מבחן לשנה החדשה: איך תדעו אם אתם באמת חיים בריא?

רגע לפני שמגיעה לה עוד שנה, בדקו את עצמכם לפי סימני הגוף: האם אתם אוכלים בריא, עושים מספיק ספורט, ישנים מספיק? עם סימני הגוף אנחנו לא מתווכחים.

לפעמים נדמה לנו שאנחנו ממש בסדר: אוכלים באופן מסודר, עושים ספורט, חיים בריא בסך הכל, אבל אז מופיעים כל מיני מופעי גוף שונים שלא בהכרח מסתדרים עם אורח החיים הבריא שנראה לנו שאנחנו מאמצים. אז איך נדע? הגוף שלנו לעולם לא משקר, אז אם אחד מהסימנים הללו הופיע פתאום, כדי לבחון מחדש אם ניתן לשפר משהו באורח החיים שלנו.

עלייה במשקל

אם עליתם לפתע במשקל ולא שיניתם שום דבר בתזונה שלכם, כמובן שכדאי לבדוק את בלוטת התריס ולבדוק שאין שינוי הורמונלי כלשהו. כל עוד הבדיקות שלכם תקינות ועדיין המשקל ממשיך לטפס, ככל הנראה שאתם אוכלים יותר ממה שאתם מוציאים. לפעמים אנחנו באמת אוכלים אותו הדבר, אבל מפסיקים לעשות פעילות גופנית או לזוז פחות, וכתוצאה מכך הגוף נמצא בעודף יומי ולכן יש עלייה במשקל. שאלו את עצמכם האם אתם פחות פעילים? האם בעבר צעדתם יותר? האם יותר לכם לבקר פחות במכון הכושר? האם האימונים שלכם הפכו להיות קלים יותר? האם אתם לא מספיק מגוונים?

הופעת שומן בטני

שומן סביב הבטן הוא מסוג הדברים שאנחנו צריכים לבדוק, כדי לשלול בעיות בריאותיות מסוימות כמו בעיות הורמונליות, בעיות בבלוטת התריס, שחלות פוליציסטיות, שומנים בדם, כולסטרול, סוכרת מסוג 2 ועוד. כששומן מופיע באזור הבטן כדאי שנבדוק האם אנחנו עושים מספיק פעילות אירובית? האם אנחנו מבצעים מספיק אימוני משקולות? אולי אנחנו אוכלים יותר מדי סוכר? האם אנחנו אוכלים בשעות המאוחרות ובלילה?



כאבי ראש

כאבי ראש יכולים להגיע מסיבות שונות, אך הם יכולים להעיד על כך שהתזונה לא בהכרח נקייה. כאבי ראש יכולים להעיד על תזונה מעובדת ועתירה בנתרן, על מחסור בפרות וירקות, על מחסור בתנועה ועל ישיבה מרובה, על חוסר זרימת דם ועל לחץ נפשי. האם אתם עוצרים לנשום? האם אתם זזים מספיק?

נשירת שיער

נשירת שיער עלולה להיגרם מסטרס, ממחסור בוויטמינים ומינרלים, מתת תזונה או תזונה מעובדת ולקויה, מבעיות הורמונליות או מחומרים כימיים לשיער. עשו בדיקות דם ובדקו האם יש משהו בתזונה שזקוק לשיפור.

בעיות עור

אנחנו פולטים רעלים גם דרך העור שלנו. אם העור הפך לפתע לשומני, או שאתם סובלים ממחלת עור כלשהי, כדאי לבדוק איזה מאכלים פחות בריאים נכנסים לגוף שלכם.

אתגרי שינה

אתגרי שינה יכולים להתבטא בקשיי הירדמות, קושי בהתעוררות, שינה קלילה ולא מספקת או פשוט שינה לא איכותית שגורמת לכם להתעורר משינה עייפים. בעיות בתחום השינה יכולים להגיע מהפן הנפשי, כשיש עניינים שמטרידים אתכם או לחץ שאתם חווים, והם יכולים להגיע מהפן הפיזי, כמו בעיות בכבד, שתיית אלכוהול בסמוך לשינה, שתייה מרובה של קפה או אכילה מרובה לפני השינה.

כאבי בטן

כאבי בטן הם נורה אדומה למשהו שאינו תקין במערכת העיכול. זה יכול להיות חיידק או טפיל, מסיבות רפואיות אחרות או ממזון שאינו מתאים לכם. לפעמים מדובר באכילה מהירה מדי, אכילת יתר, אכילת מאכלים חריפים או שילובים שונים של מאכלים שיוצרים גזים ותסיסה כמו למשל אכילת פירות לאחר ארוחה בשרית.

 

 

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
26-05-2024
למה כל כך קשה לנו להתמיד באימונים ומהם סודות ההתמדה?
ספורט
23-05-2024
פילאטיס רצפה או מכשירים? מה עדיף?
מתכונים
21-05-2024
מתכון תה קר בטעם לימון ומנגו
תזונה
18-05-2024
הסוד לגוף צעיר: מה להכניס לשייק כדי להישאר צעירים?
ספורט
16-05-2024
כיצד לשחרר צוואר תפוס?
תזונה
09-05-2024
16 טיפים מעולים ליום עצמאות בריא יותר
מתכונים
07-05-2024
מתכון להכנת עוגת גבינה לימונית
ספורט
04-05-2024
איך לחזור לרוץ אחרי הפוגה ארוכה?

תפריט נגישות