10 טיפים לאורח חיים בריא

10 טיפים לאורח חיים בריא

רוצים להרגיש טוב יותר ולחיות חיים בריאים יותר? תשמחו לשמוע שהדרך לחיים כאלה פשוטה הרבה יותר ממה שחשבתם. הכנו עבורכם רשימה של 10 טיפים לאורח חיים בריא, שיכולים לשנות לכם את החיים בקלות.

 

כמה בריאים אתם? האם אתם שומרים על תזונה נכונה? מתעמלים באופן קבוע? שותים לפחות 8 כוסות מים ביום? ישנים מספיק? כדי ליהנות מחיים בריאים ומאושרים, אנחנו חייבים לשמור על הגוף שלנו כמו שצריך. אם תאכלו ג'אנק פוד באופן קבוע, תישנו שעתיים בלילה ותצנחו על הספה לעוד מרתון של "משחקי הכס" בכל דקה פנויה, אנחנו מבטיחים לכם שהגוף שלכם יתנקם בכם בשלב מסוים. אולי תיראו כרגיל מבחוץ, אבל תתחילו לסבול משלל בעיות בריאות, שעלולות לפגוע באיברים החיוניים שלכם. כדי לעזור לכם לחשב מסלול מחדש ולהבין איך אתם יכולים לשמור על הגוף שלכם בצורה הטובה ביותר, קבלו מאיתנו באהבה 10 טיפים לאורח חיים בריא.



  • מים – מים מהווים שני שליש ממשקל גופנו והם אחראים לביצוע תקין של שלל משימות הגוף – הם מווסתים טמפרטורה, מובילים חומרים מזינים ומנקים רעלים מהגוף. כמות המים בגוף משפיעה עמוקות על רמת האנרגיה ועל העירנות שלנו. השתדלו להרבות בשתיית מים במהלך היום ובמיוחד בקיץ. כדי לדעת אם כמות המים בגוף מספקת, בדקו את צבע השתן שלכם. צבע בהיר הוא תקין, צבע כהה מרמז על חוסר מים בגוף.
  • שמש – שמש, וויטמין D שמגיע מחשיפה לשמש, מסייעים גם הם רבות לגוף – סיכון נמוך יותר לסרטן ולמחלות לב ומערכת חיסונית תקינה הם רק חלק מהיתרונות של חשיפה מבוקרת לשמש. כעיקרון, אנחנו מקבלים ויטמין D מהשמש כשהצל שלנו נמוך יותר מהגובה שלנו, כלומר כשהשמש ממוקמת גבוה בשמים. היתרון שלנו כישראלים ברור – אנחנו נהנים משמש נעימה גם ברוב ימי החורף, כך שכדאי לנסות ולנצל את היתרון הזה באופן מקסימלי. דאגו לשמור על חשיפה מבוקרת לשמש, רק אל תישרפו!
  • שינה – אין רשימה של טיפים לאורח חיים בריא שלא מתייחסת לאיכות השינה שלכם, ובצדק. כשאתם לא מקבלים מספיק שעות מנוחה, הגוף שלכם מפצה את עצמו על ידי אכילה מרובה, ולרוב מדובר בג'אנק פוד. דאגו לישון מספיק, כדי שלא תמצאו את עצמכם מנשנשים שטויות, רק כדי להישאר ערים. שינה מספקת מפחיתה גם את הסיכון למחלות כרוניות ומשפרת את הסיכוי לאריכות ימים. עשו לעצמכם הרגל לכבות את המסכים בשעה 22:00-22:30, ותראו איך מהר מאוד אתם מתחילים ללכת לישון בשעה מוקדמת יותר ונהנים ממספר שעות שינה אופטימלי בכל לילה.
  • פעילות גופניתלפעילות גופנית יומיומית יש המון יתרונות לבריאות שלכם, מהורדת הסיכון למחלות שונות, דרך צפיפות עצם גבוהה יותר ועד ירידה במשקל. אתם לא חייבים ללכת לחדר הכושר בכל יום, בחרו פעילויות שאתם יכולים לשלב בשגרת היומיום שלכם, כמו הליכה, רכיבה על אופניים ואפילו עלייה וירידה במדרגות במקום במעלית.
  • פירות וירקות – פירות וירקות מכילים שפע של מינרלים וויטמינים. חלקכם אולי צורכים תוספי תזונה סינתטיים או חטיפי חלבון, אבל אין כמו של הדבר האמיתי, כדי לקבל את מנת הבריאות שאתם באמת זקוקים לה. שאפו לאכול 5 מנות פרי או ירק ביום, כדי להגיע לכמות מספקת.


