5 שקרים שסיפרו לנו על ירידה במשקל

האם באמת כדאי לנו לספור קלוריות בשביל לרזות? למה אי אפשר לבנות על פעילות גופנית כדי לרדת במשקל ומה הקשר בין הפחמימות למשקל?

 

עידן השפע שאנחנו חיים בו, גורם לרבים מאיתנו לסבול מהשמנה או ממשקל עודף. אנחנו חיים בעידן בו נדרש מאיתנו לזוז פחות, כי הכל נהיה ממוחשב ודיגיטלי, וגם יש לנו שפע רב של מאכלים, חטיפים, ממתקים ומזון מהיר בכל פינה. מה שקורה הוא שיותר אנשים זקוקים לתת תשומת לב למשקל שלהם וכולם רוצים תוצאות מהירות כי הורגלנו לחיים זריזים שהכל קורה בהם מהר. רק מה הבעיה? שהגוף שלנו לא תמיד פועל ככה, ויש לו קצב משלו שרצוי לכבד. מהם 5 השקרים הכי נפוצים שסיפרו לנו בהקשר לירידה במשקל ומהם כדאי להיזהר?

 

  1. שצריך לספור קלוריות בשביל לרזות – אדם שרצה לעשות דיאטה בעבר היה צריך להיות טוב מאוד בחשבון כי כל הדיאטות בעבר התעסקו בספירת קלוריות. היה נדמה שמי שרוצה לרזות אמור לאכול תפריט של 1,200 קלוריות ביום בערך וזה לא מאוד משנה מאיפה הקלוריות הללו מגיעות. היום ידוע שלא כל הקלוריות הן זהות בהתנהגות שלהם בגוף. למשל: 100 קלוריות של חסה יתנהגו לגמרי שונה מ-100 קלוריות של שוקולד. שרידים מהשוקולד יישארו בגוף במאגרי השומן בעוד שחסה שעשירה בסיבים תזונתיים, תצא מהר מהגוף וגם תוציא איתה רעלים בדרך החוצה. אז מה האמת? נסו לאכול אוכל בריא ולשחרר מעניין ספירת הקלוריות כי כשאנחנו אוכלים בריא, אנחנו יודעים לאכול כמויות שהן מדויקות עבורינו ובכך גם להשיל משקל מיותר בדרך שהיא בריאה.
  2. דיאטות קיצוניות עובדות יותר – יש אנשים שטוענים שאצלם אין שחור או לבן ולכן עבורם עדיף תפריט קיצוני ומהיר שיעזור להם לראות תוצאות מהירות, אולם היום יודעים שתהליכים מהירים מדי של ירידה במשקל גורמים לגוף לסטרס, לאיבוד ניוטריינטים חשובים, לעייפות,לחוסרים תזונתיים וגם לקושי להחזיק מעמד בדיאטה שהיא קשוחה לגוף. הרבה אנשים עולים במשקל לאחר דיאטה קיצונית ומהירה ולעיתים הרבה יותר מהר ואף עולים מעבר למשקל ההתחלתי. אז מה האמת? תשכחו מדיאטות בזק שעובדות לכוכבות, שכחו מדיאטות טרנדיות שלא מועילות לטווח הארוך ובמקום זה בחרו בתזונה בריאה, מזינה ומאוזנת שניתן לשמור עליה לאורך זמן. חשוב שהירידה במשקל תהיה הדרגתית ומבוקרת.


  1. שפחמימות מחוץ לתחום – מי אמר את זה ומתי הפחמימות הפכו להיות איזה אויב שיש להרחיק ולהתרחק? הפחמימות הן הדלק שלנו והן חשובות לתפקוד המוח, לריכוז, ואף לירידה במשקל. מה שכן, חשוב לבחור בפחמימות מורכבות, כמו למשל אורז מלא, קינואה, או כוסמתבפירות, שגם הם נחשבים לפחמימות או לירקות פחמימתיים כמו בטטה או סלק. אז מה האמת? שלבו את הפחמימות בתפריט ירידה במשקל בצורה בריאה ומאוזנת ושמרו על המינון והכמויות, השתדלו לא לאכול כמות גדולה של פחמימות בשעות המאוחרות של הערב.
  2. שספורט זה מרזה – טעות רצינית לחשוב שבעזרת פעילות גופנית בלבד ניתן לרדת במשקל ללא תזונה מתאימה. הרבה אנשים מרשים לעצמם לאכול הרבה יותר כי הם מרגישה שמגיע להם איזה שהוא פרס על המאמץ שביצעו או שפשוט אפשר לאכול מה שרוצים אם מתאמנים. והאמת היא? שלא. שלבו פעילות גופנית בתכנית התזונתית שלכם כדי לשפר את המטבוליזם והבריאות וכדי שהרכב הגוף שלכם יהיה יותר שרירי מאשר שומני.
  3. הרבה ארוחות קטנות – אחת השאלות שחוזרות על עצמן בכל מה שקשור לירידה במשקל היא האם לאכול הרבה ארוחות קטנות או ארוחות גדולות יותר בפחות פעמים. מחקרים אחרונים גילו שאנשים שאוכלים הרבה ארוחות קטנות, נוטים לנשנוש כרוני ולהכנסת הרבה מזון בסופו של דבר. בנוסף,הנשנוש הבלתי פוסק גורם כל הזמן לעלייה של הסוכר בדם, דבר שהוא פחות מומלץ לבריאות וגם למשקל. אז מה האמת? שעדיף לאכול 3-4 ארוחות מסודרות, מאוזנות  ובריאות ביום ולהפסיק עם הנשנשת המיותרת.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
26-05-2024
למה כל כך קשה לנו להתמיד באימונים ומהם סודות ההתמדה?
ספורט
23-05-2024
פילאטיס רצפה או מכשירים? מה עדיף?
מתכונים
21-05-2024
מתכון תה קר בטעם לימון ומנגו
תזונה
18-05-2024
הסוד לגוף צעיר: מה להכניס לשייק כדי להישאר צעירים?
ספורט
16-05-2024
כיצד לשחרר צוואר תפוס?
תזונה
09-05-2024
16 טיפים מעולים ליום עצמאות בריא יותר
מתכונים
07-05-2024
מתכון להכנת עוגת גבינה לימונית
ספורט
04-05-2024
איך לחזור לרוץ אחרי הפוגה ארוכה?

תפריט נגישות