אכלתם יותר מדי בשבת? ככה תאזנו ביום ראשון

קרה לכם פעם שהפרזתם באכילה בסוף השבוע? התעוררתם עם בטן נפוחה ביום ראשון ואתם לא יודעים מה לעשות כדי לחזור להרגיש קלילים? ככה תאזנו בצורה בריאה

כולנו מכירים את הסיטואציה הזו שבה המתח מהעבודה יורד, יש לנו יותר זמן פנוי, יותר ארוחות זמינות, ואנחנו מוצאים את עצמינו אוכלים הרבה יותר בשישי ושבת. הבעיה היא, שבבוקר יום ראשון, התחושה הכללית שלנו יכולה להיות פחות טובה, נרגיש כנראה יותר מלאים, נפוחים, כבדים, ומצוברחים. אז מה עושים עם זה?

הכי חשוב לסלק את רגשות האשם

עוד לפני שנחשוב על מה נאכל או לא נאכל ביום ראשון שאחרי הארוחות הגדולות, חשוב מאוד להימנע ככל שניתן מהרגשת המצפון או רגשות האשם המתלווים לרוב לאכילה היתרה. חשוב שנזכור שאנחנו אנושיים וזה קורה הרבה פעמים לכולנו, כי אם נזדהה עם רגשות האשם שלנו, ייתכן שאלו יגררו ייאוש שיגרום לאכילת יתר בהמשך. אנשים רבים אומרים לעצמם ברגעי ייאוש, שאם הם כבר יצאו משגרת הבריאות שלהם, אז אולי הם לא מסוגלים להתמיד באורח חיים בריא ומאוזן אז כבר בואו ונשתולל כל הזמן ובכך הם מאבדים שליטה על האוכל. הגזמתם באכילה? לא נורא, אמרו לעצמכם שאתם בשליטה, ואתם מסוגלים לשוב לאורח החיים הבריא שלכם והכל יתאזן מעצמו. אין צורך להגיע למצב של כעסים עצמיים מיותרים.

מורידים כמויות

אחרי סופ”ש עתיר בקלוריות, מומלץ להפחית בכמויות של האוכל ביום שאחרי, אחרת מה שקורה, זה שאנחנו עלולים לגרור עלייה במשקל מדי סוף שבוע. כמובן שעדיף מראש לאכול בצורה מאוזנת בכל ימות השבוע, אך אם חרגנו מהתפריט שלנו, ואכלנו הרבה יותר מהרגיל, מומלץ לעשות יום אחד של איזון שבו אנחנו נוריד את כמות הקלוריות היומית בהתאם לחריגה שלנו. זה לא אומר שאנחנו צריכים לעשות צום, אבל אפשר בהחלט לוותר על ארוחה אחת ביום שאחרי (למשל על ארוחת בוקר או ערב) או פשוט להפחית משמעותית את הכמויות שאתם רגילים אליהם. השתדלו לאכול עד לשובע ולא לרמה של מלאות.

מוסיפים ירקות ופירות

פירות וירקות יסייעו לנקות את הרעלים מהגוף, את הנפיחות ואת התחושה הכבדה. ביום ראשון, השתדלו שמרבית מהתפריט שלכם יכלול פירות וירקות טריים וחיים. זכרו שכשאנחנו מבשלים את הירקות, אנחנו מאבדים מהערכים התזונתיים שלהם ולכן יש חשיבות לאכול אותם טריים וחיים.
מעלים פעילות גופנית

פעילות גופנית אירובית תעזור לנו לפנות את הרעילות והמזון המיותר מהתאים. בנוסף, פעילות גופנית תגרום לנו להרגיש טוב יותר, להרגיש קלילים יותר ולחזור בחזרה לאיזון הפיזי והנפשי שלנו. בחרו בפעילות ארוכה יותר מהרגיל. למשל: הליכה ממושכת, ריצה, אופניים ועוד. שילוב נוסף של פעילות גופנית מומלצת – אימוני אינטרוולים ביחד עם כוח, שעוזרים לגוף להזיע יותר, להתחזק, להתחטב ולהתנקות מהרעלים.

שותים מים מנקים

הגבירו את שתיית המים ביום שאחרי ארוחות מרובות, שמנקים את הגוף ואת הפסולת והמיותר. הוסיפו למים שלכם לימון, מלפפון, נענע וג’ינג’ר, שעוזרים לחזק את הגוף וגם לנקות אותו.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.

 



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
05-07-2022
מתכון להכנת ארטיק חלבה בננה
תזונה
03-07-2022
איך לגרום לילדים לאכול בריא?
תזונה
30-06-2022
זהירות טחינה: כמה עולות לכם התוספות לסלט?
ספורט
26-06-2022
האם בקיץ שורפים יותר קלוריות בגלל שמזיעים יותר?
טיפוח
23-06-2022
איך להיפטר מפיגמנטציה?
מתכונים
21-06-2022
מתכון להכנת שייק שוקולד קפוצ'ינו
תזונה
19-06-2022
מה מסתתר במוצרים שאנחנו מכניסים הבייתה?
ספורט
14-06-2022
הבליטה המפורסמת: איך אפשר להתאמן כשיש בקע טבורי?