10 מזונות לשמירה על בריאות הלב

10 מזונות לשמירה על בריאות הלב

תזונה בריאה תשמור לא רק על הגזרה שלכם, אלא גם על בריאות הלב שלכם. קבלו 10 מזונות שיעזרו לכם לשמור על תפקוד הלב

מזונות מסוימים מפחיתים את הסיכון לפתח מחלות לב וכלי דם. חלקם מסייעים בהורדת לחץ הדם וחלקם שומרים על רמת הכולסטרול שלכם בטווח הבריא. מחקרים מסוימים מצביעים על כך שכ-70% ממקרי מחלות הלב היו יכולים להימנע בעזרת תזונה נכונה. וכמובן, מזונות שטובים עבור הלב שלכם, יהיו טובים גם עבור המוח שלכם ועבורכם באופן כללי. הכנו עבורכם רשימה של 10 מזונות, שיכולים לעזור לכם לשמור על הלב שלכם בריא. הקפידו להכניס אותם לתפריט היומי ולשלב ביניהם, כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר.

שמפניה – אנחנו מתחילים דווקא מהלא צפוי. רובנו אוהבים לשתות אלכוהול מדי פעם, ואין סיבה להימנע לחלוטין מאלכוהול. אבל אם כבר אלכוהול, נסו לדבוק באפשרויות הבריאות יותר. שמפניה למשל מכילה פוליפנולים, רכיב שמצוי באופן טבעי בענבים ומשפיע על ויסות זרימת הדם ולחץ הדם בגוף. כמובן שאתם לא צריכים להתחיל לשתות כמויות גדולות של אלכוהול רק כדי לקבל פוליפנולים, אבל אם אתם כבר חוגגים ומרימים כוסית, לפחות תרוויחו גם קצת רכיבים בריאים על הדרך.



דגים – זה הזמן לשים כמה דגים על הגריל. דגים הם המקור הכי טוב לחומצות שומן אומגה 3, שעוזרות לשמור על שומנים מסוימים בדם (כמו טריגליצרידים וכולסטרול) בטווח הנורמה ומסייעות בהפחתת הסיכון למחלות לב.

סלט צבעוני של גזרים, עגבניות ותרד – התחילו את הארוחות שלכם עם סלט צבעוני. הגזרים הכתומים, העגבניות האדומות והתרד הירוק מקבלים את הצבעים היפים שלהם מקרוטנואידים, קבוצה של פיגמנטים נוגדי חימצון. הקרוטנואידים מעכבים את חימצון הכולסטרול הרע (LDL) בדם, צעד מפתח בהתפחות טרשת עורקים.

ועוד בסלט – סלט ירקות צבעוניים זו התחלה נהדרת, אבל למה לעצור שם? הכניסו לסלט גם אבוקדו כבונוס. הקרוטנואידים מסיסים בשומן, לכן השומן הבריא של האבוקדו מסייע לגוף לספוג אותם בצורה טובה יותר. ואם כבר, אז כבר – הוסיפו לסלט גם שעועית, שהסיבים המסיסים במים שלה עוזרים לשמור על רמת הכולסטרול.

אגוזים – אגוזי עץ למיניהם, כמו שקדים, אגוזי מלך ופיסטוקים, עשירים בפיטוסטרולים, שעוזרים להוריד את רמת הכולסטרול. קנו אגוזים טבעיים, קלו אותם קלות, כדי להדגיש את הטעם שלהם, ואז פזרו על סלט או על ירקות חתוכים.

פירות יער – נכון, קשה להשיג אותם טריים בארצנו הקטנטונת והם גם יקרים מאוד, אבל שווים כל פרוטה. פירות יער מקבלים את הצבעים היפים והעזים שלהם מאנתוציאנינים, פיגמנטים טבעיים שמשמשים גם כנוגדי חימצון ומסייעים בשמירה על בריאות הלב.



שוקולד – גם לקינוח בריא אנחנו דואגים לכם! הפלבנואידים שבקקאו הם נוגדי חימצון רבי עוצמה, שמגנים על הלב ונלחמים בנזק שיוצרים הרדיקלים החופשיים. ככל שהשוקולד מריר יותר, כך הוא בריא יותר. כמובן שלא כדאי להתחיל לאכול חפיסת שוקולד על בסיס יומי, אבל אם מתחשק לכם משהו מתוק לקינוח, לפחות בחרו באפשרות הבריאה יותר.


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
20-04-2018
המראה של עור רפוי כאשר אתם נמצאים במסע ירידה במשקל יכול להיות מייאש. יש כמה דברים שתוכלו לעשות כדי לשפר את מראה העור.
מתכונים
18-04-2018
מתכון הכנת שייק דובדבנים אביבי
ספורט
15-04-2018
נדמה שבשנים האחרונות כולם רצים, ואם עדיין לא התחלתם לעשות את זה, אתם בוודאי מרגישים קצת מחוץ ללופ ובצדק. היא מתאימה כמעט לכולם (כל אחד בקצב שלו).. קראו עוד
טיפוח
13-04-2018
צמח האלוורה משמש את האנושות לאורך אלפי שנים בתחומים רבים, מרפואה ועד בישול וקוסמטיקה. האלוורה ידועה בשל תכונותיה האנטי בקטריאליות, מרפאות הפצעים, כמו גם בשל יכולתה להרגיע דלקות עור ולשפר את תפקוד מערכת העיכול.
מתכונים
11-04-2018
מתכון להכנת וופל שוקלד מלא בכוח עוצמתי! (+ סרטון הדגמת הכנה)
תזונה
08-04-2018
יש שיטות שונות לניקוי הגוף מרעלים, אבל השיטה היעילה ביותר היא פשוט לנסות להוציא אותם מהתפריט, להרבות בשתיית מים ושייקים ולהוריד מזיקים.
מתכונים
03-04-2018
מתכון הכנת שייק חלבון קיווי - תות
תזונה
01-04-2018
איך תסבירו את זה שחלק מהנשים יוצאות מחדר הלידה עם הסקיני ג׳ינס שלהן ואחרות מתקשות להוריד את הבטן במשך שנים?