15 טיפים לעור נטול קמטים

מה גורם לעור שלנו להתקמט? האם אנחנו יכולים לעצור את הקמטים? מה יכול להפחית את הקמטים? איזה מאכלים יעזרו וממה כדאי להימנע?

כולנו נתבגר במוקדם או במאוחר, וכחלק מההתבגרות, העור שלנו מאבד מהמתיחה הטבעית שלנו. אז נכון שיש היום בוטוקס ושלל טכנולוגיות למתוח את העור מחדש, אבל למי שרוצה להימנע מאלו, או לשלב, תדעו שלאורח החיים שלנו יש קשר ישיר למראה העור שלנו. הנה 15 דרכים לדחות את הקמטים ולזכות בעור בריא וחלק.

1. הסיגריות לא עוזרות לקמטים – יש לא מעט סיבות להפסיק לעשן, אבל אם אף אחת לא עוזרת לכם להפסיק לשאוף ניקוטין לריאות, כדאי שתדעו שהעישון גורם לקמטים וקמטוטים מוגברים ולמראה עור פנים בוגר יותר.

2. הישמרו מהשמש – השמש מאיצה את הקמטים. אם אתם רוצים למנוע את הקמטים והקמטוטים, מעבר לקרם הגנה שחשוב למרוח מדי יום, התאבזרו גם במשקפי שמש ובכובע בכל עונות השנה כשאתם יוצאים במהלך היום מהבית.

3. לחות זה מאסט – העור שלנו נוטה להתקמט כשהוא לא מוזן בלחות. היובש הוא הגורם העיקרי לקמטוטים ולכן עלינו להזין את העור בלחות חיצונית ופנימית. הקפידו למרוח קרמים עשירים בלחות, וויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון ודאגו לשפע של לחות חיצונית.


4. שתו מספיק מים – בדיוק מאותה הסיבה שהעור שלנו זקוק ללחות, כדאי מאוד להרוות אותו גם מבפנים ולשתות מים בכמות מספקת, שזה אומר לפחות 8 כוסות מים ביום, ואם אתם מתאמנים, אז תוסיפו עוד כמה כוסות. בנוסף, קפאין מייבש את העור ולכן על כל כוס קפה שאתם שותים, תוסיפו עוד כוס מים אחת לפחות.

5. חלבונים – לחלבונים יש השפעה על בריאות העור והאלסטיות שלו. דאגו לאכול כמות מספקת של חלבונים כמו דגים, ביצים, בשר, קטניות, אגוזים ושקדים.

6. אכלו מספיק פירות וירקות – פירות וירקות הם המזון האולטימטיבי לעור, כי יש בהם גם כמות גבוהה של מים, גם של וויטמינים ומינרלים ונוגדי חמצון, וגם סיבים תזונתיים שעוזרים לסלק פסולת מהגוף, דבר שרואים ישר על העור. שתו שייק ירוק שמכיל פירות וירקות, אכלו כמה שיותר סלטים ואל תהססו לאכול פירות, העור שלכם אוהב את זה.

7. עשו פעילות אירובית – פעילות אירובית עוזרת לעור שלנו לזהור וגם להתמלא בלחות. הזעה יומית של כ-20 דקות לפחות תעזור לכם לזכות בעור חלומי.

8. בצעו אימוני כוח – עכשיו זה גם מדעי: נמצא שאימוני כוח עוזרים לשפר את בריאות העור והצערת העור מבפנים על ידי כמה גנים שמשפרים את גמישות העור. 2 אימוני כוח של 30 דקות, יעזרו לכם

9. אכלו מזונות המכילים שומנים בריאים – כמו פשתן, אבוקדו, שקדים, שמן זית ודגים כמו סלמון. השומנים הבריאים יעזרו לשמור על לחות, גמישות ולמנוע קמטים.

10. הירגעו עם האלכוהול – מעבר לכך שצריכה מוגברת של אלכוהול אינה בריאה לגוף, האלכוהול מייבש את העור ומגביר את הסיכוי לקמטים. אם שתיתם אלכוהול מכל סוג, הרבו בשתיית מים לאחר מכן.

11. אכלו פלפלים ותותים – ובמילים אחרות, תתגברו במאכלים המכילים וויטמין סי שמשפר את מראה העור ומונע את הקמטוטים. וויטמין סי יש גם בלימון ובפירות הדר. ניתן לשתות מיץ תפוזים, מים עם לימון, וגם למרוח על הפנים. בחרו בקרמים שמכילים וויטמין סי.

12. מרחו קליפות מנגו על הפנים – קבלו מסכת מנגו טבעית למניעת קמטים: מנגו מכיל וויטמין סי וויטמין איי ששניהם מעולים לעור הפנים. אכלו את המנגו ולאחר מכן, אל תזרקו את הקליפות. מרחו אותן על הפנים כשהן נקיות ולאחר כ-10 דקות שטפו את הפנים.

13. אל תוותרו על שינה טובה – ניתן לראות את השינה על העור שלנו. כולנו נראים הרבה יותר חיוניים אחרי שינה טובה. כשאנשים לא ישנים לאורך זמן, מופיעים קמטוטים שלא עוזבים.

14. עשו מדיטציה או יוגה – עור הפנים שלנו מושפע גם ממצב הנפש שלנו. השתדלו לשמור על שקט נפשי והימנעו מסטרס ככל שניתן. הזרימו את הדם לפנים דרך תנוחות הפוכות ביוגה כמו עמידת נר, עמידת ידיים ועמידת ראש.

15. הימנעו משימוש בקש – זה אולי נשמע מוזר, אבל תנועות מסוימות שאנחנו עושים עם הפנים לאורך זמן גורמות לפנים שלנו להתקמט, כמו למשל שימוש בקש שגורם לנו לכווץ את השפתיים שלנו לקבע קמטוטים.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
16-05-2024
כיצד לשחרר צוואר תפוס?
תזונה
09-05-2024
16 טיפים מעולים ליום עצמאות בריא יותר
מתכונים
07-05-2024
מתכון להכנת עוגת גבינה לימונית
ספורט
04-05-2024
איך לחזור לרוץ אחרי הפוגה ארוכה?
ספורט
02-05-2024
הגיע הזמן: 6 הרגלי כושר שהגיע הזמן להפסיק איתם כבר
תזונה
18-04-2024
ניקוי רעלים: מה אוכלים ומתי עושים?
טיפוח
11-04-2024
ניקיון פסח ולא רק בבית: 5 דברים לא בריאים שכדאי לנקות מהחיים שלנו

תפריט נגישות