הסיבות האמיתיות והמפתיעות: למה אנחנו כל זמן רעבים?

החגים הארוכים בשילוב השהייה הממושכת בבית ומזג האוויר המשתנה, תורמים להגברת התאבון של חלק מאיתנו, אבל לא רק. מהן הסיבות שבגללן אתם רעבים יותר ואיך אפשר להרגיע את הרעב?

  1. צמא. כמעט כולנו חוטאים בזה לפעמים, באכילה בשעה שהגוף בעצם מבקש נוזלים. זה קורה לנו בעיקר כשמזג האוויר חם ואז נרצה לנשנש עוגות קרות, שייקים מתוקים, או ארטיקים וגלידות, כשלמעשה הגוף בעצם צריך נוזלים כדי להרוות את עצמו. הצמא הסמוי מתרחש גם במזג אוויר קר יותר ולכן תמיד מומלץ לוודא האם מדובר בצמא או ברעב.

מה עושים? אם אתם כבר אחרי ארוחה ולא אמורים לאכול שוב, לפני שאתם קופצים על הממתק הבא, שתו שתי כוסות מים והמתינו 15 דקות. אם אתם עדיין רעבים, תאכלו חטיף משביע של הרבלייף או שתשתו שייק פירות עם סקופ אבקת חלבון של הרבלייף שמעניק את כל מה שהגוף זקוק לו. כשהגוף מקבל את כל הערכים שלו, לא תרגישו יותר ברעב.

  1. דיאטות. בהמשך לסעיף הקודם, כשהגוף אינו מקבל את מבוקשו, הוא מרגיש שחסר לו משהו, והחוסר מתבטא ברעב מוגבר, לפעמים ממש בלתי פוסק. מדובר בעצם בתת תזונה שגם אנשים בעלי עודף משקל עלולים לסבול ממנו בדיאטות לא מאוזנות. כשמעוניינים לרדת במשקל, חשוב לעשות זאת בהדרגה בתפריט מאוזן ומחושב המותאם לאדם. הימנעו מהעתקת דיאטות שנראה כי עבדו למישהו אחר.

מה עושים? יורדים במשקל בעזרת איש/אשת מקצוע דרך תזונה מאוזנת בשילוב פעילות גופנית.

  1. לחץ נפשי. אין ספק שכולנו נתונים בתקופה האחרונה ללחץ נפשי שגורם לכולנו לאכול מעט יותר, להתנחם בגלידה או בחלה, לשבת מול הטלוויזיה עם נשנושים ולשכוח שהפה לא נועד רק לאכילה. יש קשר ישיר בין המצב הנפשי שלנו למשקל שלנו ולאורח החיים שלנו.

מה עושים? חשוב שנקדיש זמן להשקטת הנפש בכל דרך שעוזרת לכם. אדם אחד יוכל להירגע דרך מדיטציה ויוגה, לאחר יציאה לטבע תעזור, ולשני ריצה באוויר הפתוח. השתדלו לדאוג לנפש שמשפיעה על הגוף. נשמו עמוק, היו מספיק זמן בטבע, החשפו לשמש באופן מבוקר והקפידו להיות בתנועה.

  1. יותר מדי פחמימות. פחמימות פשוטות גורמות לנו להיות יותר רעבים. בין הפחמימות הפשוטות: עוגות, עוגיות, פיתות, לחמים לבנים, אורז לבן, פתיתים ועוד.

מה עושים? בחרו בפחמימות מורכבות במקום פחמימות פשוטות ונסו להגביל את עצמכם לגמרי מאכילת ממתקים שרק מגבירים את מידת הרעב.



  1. פחות מדי שומנים. מכירים את זה שאתם ככ משתדלים לאכול דל שומן והכל קל, ללא סוכר וללא שומן ואז מוצאים את עצמכם זוללים ללא הפסקה? הגוף שלנו זקוק לכל אבות המזון במתינות.

אז מה עושים? אוכלים גם שומנים ומשתדלים שהם יהיו מהצומח. במקום בשר שמן בחרו באבוקדו, במקום רוטב שמנוני לסלט על בסיס מיונז בחרו ברוטב טחינה וכו׳.

  1. שעמום. מה עושים כשממש משעמם? נכון, אוכלים! השיעמום לא תמיד מבחין בין רעב לשובע ולכן כדאי להימנע ממנו למרות האתגר הגדול.

