עוגת החלבון הממכרת שכל חובב כושר יתאהב בה

"אם אין לחם שיאכלו עוגות"

אי שם במאה ה-18, אמרה מארי אנטואנט, אשתו של מלך לואי ה-16, את המשפט המפורסם שלה: "אם אין לחם שיאכלו עוגות", וכבר אז הפכה העוגה לסמל סטטוס, כזו שמופיעה בכל טקס חשוב כמו ימי הולדת, ימי נישואים, בריתות ושאר טקסים ושמחות. ב-21/11 חוגגים בעולם את יום העוגה, אותו חוגגים כמובן, איך לא? בהכנת עוגה ואכילתה בסביבת אנשים קרובים ואהובים. 

ישנן עוגות חמות וקרות, כשהחמות לרוב מכילות קמח, שמן, ביצים וסוכר, ואילו העוגות הקרות מכילות לרוב שמנות שונות וגבינות שמנות. עם המודעות לאורח חיים בריא, היינו רוצים להפחית בכמויות הסוכר, הקמח והשמן, ולהחליף אותם במאכלים בריאים ומזינים, כך שגם שוחרי הבריאות יוכלו ליהנות מעוגות טעימות ואף מזינות. הנה 6 דברים שאתם חייבים להכניס לעוגה שלכם במקום המרכיבים המוכרים והפחות בריאים.

  1. אבוקדו במקום חמאה – כוס אבוקדו תחליף כוס חמאה, וזה עובד בעיקר בבראוניז ומאפים למיניהם. האבוקדו צמחי ובריא מהחמאה, מכיל שומן בלתי רווי, עשיר באשלגן ומגנזיום ומומלץ עבור אנשים העוסקים בפעילות גופנית.


  1. רסק תפוחים במקום סוכר – רסק תפוחים טבעי יכול להחליף סוכר בעוגות בחושות שונות, כאשר במקום כוס סוכר, השתמשו בכוס רסק תפוחים ותרוויחו גם ויטמין סי, נוגדי חמצון וסיבים תזונתיים.


  1. קינמון – במקרים בהם נרצה להמתיק עוגות ולהוסיף להם טעם וריח, נוסיף כפית קינמון ונזכה לעוגה ארומטית ומתקתקה ללא סוכר. הקינמון עשיר באנטיאוקסידנטים, הוא מונע סרטן, מאזן את רמות הסוכר ואף מוריד נפיחות בטנית אם צורכים ממנו בקביעות.


  1. קמח שקדים – לרגישים לגלוטן, או לאלו מכם שרוצים את העוגה שלכם יותר בריאה, נסו להחליף את כוס הקמח ברבע כוס קמח שקדים, אך תצטרכו להוסיף לה גם חצי כפית אבקת אפייה או אבקת סודה לשתייה כדי שהעוגה תעבוד.


  1. שמן קוקוס – שמן הקוקוס הוא אחד מהשמנים הטרנדיים והבריאים החביבים על העוסקים בספורט ובכל מה שקשור לחיטוב הגוף. הוא קל לעיכול, מתאים לכל סוג של בישול ואפייה, הוא מעניק טעם קוקוסי מפנק, ויש בו ערכים תזונתיים גבוהים וסגולות, כמו למשל איזון הסוכר בדם, העלאת קצת חילוף החומרים בגוף, שמירה על הלחות בעור, והאטת ההזדקנות.


  1. אבקה להכנת שייק בטעם וניל או שוקולד של הרבלייף – ברגע שאתם מכניסים אל העוגה שלכם אבקה להכנת שייק, אתם יכולים להוריד משמעותית את כמויות הסוכר, השוקולד וחומרי טעם וריח, ובכך אתם מקבלים עוגה שהיא גם טעימה בטעם וניל או שוקולד וגם עשירה בחלבונים, ויטמינים ומינרלים חיוניים, כזו שאפשר בכיף לאכול אחרי אימון.

 

מתכון למאפינס בננה ב-5 דקות

בעצם מדובר בעוגה בחושה שמכניסים לתוך תבניות מאפינס ואופים בתנור בחום של כ-180 מעלות ל-20 דקות. משך ההכנה לא יעלה על 5 דקות. את העוגה אתם יכולים לאכול לאחר אימון, לקחת בדרך לעבודה כארוחת בוקר או כנשנוש אחר הצהרים עם הקפה.

 

למצרכים:

– 3 בננות מעוכות

– תמר אחד

– 3 ביצים

– חצי כפית אבקת אפייה

– 2 כפות מדידה של אבקה להכנת משקה של הרבלייף בטעם וניל או שוקולד

– חצי כפית קינמון

איך מכינים?
מכניסים הכל לבלנדר, שופכים לכלי המאפינס ואופים עד שהם מוכנים. זהירות, ממכר!!!



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
06-12-2018
כאשר אתם בוחנים מקרוב את המזונות שאתם נוהגים לצרוך ואת הרגלי הפעילות הספורטיבית היום-יומיים שלכם - זה מדהים לראות כיצד כוונון מזערי יכול ליצור שינוי גדול. הנה כמה שינויים שעשויים לסייע לכם להפחית עד 30 ק"ג ממשקלכם בשנה:
מתכונים
04-12-2018
מתכון ללביבות תרד קלות וטעימות
ספורט
03-12-2018
אימון פשוט שאפשר לבצע בכל מקום לחיזוק שרירי המותניים.
תזונה
29-11-2018
טיפים שיעזרו לכם לשמור על עצמכם בריאים לקראת הימים הקרים.
ספורט
25-11-2018
לגוף נדרשת אנרגיה גבוהה יותר על מנת להתחמם ולכן אנחנו שורפים יותר קלוריות באימון חורפי מאשר מאימון קיצי וחמים.