  • פחות אוכל מעובד – נסו להכניס כמה שפחות מזונות מעובדים לתפריט היומי שלכם. הערכים התזונתיים של מזונות מעובדים נמוכים יותר, מכיוון שהם אובדים בתהליך הפקתם, ובנוסף, חלק מהמזונות האלה מכילים גם חומרים משמרים וכמויות גדולות של מלח. בגדול, רוב האוכל שתמצאו בסופרמרקט מוגדר כמעובד, וככל שברשימת הרכיבים של מזון מסוים מופיעים יותר רכיבים, כך הוא מעובד יותר. היזהרו במיוחד ממוצרים שמכילים כמויות גבוהות של מלח או סוכר (הרכיבים הרשומים ראשונים ברשימת המרכיבים הם הרכיבים שהכמות שלהם היא הגבוהה ביותר במוצר).
  • מצאו לעצמכם מטרה לחיים – רוצים לחיות חיים בריאים? התחילו בחיים עם משמעות. מצאו לעצמכם מטרה חשובה לחיים ונסו להגשים אותה. חיים מלאי משמעות הם חיים מאושרים ובריאים יותר.
  • הכינו לבד את הארוחות שלכם – כחלק מהניסיון להימנע ממזון מעובד, נסו להכין את הארוחות שלכם לבד. כך תוכלו לשלוט על החומרים והכמויות שנכנסים לגוף שלכם ותוכלו להגדיל את כמות הירקות והפירות שאתם אוכלים בכל יום. קצרים בזמן במהלך היום? נסו לפנות לעצמכם 3 שעות בשבוע והקדישו את השעות האלה לבישול רציף של כמויות גדולות. הקפיאו את האוכל ותוכלו ליהנות מאוכל בריא וטרי בכל יום בשבוע.
  • חישבו על מה שאתם אוכלים – בקצב המהיר שאנחנו חיים בו, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו אוכלים בלי לשים לב את כל מה שנקרה בדרכנו. התחילו לחשוב על אכילה נכונה ועל מה שאתם מכניסים לפה, נסו לאכול לאט יותר וקחו את הזמן ליהנות מהטעם של האוכל שלכם. בנוסף, בזמן הארוחה, לעסו היטב ולאט את האוכל, גם כדי ליהנות מכל ביס וגם כדי לסייע למערכת העיכול שלכם בתהליך העיכול.
  • נסו דברים חדשים – אל תפחדו לנסות דברים חדשים. נסו חוג כושר ששמתם עליו עין מזמן, עברו למשך חודש לתזונה צמחונית או נסו להכיר אנשים חדשים שמנהלים חיים בריאים. כל אלה יכולים לעזור לכם בתהליך, שיביא אתכם לבסוף לאורח חיים בריא.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
07-07-2020
מתכון להכנת חטיפי חלבון שוקולד שקדים
תזונה
05-07-2020
ב-7 ליולי מציינים בכל העולם את יום השוקולד הבינלאומי. אז מה לעשות כדי לא להתמכר לקוביה השובבה, ומה עדיף לאכול במקום.
טיפוח
02-07-2020
אם התזונה שלנו לקויה, והמצב הנפשי שלנו לא בשיאו, קרוב לוודאי שהעור לא יראה מושלם כמו שאנחנו חולמות. ניתן לטפל באקנה בעזרת תזונה.
מתכונים
30-06-2020
מתכון להכנת חטיפי שיבולת שועל עשירים בחלבון
ספורט
28-06-2020
הטעויות הנפוצות שאנשים עושים כדי להתחטב מהר. האם גם אתם עושים את הטעויות האלו? נסו למנוע אותן.
מתכונים
23-06-2020
מתכון להכנת קערת שייק תות ופירות יער
ספורט
21-06-2020
כל אחד יוכל להתאים לעצמו את היוגה שמתאימה לו, והיא מתאימה באמת לכולם בכל הגילאים.
תזונה
18-06-2020
מה לאכול בשיא החום לארוחת צהרים? הקיץ כבר פה והחום הכבד לעיתים גורם לנו לרצות לאכול פחות, בעיקר פחות ארוחות מבושלות. אז מה אוכלים ללאנץ' כדי לספק לגוף את כל הרכיבים התזונתיים מבלי להרגיש נפוחים, עייפים וכבדים? הכנו עבורכם 12 אופציות.