יום אוהבי הבננות

אוהבים בננות? אם כן, תשמחו לגלות שבננה אחת ביום עשויה לשפר באורח פלא את הבריאות שלכם. נהוג לכנות את הבננה כפצצת אנרגיה צהובה ובצדק. מיד אחרי אכילת בננה יש לנו שפע של אנרגיה זמינה שמתעכלת בגוף בקלות, היא לא מכבידה על הגוף ולכן גם ספורטאים רבים מאמצים אותה לתפריטם. קבלו כמה סיבות ממש טובות לאכול בננות וגם – מה אפשר להכין עם בננה במטבח שלנו?

היתרונות הבריאותיים בפצצת האנרגיה הצהובה – בננה:

  1. אנרגיה זמינה – הקינוח המושלם
    בבננה אחת כמות גבוהה של סוכר פירות (פרוקטוז) ופחמימות ולכן היא מעניקה לגוף שפע של אנרגיה זמינה, שמועילה במיוחד לפני אימון. בבננה אחת בינונית יש כ-100 קלוריות, אך במידה ותצרכו אותה לפני האימון, הוא יהיה אפקטיבי יותר, והקלוריות ינותבו למטרה טובה. בננה מהוות גם קינוח מפנק למי שרוצה לשמור על בריאותו ועל משקל תקין.
  2. ללב בריא
    בבננה יש שפע של אשלגן, מינרל חשוב שאחראי בין היתר להסדיר את קצב הלב ועשוי למנוע התקפי לב. אנחנו מאבדים אשלגן בסטרס או בזיעה כמו למשל לאחר פעילות גופנית, ולכן מומלץ לאכול בננה גם אחרי האימון.


3. במקום קפה – לריכוז שיא
בננה תורמת לריכוז, עירנות, שיפור הזיכרון ומטיבה עם הפעילות המוחית. אז בפעם הבאה שאתם רצים להכין עוד קפה, תחשבו על בננה, שתעשה עבודה מעולה לפני מאורע חשוב שדרוש ריכוז.

4. לשרירים תפוסים
מכירים את זה שנתפסים לכם השרירים באמצע הלילה ללא סיבה מיוחדת? אז ייתכן שהסיבה היא מחסור במגנזיום. בבננה יש מגנזיום שעשוי למזער את התופעה.

5. להעלאת הברזל
הבננה עשירה בברזל שמסייע לאנשים הסובלים מאנמיה. מומלצת לנשים בהריון ולנשים במחזור.

קבלו 5 דרכים לשלב את הבננה בתפריט שלכם:

1. הכניסו בננה לשייק שלכם
הבננה תסמיך את השייק ותמתיק אותו, כך שלא תצטרכו להשתמש בשום ממתיק מלאכותי. אתם יכולים לטחון אותה בבלנדר ולשלב אותה עם עלים ירוקים ואבקת שייק של הרבלייף בטעם וניל.

2. עוגת בננות
נשארו לכם הרבה בננות שעומדות להירקב? רגע לפני שזה קורה, תכינו מהם עוגת בננות בריאה עם שיבולת שועל, ביצים ומעט סילאן. כדי להפוך אותה לעוגת חלבון, הכניסו אבקת שייק של הרבלייף.

3. הקפיאו אותה
בימים חמים מאוד, אתם יכולים להקפיא את הבננה ולחתוך אותה לפרוסות דקות לפני האכילה. ארטיק טבעי ללא חומרים משמרים.

4. סמודי בננה
בננה משדרגת כל קערת סמודי. אתם יכולים להכניס אותה בתוך הסמודי וגם לקשט אותו בפרוסות בננה.

5. דייסת בננה
בננה תשדרג גם כל דייסה ובעיקר דייסת שיבולת שועל.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
01-12-2020
שייק תות וזרעי צ'יה
ספורט
29-11-2020
הסיבות האמיתיות והמפתיעות: למה אנחנו כל זמן רעבים?
ספורט
26-11-2020
אימון הרווח בין הרגליים: התרגילים הכי יעילים לחיטוב הירך הפנימית
מתכונים
24-11-2020
שייק כתום
ספורט
22-11-2020
פנו זמן ליוגה
ספורט
19-11-2020
סתיו בטוח: איך מחזקים את מערכת החיסון?
תזונה
16-11-2020
למה שומן בטני הוא השומן הכי מסוכן, ממה הוא נגרם ואיך נפטרים ממנו?
תזונה
08-11-2020
לאכול פחות מתוק - לרגל יום הסוכרת