10 דרכים לגרום לילדים שלכם להיות בריאים יותר

מתכון להכנת שייק עוגת גבינה ודובדבנים

אם בעבר ילדים בילו את מרב זמנם הפנוי בחוץ בפעילות פיזית, הילדים של היום בעידן המחשבים, והטלפונים הניידים הרבה פחות פעילים. נוסיף לזה את השפע של המאכלים המעובדים והמסוכרים, ובלי לשים לב אנחנו עלולים לגדל ילדים עם בעיות בריאותיות והשמנת יתר. 

הנה 10 טיפים שיעזרו לכם לשמור על בריאות המשפחה

ג’אנק רק בחוץ – לפני שאתם מטילים וטו על ג׳אנק פוד, ממתקים וגלידות, תתחילו בזה שתוציאו אותם מהבית שלכם. החליטו על זמנים קבועים בהם אתם מרשים לאכול משהו מתוק ופחות בריא כמו בסופי שבוע. אם בחרתם בארטיק או גלידה, תקנו רק אחד לכל ילד. לא קונים לשבוע.

נסו לא להרגיל את הילדים למתוק – כשאתם נותנים לילדים סירופ פטל מתוק, מורחים שוקולד על הלחם ומוסיפים סוכר לתותים – אתם מרגילים את הילדים לצריכת מתוק והגוף שלהם כל הזמן רוצה עוד מתוק. הרגילו אותם לשתות מים, לאכול פירות בשלמותם ובלי ממתקים על הלחם.

כריכים בריאים – החליפו את הלחם הלבן בלחם מקמח שיפון/כוסמין או הכינו בעצמכם לחם טחינה ללא קמח. מצאו ממרחים בריאים שהילדים אוהבים כמו אבוקדו עם עגבנייה, חביתה, ביצה קשה עם ירקות, טונה, או טחינה גולמית עם מעט סילאן כשמתחשק להם משהו מתוק.

מנשנשים בריא
 – כשהילדים שלכם חוזרים מהמסגרות השונות ומגיעה שעת הנשנוש, הכינו מראש קערת נשנושים בריאה כמו תפוח עם אגוזי מלך וצימוקים, תמרים, בננות עם שקדים או שייק בריא עם פירות וירקות. אל תחכו שהרעב יתקוף אותם.

היערכות מראש – לילדים שמתגוררים בקרבת קיוסק או מכולת בה ממתקים מפתים, והם מבקשים ממתק אחרי בית הספר או הגן כי ״לכל הילדים קונים״, הביאו אתכם מראש משהו כיפי בשקית לדרך כמו למשל תותים, רימון, עוגיות בריאות שהכנתם ללא סוכר או כריך בריאותי עם ממרח חרובים.

טבלה מסודרת – אל תשאלו את הילדים שלכם מה הם רוצים לאכול בבוקר. במקום זה תתלו טבלה מסודרת על המקרר ובה בכל יום כתוב את התפריט היומי, כך הילדים יהיו מוכנים ולא יתפתו לבקש דברים אחרים. קיימות מגוון אפשריות לארוחת בוקר בריאה, בין השאר, יוגורט עם קוואקר ותפוח, דייסת קוואקר עם קינמון ומעט סילאן, לחם שיפון עם טחינה וסילאן או פנקייק בריאים.



חוגים – אין ספק שכל החוגים חשובים וחיוניים להתפתחות הילדים, אבל נסו לבחור לפחות חוג אחד או יותר שיעזרו לילדים שלכם להיות יותר פעילים פיזיים. הילד לא אוהב ספורט? אולי לא ניסיתם ג׳ודו, קפאוורה, התעמלות קרקע, גלישה, רכיבה או רולר בליידס. נסו כל חוג אפשרי עד שתמצאו את מה שעושה טוב לילד שלכם.

דוגמא אישית – אתם לא יכולים לבקש מהילדים שלכם לזוז אם אתם לא עושים את זה בעצמכם. בדיוק כמו שאתם מהווים דוגמא אישית לילדים שלכם בכל תחום בחיים, כך נסו להוות להם דוגמא גם בספורט. התאמנו לידם ואיתם, הראו להם שאתם עושים ספורט ושזה חשוב לכם, והסבירו איך הספורט משפיע על הבריאות. היו להם לדוגמא גם באוכל. כדאי שלא יראו אתכם מחסלים חצי עוגה אם אתם לא רוצים שילמדו.

סופי שבוע פעילים – במקום להישאר בבית או להיפגש עם חברים או משפחה בביתם, הציעו בילויים שכוללים פעילות פיזית כמו טיולים רגליים, טיולי אופניים או אפילו טיול ברולר בליידס. עשו את זה כמה שיותר והילדים שלכם יתחזקו ויתרגלו לזוז.

הגבילו שעות מסך. מעבר לכך שהמסכים פוגעים בראייתם ובריאותם, הם גורמים לכך שילדים יהיו הרבה פחות פעילים. הגבילו אותם לזמנים שמתאימים לכם ודאגו שיפגשו עם חברים במקום להסתמס איתם.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
26-05-2024
למה כל כך קשה לנו להתמיד באימונים ומהם סודות ההתמדה?
ספורט
23-05-2024
פילאטיס רצפה או מכשירים? מה עדיף?
מתכונים
21-05-2024
מתכון תה קר בטעם לימון ומנגו
תזונה
18-05-2024
הסוד לגוף צעיר: מה להכניס לשייק כדי להישאר צעירים?
ספורט
16-05-2024
כיצד לשחרר צוואר תפוס?
תזונה
09-05-2024
16 טיפים מעולים ליום עצמאות בריא יותר
מתכונים
07-05-2024
מתכון להכנת עוגת גבינה לימונית
ספורט
04-05-2024
איך לחזור לרוץ אחרי הפוגה ארוכה?

תפריט נגישות