המאכלים האלו עשויים למנוע השנה את השפעת

כדי למנוע את ההידבקות במחלות החורף, עלינו לחזק את מערכת החיסון

זה לא הקור שגורם לנו לחלות כמו השהייה המרובה במקומות סגורים וחמים, המהווים חממה נפלאה לחיידקים, ולכן בחורף הרבה אנשים נוטים לחלות בשפעת, נזלת, דלקות גרון וכו'. כדי למנוע את ההידבקות במחלות החורף, עלינו לחזק את מערכת החיסון דרך תזונה נכונה, שינה איכותית ופעילות גופנית. הוספת המאכלים הבאים, עשויים להקטין את הסיכון לחלות השנה במחלות החורף:

  1. כורכום

התבלין הצהוב כבר מזמן הפך ללהיט בקרב ספורטאים ושוחרי בריאות, המכנים אותו כ"אנטיביוטיקה מן הטבע", בזכות הפעולות האנטי אוקסידטיות, אנטי סרטניות והאנטי דלקתיות שבכורכומין. הכורכומינואידים הם פיגמנטים בכורכום המכילים את הצבע הצהוב, והם מכילים חומרים המחזקים את מערכת החיסון כמו אשלגן, וויטמין סי. כדי לשפר את ספיגתו של הכורכום בגוף, יש לצרוך אותו בסביבה שומנית, כמו עם שמן זית. גם פלפל שחור עשוי לשפר את ספיגתו.



  1. ירקות ירוקים

הרבו באכילת ירקות ירוקים שמכילים את הפיגמנט הירוק – כלורפיל, כמו למשל ברוקולי, מנגולד, תרד, מלפפון, כוסברה, סלרי, פטרוזיליה ונענע. הכלורפיל משפר את חיידקי המעיים שלנו ובכך את בריאותנו, מעניק ברזל ומחזק את מערכת החיסון, מנקה את הגוף מרעלים ותורם לערנות ותחושת אנרגיה.

 



  1. שום

השום הוא אנטיבקטריאלי ואנטי חיידקי, הוא עשיר בנוגדי חמצון המחזקים את הגוף ומחטא את הגוף מחיידקים שונים. כדי לקבל את המרכיבים החיוניים בשום יש לחתוך את השום ולאכול אותו טרי. שום לאחר הבישול מאבד חלק מתכונותיו המחזקות ולכן מומלץ לאכול אותו חי על אף הניחוח המאתגר.



  1. בצל

גם הבצל, שמכיל ניחוח חריף בצורתו הטרייה, עשוי לעזור לכם להתחזק בחורף ואף לעזור במצבי צינון, שיעול וליחה. הבצל עשיר באנטיאוקסידנטים המאטים את ההזדקנות, מסייע בחיזוק חיסוני, יעיל בהשמדת טפילים, ותולעי מעיים, בעל רכיבים אנטי ויראליים ותורם לבריאות כללית. הכניסו את הבצל לסלטים טריים או ערבבו בצל קצוץ עם דבש ואכלו.

 



  1. נוגדי חמצון

רדיקלים חופשיים נוצרים מזיהום אוויר, תזונה לא נכונה, וחשיפה לעישון, והם גורמים לשינוי התאים, להזדקנות מוקדמת ולהיווצרות תאי סרטן. שיזנדרה ונוגדי חמצון מגנים עם התאים מאותם רדיקלים חופשיים. להרבלייף ישנו מוצר שנקרא שיזנדרה פלוס שמכיל את צמח העל שיזנדרה בתוספת ויטמין C, E, בטא קרוטן, וסלניום המחזקים את מערכת החיסון ומגנים על הגוף מפני מתח וזיהום.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
טיפוח
17-02-2019
איך ליהנות מעור חלק ונטול פצעונים. קבלו טיפים שיעזרו לכם בהתפרצות הבאה
ספורט
14-02-2019
אם תכננתם להיכנס לכושר ואיבדתם את המיקוד, אל תדאגו. זה קורה לכולנו. פברואר הוא הזמן המושלם למיקוד מחודש בהחלטות הבריאות שלכם.
מתכונים
12-02-2019
מתכון להכנת פודינג משגע בטעם קרם וניל עוגיות ושוקולד
תזונה
10-02-2019
שמירה על דיאטה במערכת יחסים עשויה להיות מאתגרת. גלו כמה טיפים שימושיים שיסייעו לכם לקבל בחירות בריאות ולשנות את הרגלי האכילה שלכם כזוג.
תזונה
07-02-2019
הגלוקוז בדם זהו הדלק העיקרי עבור המוח והשרירים ובמידה רבה, מאפשר לתפקד נפשית ופיזית לאורך כל היום.
טיפוח
03-02-2019
איפור מוצלח הוא בדיוק ההבדל שבין להיראות נפלא לבין להיראות מאופרת. קבלו 10 טיפים של מקצוענים לאיפור מושלם
ספורט
31-01-2019
כושר לא חייבים לעשות רק בחדר הכושר, אפילו הסלון שלכם או חדר המלון בחופשה יתאימו, אם יודעים מה לעשות. קבלו תרגילי כושר שאפשר לעשות בכל מקום.
טיפוח
27-01-2019
כשהימים קרים, אין דבר מהנה יותר מלהיכנס לאמבטיה חמה ומפנקת בחדר רחצה מאובזר היטב. קבלו טיפים שיהפכו את חדר האמבטיה שלכם לספא ביתי