשפר את הזוגיות שלכם?
מתכונים
13-02-2024
מתכון להכנת עוגת קרם שוקולד מפנקת
טיפוח
11-02-2024
המדריך השלם לטיפוח בחורף
תזונה
08-02-2024
חורף בריא: תרופות סבתא שיחזקו אתכם
מתכונים
06-02-2024
מתכון להכנת שייק קפה אגוזי לוז

תפריט נגישות