איך שינה ארוכה מדי עלולה להזיק לכם?

איך שינה ארוכה מדי עלולה להזיק לכם?

אנחנו מבלים בשינה כשליש מהחיים שלנו. כמה שעות שינה אנחנו צריכים לישון בלילה ומה יכול לקרות אם אנחנו ישנים יותר מדי? מסתבר ששינה ארוכה מדי, עלולה לגרום למגוון תסמינים לא נעימים החל מהשמנה ועד כאבי גב וראש

שינה טובה ואיכותית היא חלק בלתי נפרד מאורח חיים בריא ומאוזן והיא נחוצה לבני האדם כדי לחזק את מערכת החיסון וכדי להיטען מדי יום. ובינינו, מי לא אוהב לישון הרבה? כולנו אוהבים לישון וכמה שיותר. שינה זה דבר מפנק בכל עונות השנה ובעיקר כשגשום וחורפי, כשהכי נוח ונעים להתכרבל במשך שעות במיטה, אך מסתבר, ששינה ארוכה מדי אינה בריאה לנו ואפילו עלולה להיות מסוכנת. אדם מבוגר זקוק ל-6-8 שעות ביממה, שהם למעשה כשליש מהחיים שלנו. אנשים שישנים 12 שעות שינה בלילה, ישנים למעשה כמחצית מהחיים שלהם והתוצאה במקום הטענה של הגוף היא עייפות יתר. בטוח שקרה לכם שישנתם קצת יותר מדי והתעוררתם קצת הפוכים לא? שינה מעל 9 שעות בלילה תעשה אתכם הרבה יותר עייפים.

עוד עובדה מבאסת במיוחד היא שאנשים שישנים יותר מדי חשופים גם להשמנת יתר. מחקר שבוצע בקנדה ובדק מה קורה עם אנשים שישנים יותר מדי במשך 6 שנים, מצא כי 25 אחוז מהנבדקים עלו במשקל כ-5 קילוגרם לאורך שש שנות הבדיקה והסיכון להשמנת יתר עלה ב-25 אחוזים. השמנת יתר היא גורם סיכון למחלות מטבוליות שונות כמו סוכרת, לחץ דם גבוה ומחלות לב וכלי דם.

בנוסף, כשאנחנו ישנים יותר מדי, אנחנו  מדלגים על שלבי ההתעוררות הטבעית שלנו, דבר שעלול לגרום גם להפרעות הורמונליות ולכאבי ראש. דבר נוסף, אנשים שישנים יותר מדי, נמצאים במשך שעות מרובות באותה תנוחה, מה שמוביל לכאבי גב וכאבי מפרקים שונים. כשאנחנו ערים, אז אנחנו זזים יותר, ובמהלך השינה אנחנו כמובן זזים פחות וחשופים יותר לבעיות גב ומפרקים וחולשה כללית של הגוף.

אז איך נמנעים משינה ארוכה מדי?

  • זה מתחיל בראש. קודם כל חשוב שתבינו ששינה ארוכה מדי, של יותר מ-6-8 שעות תרוקן אתכם במקום למלא אתכם. כוונו שעון מראש ותשכחו מהיקיצה הטבעית, שלא בטוח תגיע בזמן הנכון.
  • מומלץ ללכת לישון עם תריס פתוח כדי להימנע ממצב שבו קשה לכם להתעורר. אור היום עוזר לגוף להבין שכעת הזמן להתעורר.
  • תשכחו מהשנץ. הרבה אנשים מתקשים להירדם לאחר שנת צהרים, דבר שמשבש את שעות השינה וגורם לשינת לילה ארוכה מדי.
  • תלכו לישון בשעות קבועות והתעוררו באותן שעות. זה יעזור לתכנת את הגוף לשינה מסודרת ובריאה.
  • הימנעו מכל מה שגורם לגוף להישאר עירני לפני השינה כמו קפה וקפאין, ספורט עצים וסטרס.
  • הימנעו משתיית אלכוהול ואכילת יתר, שני דברים שמשבשים את השינה וגורמים לגוף להיות עייף יותר.
  • טפלו בנפש. אנשים מדוכאים מתקשים להתעורר. תמצאו סיבות להתרגש ולהתעורר לעוד יום מרגש ומלא בעשייה.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
05-07-2022
מתכון להכנת ארטיק חלבה בננה
תזונה
03-07-2022
איך לגרום לילדים לאכול בריא?
תזונה
30-06-2022
זהירות טחינה: כמה עולות לכם התוספות לסלט?
ספורט
26-06-2022
האם בקיץ שורפים יותר קלוריות בגלל שמזיעים יותר?
טיפוח
23-06-2022
איך להיפטר מפיגמנטציה?
מתכונים
21-06-2022
מתכון להכנת שייק שוקולד קפוצ'ינו
תזונה
19-06-2022
מה מסתתר במוצרים שאנחנו מכניסים הבייתה?
ספורט
14-06-2022
הבליטה המפורסמת: איך אפשר להתאמן כשיש בקע טבורי?