איך לשמור על הבריאות בחג סוכות? 10 טיפים שחייבים לשמור

בחג סוכות אמנם אין לנו תבשילים מיוחדים כמו בראש השנה, אין סופגניות, מצות או פשטידות גבינה כמו בחגים אחרים, אבל יש זמן ישיבה רב בסוכה והרבה ימים של חופש. איך מתעלים את החג והשהייה בסוכה לטובת הבריאות? הנה 10 דרכים שכדאי לכם לאמץ

  1. היו עסוקים ביצירה – כשאנחנו יושבים סביב שולחן בתוך סוכה, רוב הסיכויים שנרצה לאכול יותר מתמיד, אך לא אם נהיה עסוקים. נצלו את הזמן בשהייה בסוכה ליצירה עם הילדים, הכינו קישוטים לסוכה, ברכות או במשחקי קופסא שונים, קראו ספרים אם מתאפשר לכם ומצאו דרכים יצירתיות להישאר עסוקים ולא רק באכילה.
  2. משטר מים – לפעמים נדמה לנו שאנחנו רעבים, כשבעצם חסר לנו נוזלים, ולכן מומלץ להקפיד לשתות מים לאורך כל שעות היום. רוצים לשתות יותר בסוכה? הכינו לכם בקבוקי מים טבעיים מקושטים בטעמים כמו מלפפון, לימון, פירות יער, תפוחים, תפוזים וקינמון. נסו לשים לעצמכם תזכורות קטנות לשתות מים.
  3. תכננו מראש את הארוחות – כשלא מתכננים מה רוצים לאכול, איכשהו אתם תראו שאתם מכניסים לגוף הרבה מאכלים לא רצויים, שגורמים לתחושה כבדה ולא נעימה, לאכילת ממתקים וג’אנק. החליטו מהראש מה אתם רוצים לאכול וכמה.
  4. קבעו שעות מוגדרות לאכילה – חשוב לשמור על אורח חיים בריא גם בימי הישיבה בסוכה ולא להפוך את השהייה בסוכה לארוחה אחת ארוכה שנמשכת ימים רבים. הימנעו מנשנוש בין הארוחות והקפידו לאכול ארוחות בישיבה, לאכול לאט וללעוס היטב את המזון עד שהוא במצב נוזלי.
  5. הרבו בסלטים – התחילו כל ארוחה בסלט גדול שמכיל ירקות בכל הצבעים. הסלט ישביע בזכות הסיבים התזונתיים והמים, ויעניק לכם גם שפע של וויטמינים ומינרלים חיוניים לגוף. לאחר הסלט, עברו למאכלים הנוספים.
    .
    .
  6. אל תעמיסו על הצלחת – אחד הטריקים הידועים לשליטה באכילה שלנו הוא להשתמש בצלחות קטנות כדי לא להעמיס מזון על כל הצלחת. אז הוציאו צלחות קטנות יותר לסוכה וגם אותה אל תעמיסו יתר על המידה. השתדלו לאכול עם תחושת הרעב ולא עם העיניים.
  7. האם הקינוח נחוץ? לפעמים אנחנו אוכלים את הקינוח פשוט מתוך הרגל, כי הוא שם, כי בדיוק הגיעה עוגה מפתה לסוכה. אבל האם הגוף שלכם באמת זקוק כרגע לעוגה הזו? האם אתם רעבים? צריכים כרגע סוכר? זכרו שבכל פעם שאתם צורכים סוכר, הוא עולה מהר מאוד אל זרם הדם ואז גם נוחת מהר. כשהוא צונח, אם מרגישים עייפים מאוד, ורעבים בעיקר למאכלים מתוקים.
  8. הימנעו מבהייה במסכים – העולם שלנו מכור למסכים, אבל בסוכות, נסו להשאיר את המסכים מחוץ לסוכה ולבלות יותר ביחד, זה בריא למשפחה וגם לגוף ולנפש שלכם. ככל שתשחררו מהמסכים, ככה תהיו יותר חופשיים לזוז ולפעול.
  9. פעילות גופנית – אזנו את הישיבה הממושכת בסוכה עם תנועה. התחילו את הבוקר עם פעילות גופנית עוד בטרם נכנסתם לסוכה. בנוסף, נצלו את החופש לטיולים בטבע בחיק המשפחה. התנועה תטיב עם הגוף, הנפש והמשקל שלם.
  10. עשו דברים שמשמחים אתכם – בסוכות יש 3 מצוות עיקריות: לשהות בסוכה, מצוות נטילת 4 המינים ומצוות השמחה. זה הזמן להשקיע בדברים שמשמחים אתכם, להשקיע באנשים אהובים, לעשות ספורט, לבלות ולא לשכוח לצחוק.

 

מאת : שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
טיפוח
11-04-2024
ניקיון פסח ולא רק בבית: 5 דברים לא בריאים שכדאי לנקות מהחיים שלנו
טיפוח
07-04-2024
הקפידו על השינה: 8 סכנות בחוסר שינה מצטבר
ספורט
04-04-2024
איזה תרגילים משפרים את מצב הרוח?
מתכונים
01-04-2024
מתכון להכנת שייק קרם פטל
תזונה
28-03-2024
למה חטיפי חלבון עכשיו יותר נחוצים מתמיד?
תזונה
24-03-2024
איזה נשנושים ימנעו זלילות ליליות?
ספורט
21-03-2024
אתגרי הכושר ששיגעו את הרשת
טיפוח
17-03-2024
7 דרכים לדעת אם אתם אוכלים יותר מדי סוכר

תפריט נגישות