כל מה שאתם חייבים לדעת על צלוליטיס ואיך נפטרים ממנו לקראת הקיץ

8 טיפים שיעזרו לכם להקטין משמעותית את הצלוליט תוך זמן קצר

ניסיתן למרוח קרמים, פצחתן בכל דיאטה אפשרית, בזבזתן כספכן על טיפולים שונים ואימוני אירובי בלתי פוסקים ועור התפוז עדיין מסרב להיעלם? הצלוליט הוא בעצם שומן תת עורי, המכונה בטעות גם 'צלוליטיס', אבל אם נדייק אז 'צלוליטיס', זהו מצב דלקתי של רקמות החיבור התת-עוריות ולא זה מה שמטריד אותנו לרוב, אלא אותו מראה תפוזי לא אחיד וגבשושי של העור.
הצלוליט עלול להתיישב ולהתמקם אצל כל אחד במקום אחר בגוף, החל מהישבן, ירכיים, בטן, או בטן, אך הוא נפוץ ומטריד לרוב נשים ובעיקר באזור הישבן. הצלוליט לא מוגדר כבעיה רפואית, אך כן כבעיה אסתטית, שמגיעה ברוב המקרים בגילאים המבוגרים יותר, אך עלול לפקוד אותנו בכל גיל.

מהם הגורמים לתופעה?
אמנם הצלוליט נפוץ יותר אצל נשים שעברו לידות, עשו דיאטות קיצוניות, השמינו, סובלים מהשמנה, או עודף משקל, אך גם נשים רזות סובלות מהתופעה המטרידה. תזונה לקויה עשירה בסוכרים, ישיבה מרובה והיעדר ספורט, דיאטות, סטרס, בעייה בזרימת דם וגיל, עשויים להחריף את הצלוליט.

איך מטפלים?
כדי להיפטר מהצלוליט אנחנו צריכות לפזר אותו בגוף בעזרת מניפולציות שונות החל מכמה שיותר תנועה: הליכה / ספינינג / רכיבה על אופניים / סטפר / עלייה וירידה של מדרגות / אימוני מדרגות / ריצה או כל פעילות אירובית שתסייע לפזר את הצלוליט, להוסיף כמה שיותר עיסויים, לעשות פילינג תוך כדי עיסוי. בנוסף, מומלץ לבצע אימוני כוח של כל הגוף כדי להוריד את אחוזי השומן בגוף והעלאת מסת השריר ולשמור על תזונה מאוזנת שלא תאפשר אגירת שומן.

האם מדובר בגנטיקה?
כל מה שקשור בעור ובגוף שלנו תלוי לצערנו או לשמחתנו בגנטיקה שלנו, אבל יש לנו אפשרות לשנות את גורלנו בעזרת אורח חיים בריא ונכון, כאשר מי שיש לגוף שלה נטייה לפתח צלוליט, תצטרך לעמול קשה יותר כדי למנוע אותו.

האם אפשר להיפטר מצלוליט?
כן, ולהקטין אותו בצורה משמעותית בזכות שינוי אורח החיים, הקפדה על תזונה נטולת שומנים ומתוקים, פעילות גופנית ייעודית, ועיסויים מרובים בעזרת שמנים מיוחדים. חשוב להבין שרק קרמים בלי שינוי משמעותי באורח החיים לא יעזרו לכם להיפטר מהצלוליט.



8 טיפים שיעזרו לכם להקטין משמעותית את הצלוליט תוך זמן קצר

1. הורידו את כמויות השומן מהתפריט – הצלוליט הוא שומן תת עורי שמצטבר. אל תוסיפו לגוף שומן שכבר יש לו. העדיפו להכניס לתפריט שלכם שומנים בריאים מהצומח כמו אבוקדו, שמן זית ושקדים והורידו מהתפריט את השומנים הלא בריאים כמו המטוגנים והמעובדים.
2. ביי סוכרים – סוכר שלא הופך במיידית לאנרגיה הופך לשומן בגוף ומתמקם לו כצלוליט. אם אתם אוכלים סוכרים, דאגו שמקורם יהיו מפירות והעדיפו לאכול אותם בבוקר ובצהרים ולא בערב. בבוקר ובצהרים הגוף פעיל יותר ומשתמש בסוכרים אלו לאנרגיה, בעוד שבערב אנחנו פחות פעילים, ואותו סוכר הופך לשומן ונאגר בגוף.



