10 צעדים קטנים לחזרה לשגרה בריאה לאחר החגים

איך מתחילים? מה להכניס הביתה? לאיזה ספורט לחזור ומה צריך לעשות כדי לחזור להרגיש קלילים ובריאים כמו לפני החגים? קבלו 10 צעדים קטנים שיעזרו לכם לחזור לשגרה בריאה

תקופת החגים אורכת בארץ זמן רב, והיא עלולה להוציא כל אחד משגרה בריאה, כולל את האדוקים שבינינו. החופשים התכופים, הארוחות הגדושות ותחושת חוסר גבולות אופפת את כולנו. אך מה עושים כעת כשהשגרה חוזרת אלינו? איך חוזרים אל סדר יום בריא ואורח חיים שגורם לנו להרגיש טוב?

  1. מתחילים בצעדים קטנים – במשך תקופה ארוכה יצאתם מהשגרה, רכשתם הרגלים חדשים ועכשיו הגיע הזמן לחזור אליה. אם הורגלתם להתעורר כל יום מאוחר, לאכול ארוחות גדושות, לישון בצהרים ולא לזוז, הגיע הזמן לחזור לאט לאט להתעורר יותר מוקדם, להוריד קצת בכמויות של המזון ולהכניס צעדים קטנים חדשים מדי יום שיעזרו לכם לחזור לאורח חיים בריא מבלי להכביד יתר על המידה.
  2. הוציאו מהבית מזיקים – התחילו להוציא מהבית את כל מה שאתם לא רוצים להכניס לגוף שלכם כמו ממתקים, חטיפים, משקאות ממותקים וכל מה שנחשב לג’אנק פוד.
  3. הכניסו מועילים – הכניסו הביתה מאכלים בריאים. מלאו את הבית בשפע של פירות וירקות טריים והנגישו אותם במרכז הבית, כדי שתתפתו לגשת דווקא אליהם.
  4. הניחו את בגדי הספורט ליד המיטה – שיעודדו אתכם ללבוש אותם ולהתחיל לזוז. לפעמים הצעד הקטן הזה של ללבוש את בגדי הספורט ולנעול את נעלי הריצה, הוא הצעד הכי גדול, שמונע מאיתנו להמשיך הלאה.
  5. התחילו ללכת – הליכות הן דרך קלה ופשוטה לחזור לכושר. הן יעזרו לכם להרגיש יותר קלילים, זו פעילות גופנית קלה ולא מכבידה, וכל אחד בכל רמת קושי יכול לעשות הליכה. הגבירו קצב לאט לאט והאריכו בהדרגה את משך ההליכה..

    .

  6. הציבו מטרות – כשאין לנו מטרות, אין לנו בהירות, אז אף פעם לא נגיע למקום שנהיה מרוצים ממנו. אין דבר כזה בטעות. חשוב שתגדירו לעצמכם מטרה ברורה והגיונית שתעזור לכם. למשל: לרדת 4 קילו תוך 3 חודשים או לרוץ 10 קילומטרים תוך חודשיים. הגדירו מטרה ריאלית שמתאימה לאורח החיים שלכם, ליכולות שלכם ולרצונות שלכם.
  7. הכינו תכנית מסודרת – אחרי שהצבתם מטרות עם יעד מוגדר, התחילו לכתוב איך אתם מתכננים להגיע לשם. למשל: מה תאכלו ומתי, כמה תתאמנו ובאיזה אימונים? וככל שהתכנית תהיה יותר הדרגתית ומאוזנת, ככה יש יותר סיכוי שתגיעו לשם. היעזרו באנשי מקצוע בעת הצורך.
  8. הקיפו את עצמכם בסביבה מפרה – לסביבה שלנו יש השפעה גדולה על התוצאות שלנו בחיים. אם נהיה בחברת אנשים שכל הזמן מבלים במסעדות ואוכלים ג’אנק פוד, ככל הנראה שגם אנחנו נמצא את עצמינו עושים את זה. אם נבלה בחברת אנשים שמתאמנים ורצים ואוכלים בצורה בריאה, נהפוך גם אנחנו לכאלו. צרו לכם סביבה תומכת אורח חיים בריא דרך זה שתירשמו לקבוצת אימון או שתקיפו את עצמכם באנשים שמעוררים בכם מוטיבציה.
  9. תקבעו עם חברים לאימונים קבועים – בקשו מחבר/ה או מבן/בת הזוג שיעשה אתכם הליכה שבועית או יוגה או כל סוג של פעילות גופנית שאתם אוהבים. ככה יהיה לכם עוד אימון נעוץ ביומן וגם דייט עם מישהו/מישהי שאתם אוהבים.
  10. עשו יומן אכילה – כתבו את כל מה שאתם אוכלים במחברת מסודרת מהבוקר עד הערב כולל שעות וכמויות. היומן יעזור לכם להיות במודעות לגבי מה שאתם אוכלים וגם יעזור לכם לראות במה אפשר להשתפר כדי להרגיש יותר טוב.

.
מאת : שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
23-07-2024
מתכון הכנה מקפא בננה וניל ועוגיות
ספורט
21-07-2024
5 הטעויות הכי גדולות שאתם עושים בדרך לחיטוב הבטן
תזונה
18-07-2024
איך אפשר לעבור את גיל המעבר בקלות בדרכים טבעיות?
ספורט
14-07-2024
מה משפיע על לחץ הדם? ואיזה תרגיל הכי מומלץ להורדה?
ספורט
11-07-2024
7 דברים קטנים שאתם יכולים לעשות לקיץ בריא יותר
מתכונים
10-07-2024
מתכון הכנה חטיף פרוזן יוגורט ואוכמניות
ספורט
07-07-2024
אכילה בריאה בגיל ההתבגרות - המדריך המלא!
ספורט
04-07-2024
להתחזק בחכמה: איך נערכים לאימונים בקיץ?

תפריט נגישות