5 טיפים שיעזרו לכם להתמודד עם האכילה הרגשית

למה דיאטה היא לא הפתרון לאכילה הרגשית? איך המודעות לכאן ועכשיו דווקא כן יכולה לעזור? ומה הקשר לכתיבת בוקר? 5 טיפים שישחררו אתכם מהאכילה הרגשית

בתקופות לא פשוטות, רבים מאיתנו מוצאים את הדרך למקרר מהר יותר ולעיתים תכופות יותר. ולא משנה כמה שננסה להיצמד לדיאטות שונות, זה פשוט לא יעזור, לפעמים הבעיה היא לא בידע של מה בריא או לא, אלא מקורה בנפש שלנו. הרבה אנשים נוטים לבלבל אכילה רגשית עם אכילה כפייתית, אך מדובר בשני דברים שונים. אכילה כפייתית קשורה לאכילת יתר, הרבה מעבר למה שהגוף זקוק לו, בצורה שמזיקה לבריאות לאורך זמן. מדובר באכילה תחת דחף לא נשלט שקשה מאוד לעצור. סוג של בולמוס מכל הבא ליד, ולא בהכרח קשור למה שהגוף רוצה או צריך. אכילה כפייתית מתרחשת פעמים רבות בסתר ויש לה השלכות בריאותיות, לפעמים היא דורשת התערבות מקצועית. אכילה רגשית לעומתה, היא נקודתית יותר ומגיעה כתוצאה מלחץ מתמשך, חרדה, דכאון או רגשות שליליים אחרים. גם אכילה רגשית וגם אכילה כפייתית, מעוררת הרבה פעמים תחושות של אשמה ובושה אצל המתמודדים עם האכילה.

סימנים לאכילה רגשית

איך תדעו האם אתם אוכלים בצורה מאוזנת או שאתם סובלים מאכילה רגשית? כולנו אוכלים לפעמים קצת יותר מהרגיל, בעיקר כשהאוכל טעים לנו או שאנחנו אוכלים מזון מעובד, שהוא אוטומטית ממכר יותר, אך האם מדובר באכילה רגשית? אלו הסימנים: אם אתם מרגישים רצון לאכול אחרי שכבר סיימתם את הארוחה, אם אתם אוכלים כמויות גדולות מאוד, ואתם מרגישים מפוצצים לאחר האכילה באופן קבוע, אם אתם אוכלים מהר מאוד, אם אתם מרגישים שאתם אוכלים בסתר, או מרגישים אשמה או בושה לאחר האכילה, אם אתם מרגישים שאיבדתם שליטה על מה שנכנס לפה שלכם, אם אתם מרגישים שאין לכם גבולות בכל מה שקשור לתפריט שלכם, אם אתם ממשיכים לאכול גם לאחר שאתם מרגישים מפוצצים, אם אתם מרגישים צורך לאכול כשרע לכם.

איך מתמודדים עם האכילה הרגשית? 5 טיפים מועילים :

שחררו מהדיאטות, זה לא הזמן

אכילה רגשית שמקורה בחוסר מענה רגשית, צריכה לקבל מענה ברגש ולא ברשימות מזון והיצמדות לדיאטה טרנדית כלשהי. במצבים של אכילה רגשית, מומלץ כמה שפחות להתעסק באוכל עצמו וכמה שיותר להתייחס למקור, שהוא הרגש.

 



תנו ביטוי לרגש

האכילה הרגשית היא רק סימפטום לשורש עמוק יותר שזקוק לטיפול. אם אתם מרגישים מפוחדים, חרדים, עצובים, לחוצים או מבוהלים, זה הזמן לדבר על הרגשות שלכם ולתת להם ביטוי רגשי אמיתי. זה יכול להיות טיפול מקצועי, או אפילו שיחה עם אדם קרוב או יותר. העיקר שתפרקו את שעל ליבכם ותתנו מענה רגשי לעצמכם.

לפני העוגה תכתבו את הרגשות

הרבה אנשים מוצאים את הכתיבה ככלי שעוזר להם להבין את עצמם ולתת ביטוי לרגשות שמתעוררים בתוכם. ג’וליה קמרון, כתבה בספרה “דרך האמן” כיצד דפי בוקר, עזרו לה ולמטופלים שלה לשפר את חייהם ולשחרר אותם מהרגשות השליליים שבחייהם. דפי בוקר הם בעצם כלי שעוזר לאנשים לפרוק ולהשתחרר דרך כתיבה של כל מה שעולה על התודעה מבלי לחשוב יותר מדי, פשוט לזרוק את הכל על הדף על הבוקר, עוד לפני שנכנסים לעבר יום חדש.

התמקדות בכאן ועכשיו

פחדים וחרדות שייכים למחשבות על העתיד, ועצב שייך פעמים רבות למחשבות על העבר או על מה שאולי יהיה. כשאנחנו בהווה, יש לנו אפשרות להעביר את הפוקוס שלנו להודיה, על מה שכן יש לנו ולא על מה שיש לנו, וכשאנחנו נמצאים בהווה, יותר קל לנו לבחור בחירות טובות עבור הבריאות שלנו.

העדיפו אוכל טרי על מעובד

הרבה יותר קשה לעצור את האכילה הרגשית כשאתם אוכלים חטיפים ומאכלים מעובדים שהם עשירים במלח, נתרן ותבלינים שגורמים לאכילת יתר והתמכרות. השתדלו לא להכניס הביתה מאכלים מעובדים שרק מגבירים את האכילה ומקשים על ההתמודדות.

 

 

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
23-07-2024
מתכון הכנה מקפא בננה וניל ועוגיות
ספורט
21-07-2024
5 הטעויות הכי גדולות שאתם עושים בדרך לחיטוב הבטן
תזונה
18-07-2024
איך אפשר לעבור את גיל המעבר בקלות בדרכים טבעיות?
ספורט
14-07-2024
מה משפיע על לחץ הדם? ואיזה תרגיל הכי מומלץ להורדה?
ספורט
11-07-2024
7 דברים קטנים שאתם יכולים לעשות לקיץ בריא יותר
מתכונים
10-07-2024
מתכון הכנה חטיף פרוזן יוגורט ואוכמניות
ספורט
07-07-2024
אכילה בריאה בגיל ההתבגרות - המדריך המלא!
ספורט
04-07-2024
להתחזק בחכמה: איך נערכים לאימונים בקיץ?

תפריט נגישות