עובדות מדהימות על תותים

מעבר לטעמם הנפלא, לתותים יש השפעה מבורכת על הבריאות ומומלץ מאוד לשלב אותם בתזונה היום-יומית שלכם; בסלט, בשייק, או כחטיף בין הארוחות, תותים הם דרך מצוינת להעניק לגופכם מנה של בריאות. הנה כמה מהסגולות שמציעים התותים:
  1. עשירים בנוגדי חמצון – תותים מכילים את הכמות הגבוהה ביותר של אחד מנוגדי החמצון החשובים בטבע – האנתוציאנינים. נוגדי חמצון אלה ממשפחת הפלבונואידים מקנים לתותים את צבעם האדום. הם נחשבים לנוגדי חמצון עוצמתיים המגנים מפני מחלות ומסייעים בהאטת תהליכי ההזדקנות.
  2. עשירים בוויטמין C, התורם לחיזוק המערכת החיסונית (כ-59 מ"ג ב-100 גרם של פרי). כוס אחת של תותים מכילה את כמות הוויטמין היומית המומלצת. ויטמין C הוא אחד מנוגדי החמצון החזקים בטבע; ידוע ביכולתו לסייע במניעת התפתחות גידולים וסרטן, שומר על מערכת הלב וכלי הדם ומונע תהליכים דלקתיים. הוא חשוב לתפקודן של מערכות פיזיולוגיות רבות, דוגמת מערכת העור ומערכת העצבים.
  3. בעלי מדד גליקמי נמוך – התותים תורמים להורדת רמות הסוכר בדם ומתאימים לסוכרתיים.
  4. אנטי דלקתיים – לאנתוציאנינים, נוגדי חמצון רבי-עוצמה בתותים, יכולת לעכב פעילות יתר של אנזים הציקלואוקסיגנאז הגורם לדלקות בגוף.
  5. עשירים בסיבים ותורמים להרזיה, התותים עשירים בסיבים תזונתיים התורמים לפעילות תקינה של מערכת העיכול ומסייעים בהורדת הכולסטרול הרע והסוכר. הם דלים בקלוריות ומכילים רק 32 קלוריות ל-100 גרם.
  6. עשירים בוויטמינים. התותים הם מקור מצוין לחומצה פולית ומכילים גם ויטמינים נוספים: ויטמין K וויטמינים מקבוצה B.
  7. עשירים במינרלים חיוניים. התותים עשירים בסידן המסייע בחיזוק העצמות, אשלגן המסייע בהפחתת לחץ דם וברזל המונע עייפות ואנמיה.
  8. אנטי סרטניים. התותים עשירים בחומצה אלגאית, פיטוכימיקל הידוע ביכולתו למנוע התפתחות תאים סרטניים.


נסו את המתכון הבא לקינוח בריא בטעם נפלא ומרענן.

וופל בלגי עשיר בחלבון עם תותים

מרכיבים:

  • 3 כפות מדידה שייק פורמולה 1 בטעם תות של הרבלייף
  • 2 ביצים
  • 50 מ"ל חלב דל שומן
  • 2 כפיות יוגורט יווני נטול שומן
  • 6 תותים קצוצים

אופן ההכנה:

  1. בקערה, ערבבו יחד שייק פורמולה 1 של הרבלייף בטעם תות, ביצים, וחלב עד ליצירת בלילה חלקה. הניחו בצד.
  2. חממו מחבת ברזל לוופל ורססו בתרסיס שמן. כאשר המחבת לוהטת, צקו את הבלילה ובשלו במשך 5-4 דקות.
  3. העבירו את הוופלים לצלחת הגשה, הוסיפו מעל יוגורט יווני ותותים קצוצים.

** ערכים תזונתיים למנת הגשה:

   אנרגיהשומןפחמימותסוכריםסיביםחלבון
שייק פורמולה 1  בטעם תות    335.712.724.719.45.130.3

 

* החלפת שתי ארוחות ביום בתפריט מוגבל בקלוריות בתחליפי ארוחה תורמת לירידה במשקל.

** רק כאשר אנו מכינים את המוצר בהתאם להוראות ההכנה המופיעות על תווית המוצר הוא יספק את מלוא היתרונות התזונתיים המתוארים על התווית. כאשר אתם מנסים מתכונים חדשים, ודאו תמיד כי הצריכה המצטברת של חומרים מזינים אינו מוגזם. בנוסף, זכרו כי כאשר משתמשים במוצר במתכון הדורש חימום, רמות הוויטמינים המצוינות על התווית עלולות להיות נמוכות יותר.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
14-07-2020
מתכון להכנת מוס קוקוס ומנגו
תזונה
09-07-2020
מה עם הקפה והשייק? קבלו 8 תחליפים שאתם יכולים ליהנות מהם במקום חלב וגם לשמור על הבריאות שלכם.
מתכונים
07-07-2020
מתכון להכנת חטיפי חלבון שוקולד שקדים
תזונה
05-07-2020
ב-7 ליולי מציינים בכל העולם את יום השוקולד הבינלאומי. אז מה לעשות כדי לא להתמכר לקוביה השובבה, ומה עדיף לאכול במקום.
טיפוח
02-07-2020
אם התזונה שלנו לקויה, והמצב הנפשי שלנו לא בשיאו, קרוב לוודאי שהעור לא יראה מושלם כמו שאנחנו חולמות. ניתן לטפל באקנה בעזרת תזונה.
מתכונים
30-06-2020
מתכון להכנת חטיפי שיבולת שועל עשירים בחלבון
ספורט
28-06-2020
הטעויות הנפוצות שאנשים עושים כדי להתחטב מהר. האם גם אתם עושים את הטעויות האלו? נסו למנוע אותן.
מתכונים
23-06-2020
מתכון להכנת קערת שייק תות ופירות יער