10 דברים שאפשר לעשות עם טופו

אז מה יש בטופו שאנחנו כל כך אוהבים ומה אפשר להכין בעזרתו?

הטופו, שמקורו בסין, עשוי מפולי סויה בתהליך של גיבון, בדומה לתהליך שעושים כשיוצרים גבינות. הטופו אמנם הגיע אלינו מהמזרח אך הוא היום הוא נפוץ ביותר גם במערב בקרב טבעונים וצמחונים כתחליף לבשר אך לא רק. כבר מזמן הבינו גם הקרניבורים שהטופו עשיר ברכיבים תזונתיים, ובעיקר בחלבון, סידן וברזל, הוא דל בשומן, עשיר בפיטואסטרוגנים, הוא שומר על הלב ועל צפיפות העצם. טעמו של הטופו נייטרלי, בדומה לחציל, המקבל את טעמו משאר הרכיבים. הרבה אנשים מוותרים על הטופו בדיוק בגלל טעמו הנייטרלי, אך ניתן להכין מהטופו מגוון רחב של מאכלים החל ממוקפצים סלטים ומאפים ועד לקינוחים. הנה 10 רעיונות שניתן לעשות עם טופו בקלות ותוכלו למצוא מתכונים רבים ברשת.

  1. סלט קיסר עם טופו – סלט קיסר מכיל לרוב חסות, רוטב קיסר ועוף, כאשר הטופו יכול להחליף את העוף והוא יקבל גם הוא את טעמו של הרוטב של הסלט. ניתן להקפיץ את הטופו לפני כניסתו לסלט או לטבול אותו בבלילת שניצל ולאפות או לטגן במעט שמן זית.
  2. טופו מוקפץ – האופציה הכי קלה ומפורסמת לשימוש בטופו היא טופו מוקפץ ואז אתם בעצם יכולים לשחק עם הטעם שאתם אוהבים והירקות שאתם אוהבים, למשל: טופו עם שעועית ירוקה, ברוקולי ועלים ירוקים ברוטב סויה, סילאן ופפריקה. ניתן להגיש על אורז.
  3. קציצות טופו אפויות – קציצות טופו ניתן להכין במעבד מזון עם הירקות שאתם אוהבים, בדיוק כפי שמכינים קציצות עוף או בקר. את הקציצות ניתן לאפות בתנור או להכניס לתוך רוטב שאתם אוהבים במיוחד.
  4. בורקס דפי אורז – בשנים האחרונות טרנד בורקס הטופו התחזק, עם התחזקותה של המודעות לאורך חיים בריא. בדפי האורז ניתן למלא תערובת של טופו עם תרד או מנגולד במקום גבינות ולהשיג עוד קצת חלבון וסידן עבור הגוף שלכם.
  5. עוגת גבינה מטופו – עוגת גבינה מטופו רך היא אופציה מעולה עבור טבעונים שאוהבים עוגות גבינה, וניתן להכין אותה בקלות בבלנדר. ניתן לאכול אותה חמה או קרה.
  6. גלידה מטופו – ניתן להכין גלידה טבעונית מטופו עם הטעמים האהובים שלכם, וטעמה מזכיר במעט פרוזן יוגורט. בשביל להכין גלידה מטופו, כל מה שצריך זה בלנדר טוב וכמה פירות קפואים.
  7. מרק מיסו – מרק מיסו יפני אהוב במיוחד על חובבי הסושי, והוא נחשב למרק בריא המכיל גם אצות וטופו.
  8. סלט אטריות שעועית עם טופו – מאותו הז’אנר האסייתי, ניתן למצוא סלט אטריות שעועית עם מלפפונים, טופו ואצות. אוכלים את הסלט הזה קר וניתן להכין אותו בפשטות בכל בית.
  9. ספרינג רול – ספרינג רול הוא בעצם רול מדפי אורז, אותו ניתן למלא גם בטופו וירקות טריים. מדובר במנה שנחשבת לרואו פוד והיא בריאה במיוחד בזכות המון ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים. את הרולים ניתן לטבול ברוטב סויה בדומה לסושי.
  10. פשטידת ירקות עם טופו – הטופו יכול להחליף את הביצים בפשטידה טבעונית טעימה ואפויה. בין אם מדובר בפשטידת בצל, פטריות או קישואים, הטופו יעבוד בכל פשטידה ויהפוך אותה לעשירה בחלבון, סידן וברזל.


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
16-05-2024
כיצד לשחרר צוואר תפוס?
תזונה
09-05-2024
16 טיפים מעולים ליום עצמאות בריא יותר
מתכונים
07-05-2024
מתכון להכנת עוגת גבינה לימונית
ספורט
04-05-2024
איך לחזור לרוץ אחרי הפוגה ארוכה?
ספורט
02-05-2024
הגיע הזמן: 6 הרגלי כושר שהגיע הזמן להפסיק איתם כבר
תזונה
18-04-2024
ניקוי רעלים: מה אוכלים ומתי עושים?
טיפוח
11-04-2024
ניקיון פסח ולא רק בבית: 5 דברים לא בריאים שכדאי לנקות מהחיים שלנו

תפריט נגישות