3. עשו מינימום 30 דקות של פעילות אירובית ביום. רוצים לשרוף את השומן? האריכו את זמן האירובי ועבדו בדופק בינוני.
4. פנו מקום בלו"ז ל-3-4 פעמים אימוני משקולות.
5. אל תתפוצצו. אכלו בצורה מאוזנת כדי שהגוף שלכם לא יאגור שומן מיותר. אכלו לשובע אבל לא למצב שבו אתם לא נושמים.
6. הימנעו מדיאטות ומתנודות גדולות במשקל. אכלו בריא והיצמדו לתפריט שאתם יכולים להישאר בו לאורך זמן בלי מעידות גדולות.
7. השקיעו במסאז'ים עצמיים או שפנו לאיש מקצוע.



8. שתו הרבה מים והימנעו ממשקאות ממותקים.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
13-11-2018
מתכון להכנת שייק שוקולד אבוקדו
ספורט
11-11-2018
לא כולנו אנשים של בוקר, שמרגישים עירניים ואנרגטיים חמש דקות אחרי ההתעוררות. אם תצליחו להפוך את אימון הבוקר לשגרה יומית, תוכלו לראות שינויים של ממש בגוף שלכם, ותתחילו להרגיש יעילים וחיוביים יותר. אז איך יכולה התעמלות בוקר לשפר את כל היום שלכם?
תזונה
08-11-2018
כולסטרול הוא חומר שומני, שהגוף שלנו זקוק לו כדי לעבוד כמו שצריך. אבל אם כמויות הכולסטרול בגוף שלנו גבוהות מדי, הכולסטרול עלול להידבק לקירות העורקים ולהצר או לחסום אותם. מצב כזה עלול לגרום למחלות לב למיניהן, אבל הבשורה הטובה היא שתזונה נכונה יכולה להפחית את הסיכון למחלות לב כאלה.
תזונה
04-11-2018
כיום, בעידן האינטרנט, אנחנו חשופים להמון מידע, ולא תמיד קל להבין מה נכון ומה רק השתרש כנכון. מיתוסים מסוימים סביב אוכל וירידה במשקל הם אכן נכונים, אבל חלקם שגויים, ואם תפעלו לפיהם, אתם עלולים למצוא את עצמכם ממשיכים לדרוך במקום או אפילו עולים במשקל. אז כדי לעשות לכם קצת סדר, קבלו הסבר על 5 מיתוסים פופולריים על אוכל וירידה במשקל.
טיפוח
01-11-2018
אם יש לכם עור שמנוני, בטח נתקלתם בשלל תופעות כמו עור פנים מבריק, אקנה, "שחורים", נקבוביות סתומות ועוד שלל תופעות. כל אלה הם תוצאה של בלוטות-חלב שסובלות מפעילות יתר. קראו עוד >>
מתכונים
31-10-2018
מתכון להכנת שייק שוקולד צ'ילי
תזונה
29-10-2018
אורח החיים שלכם משפיע על בריאות מערכת העיכול שלכם. אם תדאגו לאכול כמו שצריך ולבצע פעילות גופנית באופן קבוע, תוכלו לשמור על מערכת עיכול בריאה. קראו עוד >>
ספורט
25-10-2018
עבודה על כוח שריר וסיבולת יכולה לסייע לכם בהשגת מטרות רבות הקשורות בבריאות, כושר וירידה במשקל. בין אם אתם מנסים לרדת במשקל, לעלות במשקל או לשמור על הרכב הגוף הנוכחי שלכם, אימון כוח יכול לסייע לכם בהשגת המטרות הגופניות הממוקדות שלכם ולשפר את בריאותכם. קראו עוד >>