כל מה שאתם חייבים לדעת על צלוליטיס ואיך נפטרים ממנו לקראת הקיץ

8 טיפים שיעזרו לכם להקטין משמעותית את הצלוליט תוך זמן קצר

ניסיתן למרוח קרמים, פצחתן בכל דיאטה אפשרית, בזבזתן כספכן על טיפולים שונים ואימוני אירובי בלתי פוסקים ועור התפוז עדיין מסרב להיעלם? הצלוליט הוא בעצם שומן תת עורי, המכונה בטעות גם 'צלוליטיס', אבל אם נדייק אז 'צלוליטיס', זהו מצב דלקתי של רקמות החיבור התת-עוריות ולא זה מה שמטריד אותנו לרוב, אלא אותו מראה תפוזי לא אחיד וגבשושי של העור.
הצלוליט עלול להתיישב ולהתמקם אצל כל אחד במקום אחר בגוף, החל מהישבן, ירכיים, בטן, או בטן, אך הוא נפוץ ומטריד לרוב נשים ובעיקר באזור הישבן. הצלוליט לא מוגדר כבעיה רפואית, אך כן כבעיה אסתטית, שמגיעה ברוב המקרים בגילאים המבוגרים יותר, אך עלול לפקוד אותנו בכל גיל.

מהם הגורמים לתופעה?
אמנם הצלוליט נפוץ יותר אצל נשים שעברו לידות, עשו דיאטות קיצוניות, השמינו, סובלים מהשמנה, או עודף משקל, אך גם נשים רזות סובלות מהתופעה המטרידה. תזונה לקויה עשירה בסוכרים, ישיבה מרובה והיעדר ספורט, דיאטות, סטרס, בעייה בזרימת דם וגיל, עשויים להחריף את הצלוליט.

איך מטפלים?
כדי להיפטר מהצלוליט אנחנו צריכות לפזר אותו בגוף בעזרת מניפולציות שונות החל מכמה שיותר תנועה: הליכה / ספינינג / רכיבה על אופניים / סטפר / עלייה וירידה של מדרגות / אימוני מדרגות / ריצה או כל פעילות אירובית שתסייע לפזר את הצלוליט, להוסיף כמה שיותר עיסויים, לעשות פילינג תוך כדי עיסוי. בנוסף, מומלץ לבצע אימוני כוח של כל הגוף כדי להוריד את אחוזי השומן בגוף והעלאת מסת השריר ולשמור על תזונה מאוזנת שלא תאפשר אגירת שומן.

האם מדובר בגנטיקה?
כל מה שקשור בעור ובגוף שלנו תלוי לצערנו או לשמחתנו בגנטיקה שלנו, אבל יש לנו אפשרות לשנות את גורלנו בעזרת אורח חיים בריא ונכון, כאשר מי שיש לגוף שלה נטייה לפתח צלוליט, תצטרך לעמול קשה יותר כדי למנוע אותו.

האם אפשר להיפטר מצלוליט?
כן, ולהקטין אותו בצורה משמעותית בזכות שינוי אורח החיים, הקפדה על תזונה נטולת שומנים ומתוקים, פעילות גופנית ייעודית, ועיסויים מרובים בעזרת שמנים מיוחדים. חשוב להבין שרק קרמים בלי שינוי משמעותי באורח החיים לא יעזרו לכם להיפטר מהצלוליט.



8 טיפים שיעזרו לכם להקטין משמעותית את הצלוליט תוך זמן קצר

1. הורידו את כמויות השומן מהתפריט – הצלוליט הוא שומן תת עורי שמצטבר. אל תוסיפו לגוף שומן שכבר יש לו. העדיפו להכניס לתפריט שלכם שומנים בריאים מהצומח כמו אבוקדו, שמן זית ושקדים והורידו מהתפריט את השומנים הלא בריאים כמו המטוגנים והמעובדים.
2. ביי סוכרים – סוכר שלא הופך במיידית לאנרגיה הופך לשומן בגוף ומתמקם לו כצלוליט. אם אתם אוכלים סוכרים, דאגו שמקורם יהיו מפירות והעדיפו לאכול אותם בבוקר ובצהרים ולא בערב. בבוקר ובצהרים הגוף פעיל יותר ומשתמש בסוכרים אלו לאנרגיה, בעוד שבערב אנחנו פחות פעילים, ואותו סוכר הופך לשומן ונאגר בגוף.



3. עשו מינימום 30 דקות של פעילות אירובית ביום. רוצים לשרוף את השומן? האריכו את זמן האירובי ועבדו בדופק בינוני.
4. פנו מקום בלו"ז ל-3-4 פעמים אימוני משקולות.
5. אל תתפוצצו. אכלו בצורה מאוזנת כדי שהגוף שלכם לא יאגור שומן מיותר. אכלו לשובע אבל לא למצב שבו אתם לא נושמים.
6. הימנעו מדיאטות ומתנודות גדולות במשקל. אכלו בריא והיצמדו לתפריט שאתם יכולים להישאר בו לאורך זמן בלי מעידות גדולות.
7. השקיעו במסאז'ים עצמיים או שפנו לאיש מקצוע.



8. שתו הרבה מים והימנעו ממשקאות ממותקים.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
15-07-2018
מתכון להכנת שייק קפה
מתכונים
11-07-2018
מתכון להכנת פודינג שוקולד וזרעי צ'יא
תזונה
05-07-2018
אנחנו קוצצים אותה לסלט, מתבלים בעזרתה את הקציצות, מכניסים לשייק ירוק ומקשטים את המאכלים השונים, אבל האם עצרתם פעם לחשוב כמה הפטרוזיליה מועילה לבריאותכם? קראי עוד >>
מתכונים
04-07-2018
מתכון להכנת שייק שוקולד ותות מפנק
תזונה
28-06-2018
רוטב עגבניות מכיל סוכר, גם סלט שנראה לנו בריא עלול לגרום להשמנה, מיצים סחוטים הם אמנם בריאים אבל יעלו לכם ביוקר וגם ארוחת בוקר מסורתית היא סכנה למשקל. הנה כמה מיתוסים שכדאי להפריך על תזונה ודיאטה. קרא עוד >>
מתכונים
26-06-2018
מתכון להכנת שייק בננה אגוזים
תזונה
24-06-2018
גם לכן סיפרו שאם לא תאכלו מיד את הגלידה או התות שמתחשק לכן באמצע הקיץ, הבייבי הקטן יוולד עם כתם לידה בצורת הגלידה או התות שלא נאכלו? אל תאמינו לכל מה שאומרים לכן! קראי עוד >>
תזונה
21-06-2018
השעון מצלצל, אתם קופצים מהמיטה, מתארגנים מהר, במקרה הטוב מספיקים להתאמן, אחריו מקלחת זריזה וריצה לעבודה. כמה מכם זוכרים לאכול ארוחת בוקר בין כל הלחץ הזה? קרא עוד >>