5 דרכים פשוטות וכיפיות לשיפור הזיכרון

5 דרכים פשוטות וכיפיות לשיפור הזיכרון

כך תוכלו לאמן את המוח ולשמור על הזיכרון שלכם

לא משנה מי אתם או מה אתם עושים בחיים – סטודנטים לפני בחינה, אנשי מקצוע שצריכים לזכור עשרות פרטים קטנים בכל יום או מבוגרים בגיל פנסיה שרוצים לשמור על התאים האפורים – זיכרון טוב יכול בהחלט לשפר את איכות החיים שלכם. יכולת הזיכרון שלנו אמנם נחלשת עם הגיל, אבל תשמחו לשמוע שהמוח האנושי יכול להשתנות ואפילו להשתפר בעזרת התרגילים הנכונים. ממש כמו שאנחנו מאמנים את הגוף כדי להרגיש בריאים וחזקים יותר, כך אנחנו יכולים לאמן גם את המוח, כדי שגם הוא ירגיש בריא וחזק יותר. אז איך עושים את זה? מצאנו עבורכם 5 דרכים כיפיות ופשוטות שעוזרות לאמן את המוח ולשפר את הזיכרון.



הפסיקו לסמוך על המכשירים שלכם
פעם, כשלא היו טלפונים חכמים ומחשבים בכל בית, לא היתה לנו ברירה אלא לשנן מספרי טלפון, לעקוב אחרי מפה בנסיעה למקום לא מוכר ולאמץ את המוח שלנו בניסיון לזכור את כל הפרטים שאנחנו זקוקים להם במהלך היום. כיום האפליקציות שלנו עושות עבורנו את כל העבודה, והמוח יכול לנוח. רוצים לשפר את הזיכרון שלכם? כבו את הג'יפיאס, התחילו לשנן את מספרי הטלפון של לפחות 3 אנשים קרובים אליכם והשתדלו להשתמש בטלפון החכם שלכם כטלפון ולא כתחליף לזיכרון שלכם.

לכו לישון
זה אולי נשמע מוזר, אבל יכולת המוח שלכם לתפקד כמו שצריך תלויה בשעות השינה שלכם. ישנים 4 שעות ביממה? אתם אולי מתפקדים כרגיל ברמה היומיומית, אבל יש סיכוי שתשכחו איפה החניתם את הרכב. כדי להעניק למוח את המנוחה שהוא צריך, מבוגרים צריכים לישון כ-9-7.5 שעות ביממה. נסו לארגן לעצמכם שגרת שינה ושעת שינה קבועות והימנעו מצפייה במסכים כלשהם לפני השינה, הם מדכאים את הפרשת ההורמון מלטונין, שמסייע לתחושת העייפות.

תזיזו ת'רגליים
לאמן את המוח זה מעולה, אבל אל תשכחו את הגוף. פעילות גופנית, אפילו זמנית, מגבירה את זרימת החמצן למוח ומסייעת ליכולת הזיכרון, ולפעילות גופנית קבועה יש השפעה ניכרת על פעולת המוח ועל הזיכרון שלכם. כל פעילות גופנית היא, כמובן, מבורכת, אבל כדי להשפיע על יכולת הזיכרון באופן המירבי, כדאי לבחור בפעילות אירובית. מחקרים מראים שלפעילות אירובית השפעה גדולה יחסית על המוח ועל הזיכרון.



צאו עם חברים

כולנו יצוריים חברתיים, והחיים בחברה מסייעים ליכולת ההישרדות שלנו. אמנם כיום אנחנו לא צריכים לחיות בשבט כדי להילחם בלהקת אריות, אבל החיים כחלק מחברה עדיין חשובים עבורנו ועבור המוח שלנו. מחקרים מראים שאנשים עם מערכות יחסים משמעותיות ומערכות תמיכה חזקות נהנים לא רק מבריאות מנטלית, אלא גם מפעילות מוח בריאה. אתם יכולים להתנדב, להצטרף למועדון חברים כלשהו או פשוט להיפגש עם חברים באופן קבוע.

תזונה נכונה

הקשר בין תזונה נכונה לבין פעילות מוח תקינה ידוע כבר לא מעט שנים. ישנם מזונות שטובים במיוחד עבור המוח שלנו, כמו למשל מזונות עשירים באומגה 3 (דגים או אגוזים מסוגים שונים), ירקות ופירות, תה ירוק ואפילו כוס יין אדום ביום. בנוסף, כדאי להימנע ממזונות בעלי רמה גבוהה של שומן רווי, ממזונות עתירי סוכר וממזונות המכילים ממתיקים מלאכותיים.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
20-04-2018
המראה של עור רפוי כאשר אתם נמצאים במסע ירידה במשקל יכול להיות מייאש. יש כמה דברים שתוכלו לעשות כדי לשפר את מראה העור.
מתכונים
18-04-2018
מתכון הכנת שייק דובדבנים אביבי
ספורט
15-04-2018
נדמה שבשנים האחרונות כולם רצים, ואם עדיין לא התחלתם לעשות את זה, אתם בוודאי מרגישים קצת מחוץ ללופ ובצדק. היא מתאימה כמעט לכולם (כל אחד בקצב שלו).. קראו עוד
טיפוח
13-04-2018
צמח האלוורה משמש את האנושות לאורך אלפי שנים בתחומים רבים, מרפואה ועד בישול וקוסמטיקה. האלוורה ידועה בשל תכונותיה האנטי בקטריאליות, מרפאות הפצעים, כמו גם בשל יכולתה להרגיע דלקות עור ולשפר את תפקוד מערכת העיכול.
מתכונים
11-04-2018
מתכון להכנת וופל שוקלד מלא בכוח עוצמתי! (+ סרטון הדגמת הכנה)
תזונה
08-04-2018
יש שיטות שונות לניקוי הגוף מרעלים, אבל השיטה היעילה ביותר היא פשוט לנסות להוציא אותם מהתפריט, להרבות בשתיית מים ושייקים ולהוריד מזיקים.
מתכונים
03-04-2018
מתכון הכנת שייק חלבון קיווי - תות
תזונה
01-04-2018
איך תסבירו את זה שחלק מהנשים יוצאות מחדר הלידה עם הסקיני ג׳ינס שלהן ואחרות מתקשות להוריד את הבטן במשך שנים?