למה יש נשירה בחורף ואיך מתמודדים?

מה צריך לעשות כדי למנוע או למזער את נשירת השיער שמגיעה עם החורף? ממה להימנע ואיך אפשר לחזק את מערכת החיסון לחורף?

ממש כמו שהעץ מנשיר את עליו בסתיו, כך גם הגוף שלנו שמסונכרן עם הטבע, נוטה להנשיר את שיערותיו. אז אם תהיתם מדוע יש לכם נשירה דווקא בחורף, תדעו שמדובר בתופעה טבעית שלא שייכת רק אליכם. הגוף בעצם מכין את עצמו לחורף ואת מיטב האנרגיות שלו מנתב לחיזוק מערכת החיסון, כאשר אחת מתופעות הלוואי לכך היא הנשירה. כדי למנוע את הנשירה הזו או למזערה, מומלץ להכין את הגוף לחורף דרך חיזוקו מבעוד מועד דרך שמירה על תזונה נכונה, פעילות גופנית מותאמת, שינה טובה, מניעת סטרס וטיפוח מתאים. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתמודד עם התופעה:

  1. הוויטמינים והמינרלים שתורמים לשיער בריא – בדיוק כמו שהגוף שלנו זקוק לוויטמינים ומינרלים, כך גם השיער שלנו. וויטמינים חשובים לשיער הם וויטמינים מקבוצת B, שניתן למצוא בדגים, כבד, ביצים, שקדים, קטניות, בוטנים, בננות, אבוקדו ועוד, בוויטמין B12, שנמצא בעיקר בבשר אך גם בעלים ירוקים ובמינרלים כמו אבץ, סידן וברזל. מינרלים אלו ניתן למצוא בטחינה, עלים ירוקים, שקדים, כבד, ביצים, אגוזי ברזיל ועוד. מומלץ לעשות בדיקות דם תקופתיות ולמלא את החוסרים לפי הצורך בליווי וייעוץ תזונאי מוסמך.
  2. המוצרים הנכונים – דבר שחשוב שנזכור: הכימיקליים שיש במוצרים מסוימים של השיער, מחלישים משמעותית את השיער, אז אם אתן צובעות את השיער לעיתים קרובות, עושות גוונים באופן תדיר או שאתם משתמשים במוצרים שאינם טבעיים, השתדלו לחזור אל הטבע ככל שניתן ולחפש מוצרים טבעיים שאינם מכילים SLS, פרבנים, פתלטים, ועוד חומרים שאינם טבעיים.
  3. הימנעו מחפיפות יתר – אם לא התאמנתם והזעתם בטירוף, מומלץ שלא לחפוף את השיער מדי יום, כדי למנוע את הנשירה. בנוסף, השתדלו לא לסרק את השיער כשהוא רטוב, מה שגורם לשיער להיחלש עוד יותר.


  1. המאכלים שכדאי להימנע מהם – השתדלו להימנע ממאכלים מתועשים ומעובדים, וגם: מאלכוהול, מזון חריף מאוד, מוצרי חלב, ומעודף קפאין שמפריע לספיגה טובה של הוויטמינים והמינרלים הנחוצים לגוף ולשיער.
  2. שינה טובה – מחסור בשינה יוצר בגוף סטרס ובכך מפר את איזונו. מחקר שהתפרסם בכתב עת מפורסם בארצות הברית מצא קשר בין מחסור בשינה ושינה לקויה לנשירת שיער, אז אם אתם סובלים מהפרעות שינה או שאתם הולכים לישון מאוחר, כדאי שתטפלו בזה, לפחות עבור השיער שלכם.
  3. מניעת סטרס – רמות גבוהות של מתח מתמשך בגוף, גורם לכך שהורמון הקורטיזול בגוף שלנו חוגג, וכשזה קורה, יש בעיות בספיגת וויטמינים, מינרלים וחלבונים חשובים בגוף ובשיער וזה גורם לנשירת שיער. עשו כל שביכולתכם להיות במודעות גם למצב הנפשי שלכם וחפשו דרכים להרגיע את המיינד דרך יוגה, פילאטיס, נשימות, דמיון מודרך או כל מה שעובד עבורכם.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
27-02-2024
מתכון להכנת שוקו חם עם אבוקדו וקינמון
ספורט
25-02-2024
שמרו על בלאנס: תרגיל שיווי משקל שיחטב לכם את כל הגוף
תזונה
18-02-2024
אותה כמות קלוריות רק בלילה: מה זה עושה לגוף שלנו?
ספורט
14-02-2024
איך פעילות גופנית משותפת תשפר את הזוגיות שלכם?
מתכונים
13-02-2024
מתכון להכנת עוגת קרם שוקולד מפנקת
טיפוח
11-02-2024
המדריך השלם לטיפוח בחורף
תזונה
08-02-2024
חורף בריא: תרופות סבתא שיחזקו אתכם
מתכונים
06-02-2024
מתכון להכנת שייק קפה אגוזי לוז

תפריט נגישות