5 הרגלי בוקר גרועים שעלולים לפגוע בבריאות הגוף והנפש שלנו

איך שהבוקר שלנו יתחיל ישפיע על כל היום שלנו, ורצף של הרגלי בוקר שאינם בריאים לנו, יכולים להשפיע על הבריאות כולה. לכל אחד מאיתנו יש את שגרת הבוקר הקבועה שלו, כזו שאנחנו עושים כבר ממש באוטומט בלי לחשוב. אבל האם עצרתם פעם לחשוב איך השגרה שהורגלתם אליה משפיעה על הבריאות שלכם?

יש הרגלים שאם תתמידו אתם, יהפכו אתם לאנשים בריאים ומצליחים, ולעומתם, לכולנו יש הרגלים שאם נמשיך עמם לאורך זמן, ככל הנראה שיפגעו בבריאות שלנו בטווח הארוך כמו למשל עישון, שאולי מניב לאנשים מעשנים מעט רוגע או הנאה, אך בטווח הארוך, יכול להזיק ולגרום למחלות. איזה הרגלי בוקר יכולים להזיק לכם בטווח הארוך?

להישאר זמן רב עם הנייד במיטה

מתעוררים בבוקר ונמצאים לאורך זמן במיטה כדי להתעכב על חיים של אחרים ברשתות החברתיות? מדובר בהרגל פשוט שרבים עושים על הבוקר, והוא גורם להשוואות, תחושת חוסר ערך ופוגע במוטיבציה שלכם להצליח. כשהשעון המעורר מצלצל, נסו להתנתק מהנייד לזמן מסוים כדי לתת ערך אמיתי לעצמכם, שיביא אתכם למוטיבציה ולא יוריד לכם אותה. בנוסף, השתדלו לא להישאר במיטה זמן רב לאחר ההתעוררות, זה משדר למוח שלכם שאין לכם סיבה טובה להתעורר ליום חדש והופך את היום לקשה יותר ופחות אנרגטי.

מתעוררים והולכים ישר לעבודה

כולנו מתעוררים בבוקר והולכים מתישהו לעבודה, השאלה היא אם אנחנו מזנקים מהמיטה, מתארגנים ורצים היישר לעבודה או שאנחנו נותנים קודם כל זמן לעצמינו לפעילות גופנית, מדיטציה וזמן לארוחת בוקר? כשאנחנו נותנים לעצמינו, הרבה יותר קל לנו לתת לאחרים ולהיות עובדים טובים ויעילים. תנו לעצמכם את הדברים שעושים לכם טוב בבוקר.



לחשוב מחשבות רעות על הבוקר

מה שנתמקד בחיים שלנו גדל. אם נתמקד בכל מה שרע לנו בחיים, בדברים שיש לנו לעשות שאנחנו ממש לא רוצים, בכל מה שמפחיד אותנו, בבוס שמעצבן אותנו, בקולגה שמפריעה לנו או במה שאנחנו לא אוהבים בגוף שלנו, כך נרגיש יותר ויותר מהרע והאנרגיה הזו תגדל. לעומת זאת, אם תתמקדו בבוקר במה שכן טוב בחיים שלכם, במה שכן עובד לכם, ברגעים שבהם אתם כן מצליחים וברגעים הטובים שמצפים לכם ביום שיגיע, תגיעו אל היום שלכם באנרגיות גבוהות של שמחה והיא תוביל לבריאות נפשית ופיזית.

לאכול מהר על הדרך

אכילה חפוזה על הדרך גורמת ל-2 דברים עיקריים: לעיכול וספיגה פחות טובים ולהשמנה. רבים מאיתנו נוהרים לעבודה ושוכחים מעצמינו, אבל אז משלמים על כך בבריאות שלנו. השתדלו לאכול בנחת בבוקר, ואם אין לכם אפשרות כזו, אז תיקחו לכם קופסא עם אוכל בריא לעבודה ואכלו בנחת כשמתאפשר לכם. הקפידו על לעיסה טובה של המזון כדי לעזור לגוף לעכל ולספוג את המזון כהלכה.

לאכול מתוק על הבוקר

אנשים שאוכלים ממתקים על הבוקר, קורנפלקס עם חלב, גרנולה מסוכרת, חטיפים מתוקים ושאר קרואסונים ועוגיות, גורמים לעלייה חדה של הסוכר בדם שלהם, ולכך שכל היום שלהם הגוף שלהם ידרוש מתוק. העדיפו פירות על מאכלים מתוקים ומסוכרים, שיש בהם גם מים, וויטמינים וסיבים תזונתיים המאטים את כניסת הסוכר לדם, ונסו לא לגרום לעליות חדות של הסוכר על הבוקר, שגם מפריע לתחושת הריכוז והערנות שלנו במהלך היום.

 

 

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
26-05-2024
למה כל כך קשה לנו להתמיד באימונים ומהם סודות ההתמדה?
ספורט
23-05-2024
פילאטיס רצפה או מכשירים? מה עדיף?
מתכונים
21-05-2024
מתכון תה קר בטעם לימון ומנגו
תזונה
18-05-2024
הסוד לגוף צעיר: מה להכניס לשייק כדי להישאר צעירים?
ספורט
16-05-2024
כיצד לשחרר צוואר תפוס?
תזונה
09-05-2024
16 טיפים מעולים ליום עצמאות בריא יותר
מתכונים
07-05-2024
מתכון להכנת עוגת גבינה לימונית
ספורט
04-05-2024
איך לחזור לרוץ אחרי הפוגה ארוכה?

תפריט נגישות