9 טריקים קטנים שאם תעשו אותם לא תשמינו בחגים האלו

הפחד הגדול של רבים מאיתנו זה שוב לנסות לסגור את הג'ינס אחרי החגים ולגלות שהוא לא עולה עלינו יותר. והסיבה כמובן: אכילת יתר וחוסר תנועה, אבל יותר מזה, בגלל חוסר תכנון. חופשות אנחנו מתכננים שנה מראש, פגישות בעבודה, מפגשים חברתיים ומשפחתיים אבל את הבריאות שלנו אתם מתכננים? קבלו 9 דברים קטנים שאם תעשו אותם בחגים האלו, כנראה שתצליחו לשמור על הבריאות שלכם השנה ועל הדרך גם על המשקל:

  1. התבלין שיעזור לכם לשמור על רמות הסוכרהקינמון עוזר לשמור על רמות הסוכר התקינות בדם והוא גם עשוי לגרום לכך שתרצו לאכול פחות פחמימות ומתוקים. אז מה עושים? לפני הארוחה, שתו חליטת תה קינמון, שתרגיע את הבטן וגם תאזן את רמות הרעב. בנוסף, אתם יכולים להוסיף קינמון למאכלים השונים ולקבל מתיקות עדינה ותוספת בריאות ואיזון.


  1. לפני הארוחה בצעו פעילות גופנית – פעילות גופנית עוזרת להגיע למאזן קלורי שלילי, להעלאת מסת השריר ולשריפת יותר קלוריות גם במנוחה. בנוסף, הספורט עשוי לווסת את רמת הרעב. הרבה אנשים אוכלים דווקא יותר לאחר פעילות גופנית אבל לא תמיד זה בגלל הרעב אלא מתוך הנחה שאם התאמנו עכשיו אז מותר להם לאכול יותר. נסו להפריד בין השניים.
  2. בצעו הליכה לאחר הארוחה – מחקרים מראים שאחרי ארוחות גדולות, מומלץ לעשות הליכה מתונה כדי לאזן את רמות הסוכר. אחרי האוכל, חכו קצת וצאו להליכה מתונה של שעה, אתם תרגישו הרבה יותר קלילים ביום שאחרי.
  3. התחילו את הארוחה עם סלטים ירוקים – הקיבה שלנו יכולה להכיל כמות מסוימת של אוכל, ותחושת השובע שלנו מגיעה יותר מהר מאכילת ירקות מאשר מפחמימה כמו למשל מתפוחי אדמה. התחילו את הארוחות שלכם תמיד עם הסלטים, ועדיף שיהיו כמה שיותר ירוקים, שמכילים כלורפיל, סיבים תזונתיים ויש להם אפקט מנקה רעלים. עלים הירוקים גם יאזנו את רמות הסוכר ויפחיתו חשק למתוקים.


  1. נצלו את הדבש להרזיה – מעבר לשנה מתוקה, לדבש יש הרבה סגולות בריאותיות וביניהן חיזוק מערכת החיסון, ריפוי פצעים וכוויות ומתברר שהדבש יעיל גם להרזיה, אם אוכלים ממנו בזמן הנכון. כפית עד כף של דבש כשעה לפני השינה, עוזרת לשריפת שומן מוגברת, כך טוען האפיתראפיסט (מטפל במוצרי כוורת) אריאל קורנגולד.
  2. עשו מדיטציות ודמיון מודרך – כשאנחנו לחוצים, עצבניים, רעבים ובתקופה רגשית לא פשוטה, אנחנו נוטים לאכול יותר. לעיתים אנחנו מגיעים לחגים טעונים רגשית והדבר הכי חשוב שכדאי לנו לעשות לפני שאנחנו מתיישבים לאכול זה להגיע אל האוכל רגועים. אז מה עושים? תרגלו מדיטציה או דמיון מודרך. היום ניתן למצוא שיעורים מעולים ביו טיוב או באפליקציות השונות.
  3. אלכוהול רק עם האוכל ובמידה מועטה – בחגים אנחנו נוטים לשתות אלכוהול. בחרו באלכוהול עדין כמו יין אדום שמכיל פחות אחוזי אלכוהול ויותר ערכים תזונתיים. הקפידו לשתות אלכוהול בליווי האוכל ולא לפני או על בטן ריקה כי אז ככל הנראה התיאבון שלכם יגדל כפליים ותאכלו הרבה יותר. נסו להסתפק בכוס אחת של משקה לצד הארוחה ושתו אותה לאט לאט.
  4. סיימתם ארוחה? אל תרוצו לקינוח – לפעמים אנחנו באמת אוכלים בריא, בדיוק לפי כללי הבריאות, ואז מגיע השלב הקינוחים ואנחנו הולכים לאיבוד. החליטו מראש לחכות עם הקינוח ובמקומו לשתות תה צמחים או תה ירוק. הקינוח לאחר הארוחה, פוגע בעיכול המזון, בספיגה של המזון, עלול לגרום לתסיסה של המזון, ולתחושת אי נוחות והשמנה. חכו לפחות שעה מהארוחה ועד הקינוח והחליטו אז אם אתם זקוקים לו. בחרו בקינוח אחד קטן וותרו על לטעום מהכל.
  5. הוסיפו "שורפי שומן" לארוחה – זה לא אומר שאם תכניסו אותם לתפריט אז תאכלו לאכול כמה שרק תרצו, אבל ישנם מאכלים שעוזרים להגברת קצב חילוף החומרים ופירוק תאי השומן וביניהם: פלפל שחור, פלפל צ'ילי, ג'ינג'ר, חרדל ושום, אז פשוט הכניסו אותם לבישולי החג, או לתה של אחרי.


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
24-10-2021
נערכים לסתיו: איך לשמור על הבריאות והמשקל גם כשמתקרר?
תזונה
21-10-2021
10 טיפים מעולים לטפל בנשירת שיער
מתכונים
19-10-2021
לזניה עגבניות ותרד מועשרת בחלבון
תזונה
14-10-2021
איך להוריד את הסוכר? המאכלים שיעזרו לכם לרצות פחות מתוק
מתכונים
12-10-2021
מתכון להכנת שייק פצצת שוקולד
ספורט
11-10-2021
הכירו את תופעת ההתמכרות לאימונים
תזונה
07-10-2021
גיל המעבר הגברי: איך תדעו שחסר לכם טסטוסטרון?
מתכונים
05-10-2021
מתכון להכנת לחם בננות