7 דרכים לאכול בחג פסח ולצאת ממנו חטובים מתמיד

האם אפשר לתעל את חג פסח למטרת חיטוב? אם זו המטרה שלכם אז זה בהחלט אפשרי! המדריך לחיטוב בחג ההכנות לחג כבר בעיצומן, הבית מתחיל להבריק, ובסופרים כבר ניתן להריח את ניחוח החג והמצות. אם אתם נמצאים בתקופה של חיטוב או שיש לכם מטרה כזו להתחטב, אבל אתם חוששים מארוחות החג הגדולות והבישולים הרבים, יש חדשות טובות: אפשר גם לנצל את החג למטרת חיטוב. הנה 7 דברים שיעזרו לכם:

1. בחרו את המצה בקפידה – יש להרבה אנשים נטייה לחשוש מהמצות בשל כמות הקלוריות המרובה שיש במצה אך במצה ממוצעת יש כ-120 קלוריות ולכן אין סיבה לפסוח עליה במידה ואתם אוהבים מצות או שחשוב לכם לאכול מצות למטרת הברכות. עם זאת, חשוב לזכור שמצות עלולות לגרום לעצירות ונפיחות בבטן ולכן מומלץ לבחור מצה מקמח כוסמין או חיטה מלאה שיש בה גם סיבים ופחות גורמת לעצירות ונפיחות.

2. או שתפסחו עליה – אם אתם לא אוהבים לאכול מצות, אתם יכולים להקטין משמעותית את כמות הקלוריות היומית שלכם בכך שתפסחו על המצות ועל פחמימות כמו מאפים שונים בתקופת פסח. בתקופה הזו של החג השתדלו להרבות יותר באכילת חלבונים בריאים וירקות, דבר שיסייע לכם בתהליך החיטוב.

3. אל תגיעו רעבים מדי לערב החג – מה קורה לכם שאתם רעבים ומגיעים למסעדה? מזמינים המון! כך קורה לנו גם בארוחות חג, ובמיוחד כשהכל זמין וללא הגבלה. הדרך היחידה להתמודד עם הארוחות האלו היא פשוט לא להגיע רעבים מדי. מומלץ לאכול בצהרי החג ארוחה שכוללת הרבה ירקות וחלבונים כמו סלט עם ביצים שכולל הרבה מאוד ירוקים וירקות בכל הצבעים. הירקות מכילים וויטמינים, מינרלים, מים וסיבים ואלו יסייעו לתחושת שובע ורוגע בקיבה.



4. התייחסו לארוחת החג כארוחת ערב רגילה – לפעמים אנחנו אוכלים יותר בארוחות החג רק מהסיבה שיש יותר שפע לצידנו ואנחנו נדרשים לשבת זמן רב יותר סביב שולחן מלא בפיתויים. הכל מתחיל מהראש. הכינו את עצמכם לכך שמדובר בסך הכל בארוחה רגילה והיו קשובים לצרכי הגוף. כשאנחנו קשובים באמת למנגנוני הרעב והשובע שלנו ולא אוכלים עם העיניים, אנחנו מגלים הרבה פעמים שאנחנו לא חייבים לאכול המון ולא חייבים לסיים את הארוחה עם רצון לפתוח כפתור במכנסיים.

5. אל תחששו ליהנות מקינוח אחד עד הסוף אבל שימו לכם גבול – אם יש לכם מקום בבטן ומתחשק לכם לסיים את הארוחה עם טעם מתוק, תהנו. בחרו בקפידה קינוח קליל שלא יכביד עליכם, ותנסו להימנע מרגשות אשם כי אלו לפעמים גורמים לנו לאכול עוד יותר. החליטו על גבולות ברורים מראש, הן מבחינת כמות הקינוחים והן מבחינת הגודל. כשנמנעים מהצבת גבולות, מאבדים את תחושת השליטה על הצלחת והמזלג.

6. התאמנו לפני היטב – כדי שהגוף ישתמש בארוחות החג למטרת בניית שריר, הקפידו על אימוני כוח בעצימות גבוהה בשבוע שלפני החג וגם במהלכו. העצימו את האימון דרך הוספת משקלים, סטים וחזרות, דרך גיוון בתרגילים חדשים שאינם מוכרים לגוף ודרך שיטות אימון אחרות ממה שאתם מתאמנים בדרך כלל.

7. אל תשכחו ללכת אחרי האוכל ולקזז ביום שאחרי – הקפידו על סכום צעדים יומי שעולה על 10 אלפים צעדים ואם אפשר תתזמנו את ההליכות לאחר הארוחות כדי לאזן את מאזן הקלורי לשלילה. בימים שאחרי החג השתדלו לתגבר בפעילות אירובית למטרת הגברת הורדת אחוזי השומן. נצלו את ימי החופש שלכם לפעילות ספורטיבית מרובה ובכך תוכלו לצאת מהחג הזה לגמרי חטובים מתמיד.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.










כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
16-05-2024
כיצד לשחרר צוואר תפוס?
תזונה
09-05-2024
16 טיפים מעולים ליום עצמאות בריא יותר
מתכונים
07-05-2024
מתכון להכנת עוגת גבינה לימונית
ספורט
04-05-2024
איך לחזור לרוץ אחרי הפוגה ארוכה?
ספורט
02-05-2024
הגיע הזמן: 6 הרגלי כושר שהגיע הזמן להפסיק איתם כבר
תזונה
18-04-2024
ניקוי רעלים: מה אוכלים ומתי עושים?
טיפוח
11-04-2024
ניקיון פסח ולא רק בבית: 5 דברים לא בריאים שכדאי לנקות מהחיים שלנו

תפריט נגישות