איך לשמור על הבריאות בחג סוכות? 10 טיפים שחייבים לשמור

בחג סוכות אמנם אין לנו תבשילים מיוחדים כמו בראש השנה, אין סופגניות, מצות או פשטידות גבינה כמו בחגים אחרים, אבל יש זמן ישיבה רב בסוכה והרבה ימים של חופש. איך מתעלים את החג והשהייה בסוכה לטובת הבריאות? הנה 10 דרכים שכדאי לכם לאמץ

  1. היו עסוקים ביצירה – כשאנחנו יושבים סביב שולחן בתוך סוכה, רוב הסיכויים שנרצה לאכול יותר מתמיד, אך לא אם נהיה עסוקים. נצלו את הזמן בשהייה בסוכה ליצירה עם הילדים, הכינו קישוטים לסוכה, ברכות או במשחקי קופסא שונים, קראו ספרים אם מתאפשר לכם ומצאו דרכים יצירתיות להישאר עסוקים ולא רק באכילה.
  2. משטר מים – לפעמים נדמה לנו שאנחנו רעבים, כשבעצם חסר לנו נוזלים, ולכן מומלץ להקפיד לשתות מים לאורך כל שעות היום. רוצים לשתות יותר בסוכה? הכינו לכם בקבוקי מים טבעיים מקושטים בטעמים כמו מלפפון, לימון, פירות יער, תפוחים, תפוזים וקינמון. נסו לשים לעצמכם תזכורות קטנות לשתות מים.
  3. תכננו מראש את הארוחות – כשלא מתכננים מה רוצים לאכול, איכשהו אתם תראו שאתם מכניסים לגוף הרבה מאכלים לא רצויים, שגורמים לתחושה כבדה ולא נעימה, לאכילת ממתקים וג’אנק. החליטו מהראש מה אתם רוצים לאכול וכמה.
  4. קבעו שעות מוגדרות לאכילה – חשוב לשמור על אורח חיים בריא גם בימי הישיבה בסוכה ולא להפוך את השהייה בסוכה לארוחה אחת ארוכה שנמשכת ימים רבים. הימנעו מנשנוש בין הארוחות והקפידו לאכול ארוחות בישיבה, לאכול לאט וללעוס היטב את המזון עד שהוא במצב נוזלי.
  5. הרבו בסלטים – התחילו כל ארוחה בסלט גדול שמכיל ירקות בכל הצבעים. הסלט ישביע בזכות הסיבים התזונתיים והמים, ויעניק לכם גם שפע של וויטמינים ומינרלים חיוניים לגוף. לאחר הסלט, עברו למאכלים הנוספים.
    .
    .
  6. אל תעמיסו על הצלחת – אחד הטריקים הידועים לשליטה באכילה שלנו הוא להשתמש בצלחות קטנות כדי לא להעמיס מזון על כל הצלחת. אז הוציאו צלחות קטנות יותר לסוכה וגם אותה אל תעמיסו יתר על המידה. השתדלו לאכול עם תחושת הרעב ולא עם העיניים.
  7. האם הקינוח נחוץ? לפעמים אנחנו אוכלים את הקינוח פשוט מתוך הרגל, כי הוא שם, כי בדיוק הגיעה עוגה מפתה לסוכה. אבל האם הגוף שלכם באמת זקוק כרגע לעוגה הזו? האם אתם רעבים? צריכים כרגע סוכר? זכרו שבכל פעם שאתם צורכים סוכר, הוא עולה מהר מאוד אל זרם הדם ואז גם נוחת מהר. כשהוא צונח, אם מרגישים עייפים מאוד, ורעבים בעיקר למאכלים מתוקים.
  8. הימנעו מבהייה במסכים – העולם שלנו מכור למסכים, אבל בסוכות, נסו להשאיר את המסכים מחוץ לסוכה ולבלות יותר ביחד, זה בריא למשפחה וגם לגוף ולנפש שלכם. ככל שתשחררו מהמסכים, ככה תהיו יותר חופשיים לזוז ולפעול.
  9. פעילות גופנית – אזנו את הישיבה הממושכת בסוכה עם תנועה. התחילו את הבוקר עם פעילות גופנית עוד בטרם נכנסתם לסוכה. בנוסף, נצלו את החופש לטיולים בטבע בחיק המשפחה. התנועה תטיב עם הגוף, הנפש והמשקל שלם.
  10. עשו דברים שמשמחים אתכם – בסוכות יש 3 מצוות עיקריות: לשהות בסוכה, מצוות נטילת 4 המינים ומצוות השמחה. זה הזמן להשקיע בדברים שמשמחים אתכם, להשקיע באנשים אהובים, לעשות ספורט, לבלות ולא לשכוח לצחוק.

 

מאת : שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
18-07-2024
איך אפשר לעבור את גיל המעבר בקלות בדרכים טבעיות?
ספורט
14-07-2024
מה משפיע על לחץ הדם? ואיזה תרגיל הכי מומלץ להורדה?
ספורט
11-07-2024
7 דברים קטנים שאתם יכולים לעשות לקיץ בריא יותר
מתכונים
10-07-2024
מתכון הכנה חטיף פרוזן יוגורט ואוכמניות
ספורט
07-07-2024
אכילה בריאה בגיל ההתבגרות - המדריך המלא!
ספורט
04-07-2024
להתחזק בחכמה: איך נערכים לאימונים בקיץ?
ספורט
30-06-2024
באיזו שעה ביום הכי כדאי לשתות מים?
ספורט
27-06-2024
יום בריאות הנפש: מהם הדברים שפוגעים בנפש שלנו ומה מחזק אותה?

תפריט נגישות