סדרו את היום: איך לנהל את הזמן כדי להצליח לחיות באורח חיים בריא?

החיים של כולנו הופכים להיות יותר ויותר עמוסים, והדרישות מאיתנו נעשות גבוהות יותר, כך שמצופה מאיתנו להספיק להצליח בכל תחומי החיים: הכלכלי, משפחתי, חיי חברה, השכלה ועוד. אז איך נוכל להקדיש גם זמן לעצמנו בין כל המטלות? הכל עניין של ארגון זמן

העולם שלנו הולך ונהיה מהיר, והרבה פעמים זה גורם לנו להרגיש לחץ, חרדה ולוותר על דברים שאנחנו אוהבים או שהיינו מאוד רוצים לעשות כמו לאכול בריא, לעשות ספורט ותחביבים בשביל הגוף והנפש שלנו. אז מתי ואיך נעשה את כל אלו? בעזרת הטיפים הבאים

לפני הכל – רשימת תכניות
כמה פעמים אמרתם לעצמכם, מחר אתחיל להתאמן, אתחיל לאכול בריא או אתחיל לעשות יוגה וזה לא קרה? זה לא קורה כי זה לא ברשימת התכניות שלכם. בדיוק כמו שכתוב לכם ביומן שאתם צריכים לעשות את המטלות השונות שלכם שאתם חייבים לעשות, פגישות וכו’, כך אתם צריכים להכניס את התכניות הבריאותיות שלכם לרשימת סדר העדיפויות. הגדירו מטרות. מה אתם רוצים וזקוקים להכניס לחיים שלכם? האם זה משהו לנפש כמו יוגה או מדיטציה? האם זה להתחיל להתאמן בחדר כושר, להתחיל לרוץ או להירשם למירוץ? האם זה פשוט להתחיל לאכול בריא? חשוב שתגדירו על מנת שהדברים אכן יצאו לפועל.

עכשיו אסטרטגיה
אחרי שהגדרנו מטרות, וחשוב שהן יהיו ריאליות למה שאתם מסוגלים בהתאם לאורח החיים שלכם, הגיע הזמן לבנות אסטרטגיה. כלומר – מה אתם הולכים לעשות החודש כדי שהמטרה שלכם תקרה. נניח ואתם רוצים להתחיל להתאמן, אז באסטרטגיה שלכם, חשוב שתכניסו לתוך היומן שלכם, זמנים קבועים עם ימים קבועים לאימונים. כתבו בדיוק באיזה ימים תתאמנו, כמה פעמים בשבוע וכמה זמן ומה תעשו בכל אימון. אם אתם לא בטוחים איך לעשות את זה, בקשו ממאמן כושר שיעזור לכם. אם המטרה שלכם היא להתחיל לרוץ, ואין לכם מספיק זמן, תכוונו את השעון לחצי שעה או שעה מוקדם יותר. בזמן הזה תוכלו להשלים שעות עבודה ולצאת לרוץ או לרוץ מיד עם הקימה. אם המטרה שלכם היא לאכול בריא יותר, אז תתחילו ללמוד איך עושים את זה ותכתבו לעצמכם מה אתם מתכוונים לעשות בכל יום כדי שהדברים יקרו.

חשוב שיהיה לכם ‘למה’ חזק
הדברים שאנחנו רוצים שיקרו לא קורים כי המניע שלנו לפעמים לא מספיק חזק. אנחנו יכולים לפתוח את הרשת החברתית או לראות אדם קרוב שמתאמן ונראה חסון, ושאורח החיים שלו בריא משלנו, ולרצות את זה גם, אבל בפועל זה לא מצליח לנו. הסיבה העיקרית היא שהמניע שלנו לא מספיק חזק. מה הסיבה שאתם רוצים להיות יותר בריאים יותר? האם זה בגלל שמישהו אחר עושה את זה ואתם רוצים גם או שהמניע שלכם משמעותי יותר כמו להרגיש טוב על מנת להיות אנשים יעילים יותר ושמחים יותר עבור הסביבה והמשפחה שלכם? כשתמצאו ‘למה’ חזק, יהיה לכם קל יותר להתמיד לאורך זמן.

5 טיפים איך עושים את זה בפועל:

  1. כותבים רשימת מטרות מסודרת מדי חודש וליד כל מטרה אתם כותבים למה אתם רוצים את מה שאתם רוצים. חשוב שהלמה יהיה חזק.
  2. הקדימו את שעת הקימה שלכם בחצי שעה לפחות.
  3. זכרו שהכי טוב להתחיל את הבוקר עם הרגלים בריאים כמו אימון כושר, כך תהיו בטוחים שלא תדחו אותו ותוותרו עליו.
  4. אל תוותרו על זמן איכות שלכם עם עצמכם – זה יגרום לכם להרגיש בעלי ערך וידרבן אתכם להתמיד ולהצליח יותר ויותר בכל תחום בחיים.
  5. הכינו דברים מראש. הכינו לעצמכם את בגדי האימון כבר ליד המיטה מערב קודם, הכניסו אוכל בריא לקופסאות לקחת אתכם לעבודה, ועשו פעולות קטנות שיקלו עליכם להתמיד לטווח הארוך.

מאת: שרון ינובסקי קפלן –  מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
15-05-2022
איך לטפל בדלקת? המאכלים שכדאי ולא כדאי לכם לאכול
ספורט
12-05-2022
למה קרוספיט מומלץ לגברים?
מתכונים
10-05-2022
מתכון להכנת ספרינג רול עם דיפ בוטנים
תזונה
08-05-2022
6 סיבות שעלולות לגרום לכם לאבד שליטה לגבי האכילה
ספורט
01-05-2022
טעויות שעושים באימונים הגורמות לכאבי גב
טיפוח
24-04-2022
הסימנים שמצביעים שכנראה יש לכם מחסור בוויטמין D
מתכונים
19-04-2022
מתכון להכנת שייק סגול
תזונה
17-04-2022
לא רק את הבית: איך עושים ניקוי רעלים לגוף?