איך להפחית לחץ כדי להיראות ולהרגיש טוב יותר

לא יכולים לישון מרוב לחץ? זה הזמן לקחת את עצמכם בידיים, כדי להרגיש ולהיראות טוב יותר

קורסים מהלחץ בעבודה, לא מוצאים זמן לנשום בבית, מסיעים את הילדים, מחזירים את הילדים, עומדים בפקקים, בקיצור – החיים שלנו הם לחץ אחד גדול. מעבר לפגיעה הנפשית המובנת מאליה, לחץ משפיע לרעה גם על עור הפנים ועל השיער שלנו, ויש לכם את כל הסיבות לנסות להרגיע את עצמכם. אז איך פוגע הלחץ במראה שלנו ואיך אפשר לנסות להרגיע את עצמנו?

  • איך הלחץ פוגע בעור

אם גם לכם צמח חצ'קון ענק יום לפני פגישה חשובה, אתם לא לבד. לפצעונים יש נטייה להופיע על העור שלנו כשאנחנו בתקופה של לחץ. לאחראי לכך קוראים קורטיזול, הורמון שנוצר בגוף בזמן לחץ, שגורם לבלוטות שבעור שלנו לייצר שמן. השמן הזה דואג לכך שעל הפנים שלנו יתפתחו פצעונים או בעיות עור אחרות. סטרס עלול לגרום גם לקמטים בעור, וגם לאלה אחראי, ככל הנראה, הקורטיזול. העור שלנו מכיל קולגן, ששומר עליו מוצק וגמיש, והקורטיזול עלול לגרום לשבירה של הקולגן, וכך גם להופעת קמטים.

  • איך הלחץ פוגע בשיער
אם אתם מרגישים לפעמים שמרוב לחץ השיער שלכם האפיר, ייתכן שיש משהו בתחושה הזאת. סטרס מקושר להאצה של תהליכי הזדקנות, וכתוצאה מכך כנראה שגם לשיער שיבה ולנשירת שיער. ישנם גורמים רבים שמשפיעים על היווצרות של שיער שיבה, ומחקרים מסוימים מצביעים על כך שייתכן שללחץ יש תפקיד בהיווצרות הזאת. נשירת שיער עלולה להיגרם גם היא מסטרס, אבל במקרים רבים זהו תהליך הפיך, ואם תצליחו לשמור על עצמכם רגועים יותר, סיכוי גדול שהשיער יצמח חזרה.


אז מה עושים כדי להירגע?

  • דואגים לשינה טובה – אם אתם מרגישים שאתם טובעים תחת עומס המטלות שלכם, זה בדיוק הזמן להניח את הרשימה בצד וללכת לישון מוקדם. אם תלכו לישון מוקדם יותר, תוכלו ליהנות משנת לילה טובה וארוכה, ולקום בבוקר רעננים ומוכנים לבצע את המשימות ביעילות רבה יותר.
  • עושים יוגה או מדיטציה – המון נאמר ונכתב על היתרונות של יוגה ומדיטציה, ובאמת אין מה להוסיף יותר מדי. יוגה ידועה כדרך מצוינת להוריד קצת את רמות הלחץ, וגם למדיטציה ולתרגול של נשימות יעילות ועמוקות יש יתרונות רבים, שמסייעים בהפחתת לחץ.
  • עושים ספורט – פעילות גופנית היא דרך נהדרת להפחתת הלחץ. היא משחררת אנדורפינים, שגורמים לכם להרגיש טוב יותר ולחוצים פחות. כל פעילות גופנית שגורמת ללב שלכם לפעום מהר תגרום לכם להרגיש טוב יותר וגם להיראות טוב יותר. אם אתם מרגישים עייפים ומרוקנים, קחו לכם משקה נמס צמחי של הרבלייף, שמכיל תמציות תה ומעניק לגוף אנרגיה.
  • לוקחים אוויר – מרגישים שאתם כבר לא יכולים להמשיך? עצרו את כל מה שאתם עושים וקחו אוויר רגע. צאו החוצה לאוויר הפתוח ושבו או לכו קצת, כדי לנקות את הראש. אפילו הפסקה קצרה של 10 דקות יכולה לגרום לכם להרגיש רעננים ולאפשר לכם לחזור ולהמשיך את המשימות שלכם ביעילות. אם אתם בעבודה ולא יכולים לצאת, נסו להתמתח ולהזיז קצת את השרירים או לקום לשתות מים, כדי ליהנות מהפסקה קצרה.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
10-12-2019
מתכון לדייסה קרה שיבולת שועל ופירות יער
ספורט
05-12-2019
האביזרים שיעזרו לכם להתחטב באימונים - קבלו את רשימת המכולת של אביזרי הכושר שכל מתאמן חייב שיהיה לו בבית כדי שיוכל להתחטב בזמנו החופשי ובנוחיות.
מתכונים
03-12-2019
מתכון להכנת שייק מלון תפוח
ספורט
01-12-2019
איך לשמור על כושר גם בגיל הזהב. לא משנה בני כמה אתם או כמה אתם פעילים עכשיו, הדרכים הבאות יכולות לעזור לכם לשמור על כושר ולהרגיש בריאים וצעירים יותר. 
טיפוח
28-11-2019
אפשר לעזור לעור שלכם להיראות צעיר יותר - הטיפים הבאים יעזרו לכם לשמור על מראה של עור צעיר ורענן. 
מתכונים
26-11-2019
מתכון להכנת קערת שייק ירוק מתוק
תזונה
21-11-2019
מחקרים קבעו כי צפייה ממושכת בטלוויזיה גורמת להשמנה. ריכזנו עבורכם 10 טיפים שיעזרו להפוך את הצפייה שלכם מול המסכים לבריאה יותר.
מתכונים
19-11-2019
מתכון להכנת מרק אפונה ומנטה מהיר הכנה