אנטיאייג’ינט טבעי: הדרכים להישאר צעירים ולהרגיש שהגיל הוא רק מספר

תהליך ההתבגרות הוא תהליך טבעי שכולנו עוברים מהרגע שאנחנו נולדים, ואז מגיע גיל מסוים, שכולנו רוצים לשמור על הרעננות והמוד הצעיר. לכל אחד מאיתנו יש את החבר או החברה הזו שתמיד נראים צעירים יותר ורעננים יותר מהשאר, ויודעים משהו? החדשות הן, שזה לא בהכרח קשור לגנים, אלא יותר לאורח החיים, למצב התודעה, ולעוד כמה דברים שאולי כדאי שכולנו נתעכב עליהם כדי לשמור על התאים שלנו צעירים ועל האנרגיה שלנו גבוהה.

8 דרכים שהמדע מצא כי הן יעילות נגד הזדקנות מוקדמת

1.צום לסירוגין

ככל הנראה שכבר שמעתם עם הצומות לסירוגין, כאשר המפורסם ביותר הוא צום 8/16, שמציע: 8 שעות אכילה ביום ו-16 שעות צום. מטרת הצום הוא התחדשות התאים ואנטיאייג’ינג טבעי ומחקרים רבים כבר אישרו שהצומות עוזרים לתאים שלנו להתחדש מהר יותר וכתוצאה מכך אנחנו נראים ומרגישים צעירים יותר.

2. הפסיקו לגנוב שנ”צים

חושבים שאתם מועילים לעצמכם בזה שאתם הולכים לישון מאוחר אבל מנמנמים בצהרים? מתברר שעדיף לישון כ-8 שעות מלאות בלילה על פני שינה מקוטעת ומפולגת ל-2 חלקים. כדי לשמור על גוף ומוח צעיר, הקפידו על שינה מסודרת ורציפה בלילה.



3. תקראו משהו

אם אתם רוצים לשמור על הקוגניציה שלכם לאורך זמן, מסתבר שקריאת ספרים ולימוד חדש, יקטינו את הירידה הקוגנטיבית שמתרחשת באופן טבעי עם השנים עד 32 אחוזים. תוצאות המחקרים קבעו כי למידה עוזרת למוח, אז במקום עוד סדרה ועוד שיטוט ברשתות החברתיות, עברו לספרים.

4. סננו סביבה רעילה

כל דבר שגורם לכם להרגיש רע, ובמיוחד אם מדובר באנשים שפוגעים בכם או עושים לכם לא טוב, העדיפו לסנן מחייכם. באנו לעולם הזה כדי להרגיש טוב ולשגשג. אל תתנו לאנשים אחרים להוריד אתכם למטה. מחקר מצא קשר מפתיע בין יחסים לא טובים עם אנשים לעלייה במשקל. מסקנה: העדיפו חברים טובים ומרימים, וכך תשמרו על שמחת חיים, בריאות נפשית ומשקל תקין.

5. היחשפו לשמש

הרגילו אותנו לפחד מהשמש, להתרחק ממנה ולהימרח מפניה, אך זמן מוגבל בשמש מדי יום מעניק לנו אנרגיה רבה, חיות, אנרגטיות, איזון הורמונלי, ויטמין D, מצב רוח טוב, הגנה מפני דכאון וספיגה טובה יותר של וויטמינים ומינרלים חיוניים.

6. הימנעו ממעובדים

במקום לאכול אוכל מעובד ומתועש, מטוגן או מלא בשומן טראנס וסוכרים, הרגילו אתכם לאכול מזון טרי, טבעי ונקי. ככל שהמזון שאנחנו אוכלים קרוב יותר לצורה הגולמית שלו בטבע, כך גם אתם שומרים על עור בריא וצעיר, גוף אנרגטי וקליל ומוח צעיר יותר. מחקרים מצאו קשר בין צריכת שומן טראנס לירידה מהירה יותר של הזיכרון.

7. תהיו בתנועה

בלי קשר לאימוני כושר שונים או חוגים יזומים, השתדלו להיות בתנועה, אם אתם רוצים להישאר צעירים, אנרגטיים ומלאי מצב רוח. רוצים לשמור על הנעורים? נסו ללכת מינימום 12,000 צעדים מדי יום, כך גם תשמרו על משקל תקין.

8. תלכו לטיפול

רגשות לא מעובדים שאנחנו סוחבים עם השנים הם כמו רעלים שעם השנים מכבידים על הגוף והנפש. מצאו דרכים וטיפולים לשחרר את הרגשות הקשים ולעבד זיכרונות וטראומות ישנות, שישחררו הרבה אנרגיה תקועה שהיא יכולה להיות מנותבת לדברים אחרים שאתם אוהבים ולהשאיר אתכם צעירים.

 

 

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
26-05-2024
למה כל כך קשה לנו להתמיד באימונים ומהם סודות ההתמדה?
ספורט
23-05-2024
פילאטיס רצפה או מכשירים? מה עדיף?
מתכונים
21-05-2024
מתכון תה קר בטעם לימון ומנגו
תזונה
18-05-2024
הסוד לגוף צעיר: מה להכניס לשייק כדי להישאר צעירים?
ספורט
16-05-2024
כיצד לשחרר צוואר תפוס?
תזונה
09-05-2024
16 טיפים מעולים ליום עצמאות בריא יותר
מתכונים
07-05-2024
מתכון להכנת עוגת גבינה לימונית
ספורט
04-05-2024
איך לחזור לרוץ אחרי הפוגה ארוכה?

תפריט נגישות