10 מזונות שכל אישה צריכה

בֹּאנָה בֹּאנָה הבנות, הכנו כתבה מיוחדת עבורכן. קבלו 10 מזונות שכדאי לכן להכניס לתפריט הקבוע, כדי ליהנות מגוף בריא ומטופח

אם אתן נשים, אתן בטח כבר יודעות, שבריאות האישה וטיפוח הגוף שלה דורשים תשומת לב מיוחדת (ככה זה כשאנחנו נולדות מיוחדות). אתן יכולות לנקות את העור, להשתמש בשלל משחות וקרמים ולצרוך ויטמינים על בסיס יומי, אבל אם לא תקפידו על תזונה מתאימה, תוכלו ליהנות מתוצאות חלקיות בלבד. כדי ליהנות מגוף בריא ומלא חיים, בעיקר אחרי גיל 30, אתן זקוקות למינרלים וויטמינים שנמצאים במזונות מסוימים. שינוי קל בתפריט היומי שלכן יכול לפתור בעיות כמו ציפורניים שבירות, עור יבש, לחץ, נדודי שינה או בעיות במערכת העיכול. כדי שתוכלו לדעת בדיוק אילו מזונות כדאי לכן להכניס לתפריט הקבוע שלכן, הכנו עבורכן רשימה של 10 מאכלים בריאים ויעילים במיוחד עבור הגוף הנשי.

  • עגבניות
    העגבניה (מבושלת או טריה, תמיד מבריאה!) דלה בקלוריות וניתן לקנות אותה לאורך כל השנה. היא מכילה נוגדי חימצון, ביניהם ליקופן, שידוע כמעכב הזדקנות ומסייע במניעת סרטן ומחלות לב וכלי דם. עגבניות מכילות ויטמינים ומינרלים שידועים גם כבעלי השפעה חיובית על מערכת העצבים של האישה.


  • דגים עשירים בשמן
    דגים כמו סלמון, מקרל או פורל מסייעים גם הם לשמירה על הגוף הנשי. הם מכילים כמות גדולה של חומצות שומן אומגה 3, שממריצות את פעולת המוח ומחזקות את כלי הדם, ובכך מונעות היווצרות של טרשת עורקים. דגים כאלה מכילים גם כמויות גדולות של ויטמין B קומפלקס, סידן, אבץ, ברזל ומגנזיום. צריכה תכופה של דגים שומניים מסייעת לתפקוד בריא של מערכת העצבים ומשפרת את איכות השינה ואת מצב הרוח. בנוסף, דגים שומניים מגבירים את ייצור הורמון המין הנשי החשוב ביותר – האסטרוגן.
  • סידן
    לסידן תפקידים שונים בגוף והוא חשוב במיוחד למערכת העצבים המרכזית ולמערכת הלב וכלי הדם. חוסר סידן בגוף הנשי עלול להוביל לאוסטאופורוזיס, להליכה חריגה ולכאבי שרירים ועצמות. אז איך מספקים לגוף סידן בכמות הנדרשת? בגבינות קשות אפשר למצוא כ-1000 מ"ג סידן לכל 100 גרם. גבינת קוטג' מכילה כמות גבוהה יחסית של סידן וכן חלבון, שגם הוא חשוב לגוף ולמראה שיער, ציפורניים ועור בריאים. סידן חשוב במיוחד לנשים מעל גיל 30, אז עולה הסיכון לכאבי מפרקים ולשברים בעצמות.
  • אבוקדו
    ידוע כמוצר אנטי-אייג'ינג יעיל במיוחד, שעוזר להיפטר מהכולסטרול בגוף, שהוא האויב העיקרי של מערכת הלב וכלי הדם שלנו. אבוקדו עשיר גם באשלגן ובוויטמינים C ו-E. אפשר לאכול את הפרי טרי ולהוסיף אותו לסלטים או לרטבים. אפשר גם להשתמש בבשר האבוקדו כמרכיב במסיכות, שכן הוא מוסיף לחות, ממריץ ומזין את העור.
  • שיבולת שועל
    מאכל חשוב מאוד לבריאות האישה, שמסייע לשמור על רמות כולסטרול תקינות בדם. אכילת שיבולת שועל תורמת לתחושת שובע למשך זמן ארוך ועוזרת לשמור על משקל תקין. שיבולת שועל גם מכילה סיבים תזונתיים, כמות גבוהה של מגנזיום, צורן וחומרים אחרים, שאחראים למראה בריא ומשפרים את מצב השיער, הציפורניים והעור.
  • פולי סויה
    פולי סויה מכילים לציטין, שמשפיע על האצת חילוף החומרים, ויש בהם כמות גבוהה של ויטמינים A ו-E. בשימוש קבוע, פולי סויה (שהערך הקלורי שלהם נמוך) יכולים לסייע בשמירה על משקל תקין. בנוסף, סויה מכילה גם טוקופרול, שמחזק את המערכת החיסונית ומאט את תהליך ההזדקנות של הגוף. השתדלו לצרוך מוצרי סויה טבעיים וידידותיים לסביבה.


