איך להתחיל את היום עם אנרגיה גבוהה במיוחד?

למה יש לנו ימים עייפים ומבאסים וימים ממש טובים ונמרצים? מה גורם לנו לערנות שיא ומה מוריד אותנו? שגרת בוקר בריאה, תשנה את כל היום שלכם

לא סתם שיש לנו ימים מוצלחים שגוררים אינספור אירועים טובים אחריהם, ולעומת זאת, יש לנו ימים מבאסים שרק מורידים אותנו עוד ועוד למטה, וגוררים אחריהם עוד ועוד אירועים מבאסים. מתברר שהכל תלוי בדרך שבה אנחנו פותחים את היום שלנו. הנה 7 דרכים לפתוח את הבוקר בשמחה, בריאות ואנרגיות גבוהות במיוחד.

  1. פתחו את הבוקר בהודיה – ביהדות מברכים על הבוקר את ברכת “מודה אני”, אך אתם יכולים לקחת את ההודיה לאן שאתם רוצים, העיקר שתכוונו את המחשבות שלכם על תחושת הכרת התודה. תודו על זה שהתעוררתם בבוקר כי זה לא מובן מאליו, תודו על האפשרות שלכם לנשום, ללכת על הרגליים, ועל כל מה שאתם באמת אסירי תודה על הנמצא בחיים שלכם. כל מה שאנחנו מתמקדים בו גדל, ואם נתמקד בהודיה, יש סיכוי גדול שדברים טובים יותר יקרו לנו באותו יום. ההודיה גם נותנת לנו הרבה אנרגיה לפעול, מתוך מקום של שמחה על הדברים שיש לכם. כשאנחנו עצובים ומתלוננים על הקיים, אנחנו הרבה פחות אנרגטיים ומעשיים.
  2. זמן רגע לנשום – מדיטציות ומיינדפולנס הפכו בשנים האחרונות למדוברות, נחקרות וטרנדיות מהסיבה שכשאנחנו ממורכזים רגע בנשימה וברגעי ההווה, יותר קל לנו אחר כך לתפקד ביעילות ובחדות. עצרו רגע לקחת כמה נשימות עמוקות לפני שאתם נכנסים ללחץ היומיום. קחו שאיפה עמוקה, החזיקו את האוויר לכמה שניות והוציאו את הנשיפה באיטיות. עשו זאת בישיבה או בשכיבה, כשהרעיון הוא רגע להשקיט את המיינד ולא לרוץ ישר למיילים, פייסבוק ואינסטגרם.
  3. ואז לפעילות גופנית – אחרי שהשקטתם את המערכת, עברו לפעילות גופנית שמזרימה את הדם ומעניקה כמויות גבוהות של אנרגיה שלא משתווה לשום כוס קפה. פעילות גופנית תחזק אתכם ותיתן לכם כוחות ליום שלם. בחרו את הספורט האהוב עליכם ותתמידו בו. ניתן לבצע פעילות גופנית כל יום כל עוד שאתם מגוונים בסוגי האימונים ועושים זאת בסרגל מאמצים נכון. למשל: אל תעשו יום אחרי יום אימוני כוח אם אתם לא מחלקים את הגוף לפי שרירים.
  4. מקלחת קרה – מקלחת בוקר היא מרעננת ומעירה. התחילו את המקלחת שלכם במים חמימים ועברו למים קרים בהדרגה. מקלחת קרה היא משפרת את העור, היא תשפר את זרימת הדם, משפרת את המטבוליזם, מאיצה את חילוף החומרים, מרגיעה ומרפאה, המקלחת הקרה גם משפרת את הסיבולת לקור ומפתחת בנו מסוגלות, גורמת לערנות גבוהה ואנרגיה גבוהה, מחזקת את מערכת החיסון ומעלה את מצב הרוח.
  5. זמן לכתוב את המשימות שלכם – כתבו את המשימות שלכם כדי שתוכלו להישאר יעילים וממורכזים לאורך כל היום. לפעמים אנחנו מתחילים משימות שונות ואז מתפזרים בגלל הסחות דעת שונות. כתבו את המשימות שלכם מדי יום כדי שתוכלו לחלק את האנרגיה שלכם נכון.
  6. תאכלו אוכל בריא ונקי – אכילה בריאה ונקיה עוזרת למערכת העיכול להיות שקטה, וכשמערכת העיכול שקטה, אנחנו הרבה יותר אנרגטיים. התחילו את הבוקר שלכם עם ארוחות קלילות כמו שייק או פירות, ובכך תקבלו גם אנרגיה מהסוכר של הפירות, גם וויטמינים, מינרלים וסיבים, וגם שקט למערכת העיכול.
  7. תכננו מה תאכלו במשך היום – מכירים את זה שאתם כל כך שקועים ביום שלכם ואתם מגלים באיזה שהוא שלב שאתם מתים מרעב? חוסר תכנון מראש של הארוחות גורם לנו להיות רעבים מאוד ולאכול מאכלים שאינם בריאים לנו. דעו מה אתם מתכוונים לאכול ובערך באיזו שעה כדי שתוכלו לנהל את האנרגיה שלכם לאורך היום. הביאו אוכל מהבית ותאכלו בצורה מסודרת שלא מאפשרת נפילות אנרגיה מיותרות.

 

מאת : שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.

איך לשרוף שומן מהזרועות?

 

 



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
16-05-2024
כיצד לשחרר צוואר תפוס?
תזונה
09-05-2024
16 טיפים מעולים ליום עצמאות בריא יותר
מתכונים
07-05-2024
מתכון להכנת עוגת גבינה לימונית
ספורט
04-05-2024
איך לחזור לרוץ אחרי הפוגה ארוכה?
ספורט
02-05-2024
הגיע הזמן: 6 הרגלי כושר שהגיע הזמן להפסיק איתם כבר
תזונה
18-04-2024
ניקוי רעלים: מה אוכלים ומתי עושים?
טיפוח
11-04-2024
ניקיון פסח ולא רק בבית: 5 דברים לא בריאים שכדאי לנקות מהחיים שלנו

תפריט נגישות