מה עושים? ממלאים את הנפש. קוראים, מוצאים תחביבים חדשים, חוקרים מה מעניין אותנו מחדש, מחפשים דברים מעניינים ובעיקר מתרחקים מהמטבח בשעות שאין צורך לבקר בו. אכלו מתחושת רעב ולא משום תחושה אחרת. לפני שאתם ניגשים לאכול, עצרו ושאלו את עצמכם האם אתם באמת רעבים, מה הגוף מנסה לומר לכם ורק אם אתם בטוחים שלא מדובר בשעמום – שיהיה בתאבון.

  1. שתיית יין ואלכוהול – שתיית אלכוהול עושה שני דברים עיקריים:
  • מייבשת את הגוף
  • מגבירה באופן משמעותי את הרעב גם אם שתיתם בכמות קטנה

כדי לשמור על תאבון בריא אך תקין, התרחקו ממשקאות אלכוהוליים.

מה עושים? שותים 2 כוסות מים לפני ששותים כוס יין ומנסים להוריד צריכת אלכוהול.

  1. אכילה מהירה מדי. מרגישים לפעמים שאתם אוכלים ואוכלים ולא מגיעים לתחושת השובע? ייתכן שאתם אוכלים מהר מדי או בחיפזון וזה גורם לכם לאכול באופן משמעותי יותר.

מה עושים? אוכלים לאט תוך תשומת לב לאוכל. שימו לב שאתם לא אוכלים מול הטלוויזיה, מסך המחשב או הנייד כי אז אתם אוכלים מהר יותר ואוכלים יותר.

  1. עייפות. מחסור בשינה או שינה לא לקויה גורמים לעייפות שכתוצאה מכך אנו חשים רעב מוגבר.

מה עושים ?מקפידים על שינה איכותית של 6-8 שעות לפחות ורגע לפני שזוללים, בודקים מה מצב העירנות.

  1. חוסר תנועה. גם חוסר תנועה גורם לעייפות וחוסר אנרגיה שמגביר תחושת רעב.

מה עושים? זזים וכמה שיותר! מומלץ להתחיל את היום בפעילות גופנית כדי לזכות ביום מלא באנרגיה. בנוסף, אל תהיו סטטיים יותר מדי זמן. הקפידו לזוז גם במהלך היום.

5 תרגילים שניתן לעשות במהלך היום כדי לעלות את רמת האנרגיה:

  1. ג׳אמפינג ג׳ק – לקפוץ עם ידיים למעלה שנפתחות ונסגרות. בכל פתיחה של הידיים לצדדים גם הרגליים נפתחות לצדדים וכשהרגליים חוזרות אז גם הידיים. בצעו זאת במשך דקה כפול 3 סטים ותוכלו לזכות בשפע של אנרגיה!
  2. עלייה במדרגות – באמצע היום כשאתם ממש עייפים, צאו לאימון עליות במדרגות הבניין. מהר מאוד האנרגיות יחזרו לכם.
  3. הליכה – כשהתאבון מתחיל לקרקר בבטנכם לעוד נשנוש, עצרו את המלאכה שלכן וצאו להליכה של 15 דקות. עדיף בטבע אם זה מתאפשר.
  4. קפיצה על חבל – החזיקו חבל בתיק למקרה הצורך, 5 דקות על חבל שוות ערך ל-5 כוסות קפה ברמת האנרגיות שתקבלו לאחר מכן.
  5. נשימות – אמנם זה לא תרגיל פיזי, אך נשימות עמוקות למשך 5-10 דק עשויות להעלות את האנרגיה בגוף באופן משמעותי. הקפידו לעשות זאת מדי יום לבריאות הגוף והנפש שלכם.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
24-01-2021
הפירות והירקות שיחזקו את מערכת החיסון וימנעו הזדקנות
טיפוח
21-01-2021
מדריך יופי נצחי: 17 טיפים לטיפוח לעור צעיר
מתכונים
19-01-2021
מתכון להכנת מרק שמנת פטריות
ספורט
14-01-2021
7 דברים שיצילו אתכם משרירים תפוסים
מתכונים
12-01-2021
מתכון להכנת שייק שוקולד אגס
תזונה
11-01-2021
המדריך לשגרת חיטוב בריאה גם בסגר: 14 טיפים מנצחים
ספורט
07-01-2021
התרגיל המטורף שימצק לכם את הבטן והזרועות
ספורט
03-01-2021
מוטיבציה לשנה האזרחית החדשה: למה אתם לא מצליחים להתמיד באימונים ואיך בשנה הזו בטוח תצליחו?