  • אוכמניות
    אוכמניות עוזרות למנוע הזדקנות מוקדמת של גוף האישה. אוכמניות הן גם קוטלות חיידקים מצוינות, הן מכווננות היטב את פעילות מערכת העיכול והלבלב ויש להן השפעה נהדרת על העור ועל השיער. בנוסף לכל אלה, אוכמניות גם עשירות בוויטמינים, שמסייעים לשיפור הראייה.
  • אגוזי מלך
    מוצר חשוב נוסף עבור הנשים באשר הן. אגוזי מלך מכילים פחות או יותר את כל מה שהגוף הנשי זקוק לו – הם מסייעים להילחם בחומציות הקיבה, בבעיות כבד ובסכרת. גניקולוגים ממליצים לנשים לאכול אגוזי מלך כדי למנוע מחלות מין, ובנוסף, אגוזים משפרים את הפעילות המנטלית, כך שהם יעילים במיוחד עבור נשים שעבודתן מערבת כמויות גדולות של מידע.
  • שמן פשתן
    מקור מצוין לחומצות שומן חשובות ולפיטואסטרוגנים. כפית או שתיים של שמן פשתן בכל יום הן כמות מספיקה כדי לספק לגוף את מה שהוא צריך עבור העור, השיער, מערכת הרבייה ומערכת החיסון. אפשר להוסיף שמן פשתן לסלטים, לשלב עם מיץ לימון או לשתות לפני ארוחת הבוקר על קיבה ריקה. שמן זרעי פשתן הוא גם כלי נהדר לסיוע בהורדה במשקל. הוא מכיל אומגה 3, אומגה 6 ואומגה 9 וכמות גדולה של ויטמינים יעילים במיוחד עבור הגוף הנשי.
  • בננות
    אל תשכחו להוסיף לתפריט היומי שלכן גם בננות. אפשר להוסיף אותן לחלב או לשייק חלבונים. הבננות עשירות באשלגן ואחראיות לבריאות השרירים שלכן, כולל הלב. בנוסף, הבננות הן מקור נהדר למגנזיום והן מעורבות ביצירת ההורמון מלטונין, שנחשב הורמון השמחה, ואין כמו קצת הורמון שמחה, כדי להפוך אשה לבריאה ויפה.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
29-03-2020
גם מהבית ניתן להגיע לתוצאות מרשימות בתרגילי משקל הגוף. הנה כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם להגיע לחיזוק, חיטוב ושיפור היציבה.
ספורט
26-03-2020
אספנו 10 דרכים ועצות לשמירה על הבריאות הגופנית והנפשית שלנו.
ספורט
22-03-2020
לאימון הבר יתרונות רבים שהופכים אותו לאימון מבוקש בשנים האחרונות בארץ ובעולם. הנה כמה מהיתרונות הבולטים שלו.
ספורט
19-03-2020
אם תשאלו את המנטורים והקואוצ'רים המצליחים בעולם אם הם תמיד היו מאושרים, הם יגידו לכם שלא. אז מהם סודות האושר לפי האנשים המצליחים?
מתכונים
17-03-2020
מתכון להכנת שייק שוקולד עוגיות ואגוזי לוז
טיפוח
15-03-2020
לא משנה לאיזה סוג זיהום אוויר אתם נחשפים, כל צורות הזיהום מצטברות על עורכם ויוצרות מחסום לא בריא. קבלו את הטיפים להגנה על העור מפני זיהום אוויר
ספורט
12-03-2020
בעידן שבו רבים מהמתאמנים מנסים לשרוף שומן ולהתחטב, התרגילים המורכבים הפכו להיות טרנדיים ובעלי לא מעט יתרונות.
מתכונים
10-03-2020
מתכון להכנת מאפינס תפוחים עשיר בחלבון