10 הדיברות לאכילה מאוזנת במסעדות

מי לא אוהב מסעדות? אלו הפכו בשנים האחרונות לאטרקציות בילוי של ממש, כי הן משלבות בתוכן בילוי חברתי, טעימת טעמים חדשים, אווירה מעניינת, וכמובן שאין צורך לעשות כלים. אבל מה עושים עם הבריאות והמשקל? ואיך שומרים על שגרה בריאה גם כשיוצאים מהבית ואוכלים בחוץ? הנה 10 הכללים שכדאי לשמור עליהם:

1. זוכרים לשם מה התכנסנו – לפני הכל, חשוב שנזכור שבאנו ליהנות. ואם באנו ליהנות, אז אנחנו רוצים להרגיש טוב בכניסה לבילוי, במהלך הבילוי וגם לסיים אותו בהרגשה טובה ונעימה אז אל תאכלו יותר מדי. השתדלו ליהנות מהאווירה, מהחברה והבילוי עצמו ונסו לא להתרכז אך ורק באוכל. המכנסיים לוחצות לכם באמצע הבילוי? ככל הנראה שהעמסתם קצת יותר מדי על הקיבה.
2. אכלו לאט לאט – האוכל לא יברח לשום מקום. כשאנחנו אוכלים מהר, אנחנו אוכלים יותר וגם, העיכול שלנו פחות טוב. אכלו לאט עד שהאוכל הופך לנוזלי, וכך העיכול וספיגת המזון יהיו מיטביים. אכילה איטית גם עוזרת לנו להישאר בנוכחות וליהנות מהרגע.
3. וותרו על המטוגן – מחקרים מצאו חומרים מסרטנים במאכלים מטוגנים כמו צ׳יפס. נסו לוותר עליהם ולבחור במקומם באוכל טרי וחי או אפוי או מוקפץ או מבושל.
4. מה יש במנה – לפני שאתם מזמינים, בקשו מהמלצר שיסביר לכם ממה מורכבת המנה שאתם רוצים. אם יש שם סוכר, שמן, מונוסודיום גלוטומט, קרוטונים ואגוזים מסוכרים, בקשו להסירם מהמנה או שתבקשו את הרטבים והתוספות בצד, כדי שתאכלו לשלוט בכמויות הנכנסות לגופכם.
5. סדר האכילה – התחילו את הארוחה במסעדה עם סלטים טריים ובריאים, המכילים וויטמינים, מינרלים, מים וסיבים, שיעניקו גם תחושה נעימה בבטן ושובע. לאחר מכן המשיכו הלאה לשאר האוכל שאתם אוהבים. אל תשכחו לבקש את הרטבים בצד, ששם מסתתרים הרבה שומנים וסוכרים לעיתים קרובות.
6. תלמדו לחלוק – בחיים ובמסעדות, היו נדיבים ותסכימו לחלוק גם ובמיוחד מנות טעימות ומגרות, ככה תאכלו מהם פחות. גם אם אתם הרבה אנשים בשולחן, העדיפו לחלוק על פני מנות אישיות. כך תוכלו לטעום טעמים רבים ולא להתפוצץ ממנה אחת וכבדה. העדיפו את הראשונות על פני העיקריות.
7. שתו חכם – העדיפו מים על פני משקאות ממותקים ומוגזים וזכרו שגם משקאות הדיאט למיניהם אינם בריאים לגוף, מצמיאים, גורמים לתחושת ערב ומתנהגים בגוף הסוכר. העדיפו לאכול את הקלוריות שלכם מאשר לשתות אותן ובחרו באוכל איכותי ובריא.

8. קינוח בטוח? הקינוח במסעדה הוא לגמרי צורך חברתי, אז תשאלו את עצמכם: האם אתם באמת זקוקים לו? אם אתם מרגישים צורך אמיתי, מוטב שתחלקו אותו ותזכרו שלכל הכפיות יש את אותו הטעם אז מספיק שתטעמו ותהנו.
9. בלי רגשות אשם – רגשות אשם גורמים לאכילת יתר ופיצוי רגשי. אם כבר יצאתם למסעדה ואכלתם קצת יותר מהרגיל, אכלו בשמחה ובתחושת הודיה על השפע שבחייכם.
10. ועכשיו ללכת – סיימתם לאכול ואתם מרגישים מעט כבדים? סיימו את הארוחה בהליכה קלה ונינוחה של מינימום 20 דקות. ההליכה תזרים את הדם, תגרום לתחושה טובה ותאזן את הגוף.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.

שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
18-05-2024
הסוד לגוף צעיר: מה להכניס לשייק כדי להישאר צעירים?
ספורט
16-05-2024
כיצד לשחרר צוואר תפוס?
תזונה
09-05-2024
16 טיפים מעולים ליום עצמאות בריא יותר
מתכונים
07-05-2024
מתכון להכנת עוגת גבינה לימונית
ספורט
04-05-2024
איך לחזור לרוץ אחרי הפוגה ארוכה?
ספורט
02-05-2024
הגיע הזמן: 6 הרגלי כושר שהגיע הזמן להפסיק איתם כבר
תזונה
18-04-2024
ניקוי רעלים: מה אוכלים ומתי עושים?

תפריט נגישות