5 דרכים פשוטות וכיפיות לשיפור הזיכרון

5 דרכים פשוטות וכיפיות לשיפור הזיכרון

כך תוכלו לאמן את המוח ולשמור על הזיכרון שלכם

לא משנה מי אתם או מה אתם עושים בחיים – סטודנטים לפני בחינה, אנשי מקצוע שצריכים לזכור עשרות פרטים קטנים בכל יום או מבוגרים בגיל פנסיה שרוצים לשמור על התאים האפורים – זיכרון טוב יכול בהחלט לשפר את איכות החיים שלכם. יכולת הזיכרון שלנו אמנם נחלשת עם הגיל, אבל תשמחו לשמוע שהמוח האנושי יכול להשתנות ואפילו להשתפר בעזרת התרגילים הנכונים. ממש כמו שאנחנו מאמנים את הגוף כדי להרגיש בריאים וחזקים יותר, כך אנחנו יכולים לאמן גם את המוח, כדי שגם הוא ירגיש בריא וחזק יותר. אז איך עושים את זה? מצאנו עבורכם 5 דרכים כיפיות ופשוטות שעוזרות לאמן את המוח ולשפר את הזיכרון.



הפסיקו לסמוך על המכשירים שלכם
פעם, כשלא היו טלפונים חכמים ומחשבים בכל בית, לא היתה לנו ברירה אלא לשנן מספרי טלפון, לעקוב אחרי מפה בנסיעה למקום לא מוכר ולאמץ את המוח שלנו בניסיון לזכור את כל הפרטים שאנחנו זקוקים להם במהלך היום. כיום האפליקציות שלנו עושות עבורנו את כל העבודה, והמוח יכול לנוח. רוצים לשפר את הזיכרון שלכם? כבו את הג'יפיאס, התחילו לשנן את מספרי הטלפון של לפחות 3 אנשים קרובים אליכם והשתדלו להשתמש בטלפון החכם שלכם כטלפון ולא כתחליף לזיכרון שלכם.

לכו לישון
זה אולי נשמע מוזר, אבל יכולת המוח שלכם לתפקד כמו שצריך תלויה בשעות השינה שלכם. ישנים 4 שעות ביממה? אתם אולי מתפקדים כרגיל ברמה היומיומית, אבל יש סיכוי שתשכחו איפה החניתם את הרכב. כדי להעניק למוח את המנוחה שהוא צריך, מבוגרים צריכים לישון כ-9-7.5 שעות ביממה. נסו לארגן לעצמכם שגרת שינה ושעת שינה קבועות והימנעו מצפייה במסכים כלשהם לפני השינה, הם מדכאים את הפרשת ההורמון מלטונין, שמסייע לתחושת העייפות.

תזיזו ת'רגליים
לאמן את המוח זה מעולה, אבל אל תשכחו את הגוף. פעילות גופנית, אפילו זמנית, מגבירה את זרימת החמצן למוח ומסייעת ליכולת הזיכרון, ולפעילות גופנית קבועה יש השפעה ניכרת על פעולת המוח ועל הזיכרון שלכם. כל פעילות גופנית היא, כמובן, מבורכת, אבל כדי להשפיע על יכולת הזיכרון באופן המירבי, כדאי לבחור בפעילות אירובית. מחקרים מראים שלפעילות אירובית השפעה גדולה יחסית על המוח ועל הזיכרון.



צאו עם חברים

כולנו יצוריים חברתיים, והחיים בחברה מסייעים ליכולת ההישרדות שלנו. אמנם כיום אנחנו לא צריכים לחיות בשבט כדי להילחם בלהקת אריות, אבל החיים כחלק מחברה עדיין חשובים עבורנו ועבור המוח שלנו. מחקרים מראים שאנשים עם מערכות יחסים משמעותיות ומערכות תמיכה חזקות נהנים לא רק מבריאות מנטלית, אלא גם מפעילות מוח בריאה. אתם יכולים להתנדב, להצטרף למועדון חברים כלשהו או פשוט להיפגש עם חברים באופן קבוע.

תזונה נכונה

הקשר בין תזונה נכונה לבין פעילות מוח תקינה ידוע כבר לא מעט שנים. ישנם מזונות שטובים במיוחד עבור המוח שלנו, כמו למשל מזונות עשירים באומגה 3 (דגים או אגוזים מסוגים שונים), ירקות ופירות, תה ירוק ואפילו כוס יין אדום ביום. בנוסף, כדאי להימנע ממזונות בעלי רמה גבוהה של שומן רווי, ממזונות עתירי סוכר וממזונות המכילים ממתיקים מלאכותיים.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
26-01-2020
תזונה לספורטאים כיום היא מתקדמת יותר, ובנוסף למאכלים מומלצים, ספורטאים רבים צורכים גם תוספי תזונה לספורטאים. חשוב להבין כיצד תוספי התזונה האלה מסייעים לגוף ולמה בכלל יש חשיבות לצריכה של תוספי תזונה לספורטאים.
מתכונים
21-01-2020
מתכון להכנת חביתת חלבון ותרד
ספורט
19-01-2020
כמה צריך ללכת כדי לרזות, מה עדיף - הליכה או ריצה וכמה קלוריות שורפים בהליכה? הנה השאלות הנפוצות ביותר וגם טיפים למתחילים.
טיפוח
16-01-2020
כיצד נוכל לשמור על העור שלנו צעיר, בריא וזוהר גם בקור העז? כל הטיפים לשמירה על הטיפוח בעונת החורף.
תזונה
12-01-2020
רבים מאיתנו רוצים לשנות כמה מההרגלים הרעים שלנו. קבלו מספר טיפים לשיפור הרגלי האכילה.
ספורט
09-01-2020
לכבוד השנה האזרחית החדשה, קבלו את השאלות הנפוצות ביותר ואת עזרת המומחים שלנו בדרך להשגת יעדי הכושר שלכם לשנת 2020
מתכונים
07-01-2020
מתכון להכנת שייק קפוצ'ינו ופירות יער
ספורט
05-01-2020
עם פעילויות רבות כל כך שניתן לבחור ביניהן, גם ילדים ומבוגרים יכולים לשמור על אורח חיים פעיל. קבלו את 5 דרכים להיכנס לכושר בשנה האזרחית החדשה