איך מטפלים באקנה בעזרת תזונה?

בזמן האחרון מפורסמות רבות החליטו להוריד את האיפור, המסכות והפילטרים באינסטגרם, ולחשוף עור נקי, גם אם הוא לא בהכרח מושלם וחף מפצעונים. טרנד הנטורל כבש את כולנו ולמרות זאת, כולנו מעוניינות להסתובב בעור חלק בריא וזוהר.

העור שלנו, בעצם מדבר את מה שקורה בתוך הגוף שלנו, ואם משהו לא תקין בתוך הגוף, ייתכן שהעור שלנו יגיב בהתאם. אם התזונה שלנו לקויה, והמצב הנפשי שלנו לא בשיאו, קרוב לוודאי שהעור לא יראה מושלם כמו שאנחנו חולמות.

אקנה הוא מצב דלקתי של בלוטות החלב וזקיקי השערות, ובכדי להתמודד איתו, אנחנו צריכים קודם כל להפסיק לעשות את מה שמגביר את הופעתו ובמקביל, להוריד את רמת הדלקתיות בגוף.

חשוב להבין שהטיפול באקנה צריך להיות פנימי ולא חיצוני, שזה אומר לטפל בעזרת תזונה, אורח חיים בריא וגם להרגיע את רמת הסטרס, להוסיף תנועה, נשימה וחיזוק הגוף.

הנה את עשה ואל תעשה בגישה הטבעית כדי להוריד משמעותית את הסיכוי לפצעונים המבאסים:

1. הקטינו את צריכת מוצרי החלב – כולל מחלב פרות, עיזים וכבשים.

2. הסוכר הלבן מגביר ומזין את האקנה. הורידו מהתפריט את כל הממתקים והסוכרים, כולל ממתיקים מלאכותיים שנמצאים ביוגורטים, מסטיקים ומשקאות מוגזים.

3. מגבירי דלקת פחות מדוברים: חצילים, עגבניות, פלפלים ותפוחי אדמה – מומלץ להקטין משמעותית צריכתם בעת דלקת או פצעונים.

4. הימנעו ממזון מטוגן והעדיפו אפוי או מבושל באידוי.



5. הורידו לחלוטין את האלכוהול, שגם הוא הופך לסוכר בגוף.

6. הורידו קפאין, שזה כולל קפה, תה, קולה ושוקולד.

7. הימנעו ממזון חריף ומתובל מדי.

8. הימנעו ממזונות מעובדים מכל סוג. אכלו אוכל טרי והרבו באכילת פירות וירקות.

9. מומלץ לפתוח את הבוקר עם מים ולימון.

10. הרבו בשתיית מים. נסו להסתובב עם בקבוק גדול, ממנו תשתו במהלך היום.

11. שייק ירוק ביום עשוי לעזור בסילוק הפסולת מהגוף ובחידוש העור. הרבו באופן כללי באכילת ירקות ירוקים כמו פטרוזיליה, כוסברה, מלפפונים, חסה וקייל.



12. הזרימו את הדם בעזרת פעילות גופנית בבוקר מדי יום כמו ריצה, הליכה, רכיבה על אופניים. הפעילות חשובה מאוד לחידוש תאי העור וסילוק הפסולת. דאגו לשטוף את הפנים מיד לאחר הפעילות.

13. דאגו לאיזון הנפש בעזרת יוגה / מדיטציה / פילאטיס / מיינדפולנס.

14. נשימות מגבירות ומזרזות את תהליך הריפוי. הקדישו זמן לנשימות עמוקות ונכונות.

15. הימנעו ממזון חומצי ולהרבות במזון בסיסי. ניתן למצוא בטבלאות מיועדות. דוגמאות למזון חומצי: קפה, שוקולד, תרד, אספרגוס, אלכוהול. בסיסי – ירקות ירוקים: חסה, מלפפון, תפוח עץ ירוק, ונענע.

16. מומלץ לקחת כורכום שתורם להורדת הדלקתיות בגוף, אך חשוב להבין שזה לא כל כך יעזור אם תאכלו את כל הדברים שגורמים לדלקת.

 

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
06-08-2020
אין לכם כוח להתאמן בקיץ? אולי אלו הסיבות? וגם 10 פתרונות יעילים
מתכונים
04-08-2020
מתכון להכנת שייק ירוק טרופי
ספורט
02-08-2020
10 טיפים שיהפכו את הזוגיות שלכם לבריאה וחטובה
מתכונים
28-07-2020
מתכון להכנת חטיפי חלבון עם תפוחים ללא אפיה
טיפוח
26-07-2020
אחת המתנות הענקיות שנתן לנו הטבע הוא צמח האלוורה
ספורט
23-07-2020
לשרוף הרבה קלוריות? אתם זקוקים לאימון הנכון.
מתכונים
21-07-2020
מתכון להכנת מוס קוקוס ומנגו
תזונה
19-07-2020
ב-21 ליולי מציינים ברחבי העולם את יום הג׳אנק פוד הבינלאומי. הג׳אנק פוד נולד במטרה לספק לנו אוכל משביע ומהר ולכן גם נקרא אוכל מהיר או אוכל זבל.