איך לצאת מעבדות לחירות ואיך להטמיע הרגלים חדשים במקומם?

כיצד ניפטר מההרגלים שכבר לא משרתים אותנו ואיך אפשר לצאת לחופשי? מהי הדרך הטובה ביותר ליצירת הרגלים חדשים ואיך זה קשור לבריאות שלנו?

כולנו עבדים להרגלים שלנו. מי אנחנו בלי הקפה של הבוקר עם העוגייה או הקרואסון? מי נהיה בלי הטקסים המיוחדים שיצרנו לעצמינו כדי לייצר לעצמינו חיים נוחים וקלים? החדשות הטובות הן  שכמו שיצרנו את השעבוד הזה, אנחנו יכולים לבחור בכל רגע לצאת ממצרים לחירות. איזו הרגשה טובה וחופשיה היא להתעורר בבוקר ולא להיות תלויים בכלום אתם לא חושבים? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לצאת מתוך ההרגלים המיותרים שלנו.

1. רשימה משחררת – כדי שנוכל לעשות שינוי אמיתי, כדאי שנהיה ברורים לעצמינו. כתבו לכם רשימה מפורטת של כל ההרגלים שאתם רוצים להיפטר מהם וקשה לכם לעשות את זה. חשבו על ההרגלים שכבר לא משרתים אתכם, שכבר לא גורמים לכם להיות מאושרים ושלא מקדמים את המטרות שלכם בחיים. למשל: עישון, חוסר תנועה, אכילה מאוחרת בלילות, שינה עד מאוחר או שתייה מופרזת של אלכוהול. ההרגלים יכולים להיות גם מחשבתיים כמו שנאה או הלקאה עצמי, בושה או אשמה. כל מה שכבר לא מטיב אתכם, הכניסו לרשימה שלכם.

2. בחרו את ההרגלים החדשים שלכם – לצד הרשימה של ההרגלים הלא מטיבים, בחרו את ההרגלים החדשים שתרצו ליישם בחיים שלכם וכתבו אותם. כשאנחנו כותבים את הדברים אנחנו בעצם נותנים להם תוקף. הרגלים חדשים לדוגמא: להתחיל לרוץ, להתאמן 3 פעמים בשבוע, לאכול סלט בכל יום או ללכת יותר ברגל. כתבו לכם הרגלים שאתם יודעים שהם אפשריים עבורכם ולא כאלו שככל הנראה לא ייצאו לפועל. אתם מכירים את עצמכם.

3. כל שינוי נוצר בהחלטה של רגע – כל השינויים הגדולים ביותר שאי פעם עשיתם נוצרו ברגע אחד של החלטה, גם אם הם היו שינויים הדרגתיים. תזכרו את זה, ותגיעו למצב שבו אתם מחליטים ומיישמים.



4. רשימת למה חזק – לצד הרשימות שעשיתם, הוסיפו רשימה שתעזור לכם להתמיד בהטמעת ההרגלים החדשים שלכם והיא בעצם תחזק אתכם בכל פעם שתרצו לחזור להרגלים הישנים והמוכרים לכם. הרשימה הזו הכרחית כדי לבצע שינוי שמחזיק מעמד לאורך זמן כי כולנו שוכחים לפעמים כשמגיע הקושי והרצון לברוח למוכר והידוע.

5. אתם היחידים שיכולים ליצור שינוי – תזכרו שהאחריות הבלעדית בידכם. זו הבנה מעולה, כי היא מאפשרת לכם לבצע שינוי. רק לכם יש את המפתחות ליצירת מציאות חדשה שתספק אתכם ותגרום לכם להרגיש הרבה יותר טוב.

6. צרו שינוי ממקום של אהבה עצמית ולא של פחד – אם אתם רוצים להטמיע הרגל חדש כמו הליכה יומית מדי בוקר לפני שאתם הולכים לעבודה, אבל אתם רוצים את זה רק בשביל לא להיות שמנים או חולים, זה לא יניע אתכם ויעשה את ההפך. לעומת זאת, אם אתם בוחרים להתחיל ללכת מתוך מקום של אהבה עצמית, כי מגיע לכם להרגיש הכי טוב וכי אתם מבינים שזה יעשה לכם טוב, כך אתם מטמיעים הרגל חדש שנשאר לאורך זמן.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
16-05-2024
כיצד לשחרר צוואר תפוס?
תזונה
09-05-2024
16 טיפים מעולים ליום עצמאות בריא יותר
מתכונים
07-05-2024
מתכון להכנת עוגת גבינה לימונית
ספורט
04-05-2024
איך לחזור לרוץ אחרי הפוגה ארוכה?
ספורט
02-05-2024
הגיע הזמן: 6 הרגלי כושר שהגיע הזמן להפסיק איתם כבר
תזונה
18-04-2024
ניקוי רעלים: מה אוכלים ומתי עושים?
טיפוח
11-04-2024
ניקיון פסח ולא רק בבית: 5 דברים לא בריאים שכדאי לנקות מהחיים שלנו

תפריט נגישות