דברים ממש קטנים שיעזרו לכם להיות הרבה יותר בריאים

השתמשו בספריי שמן, תסתובבו עם בקבוק מים, העדיפו חטיף חלבון על פני ממתק ודיי עם מוצרי הדיאט. הנה כמה דברים קטנים שיעשו הרבה הבדל

הרבה אנשים חושבים שבשביל להיות יותר בריאים, אנחנו צריכים לשנות את כל אורח החיים שלנו, אבל האמת היא, שכל מה שאנחנו צריכים זה לעשות כמה שינויים ממה קטנים שההשלכות שלהם על הבריאות גדולות ומשמעותיות. הנה 9 דברים קטנים שיגרמו לכם להרגיש טוב יותר בגוף ובנפש

  • שחררו את המשקאות המתוקים – משקאות מתוקים מכילים כמויות גבוהות של סוכר, הם ממכרים ומוסיפים קלוריות מיותרות לגוף. בנוסף, משקאות ממותקים וגם משקאות דיאט, מכילים חומרים מזיקים לשיניים והם עלולים לגרום לעששת. תורידו את המשקאות המתוקים וכבר עשיתם צעד ענק למעט הבריאות שלכם.
  • החליפו את מוצרי הדיאט במוצרים רגילים – מוצרי הדיאט למיניהם הפכו למבוקשים כי הם עונים על הצורך של הרבה אנשים להיות רזים, אך בפועל, אלו גורמים לנו להרגיש שאנחנו לא אוכלים מספיק ובכל לאכול יותר. בנוסף, במוצרי הדיאט כמו יוגורטים דיאט ולחם קל, ישנם לעיתים כימיקליים מזיקים, ממתיקים מלאכותיים וחומרי טעם וריח שאינם נמצאים במוצרים הרגילים. במקום 2 פרוסות לחם קל, העדיפו פרוסת לחם כוסמין איכותית ובריאה.
  • השתמשו בספריי שמן במקום בבקבוק – העבירו את שמן הזית שאתם משתמשים בו לבקבוק ספריי ובכך תחסכו כמויות שמן גדולות. במקום לשפוך על המחבת שמן מהבקבוק, רססו מעט שמן ותזכו לחביתה או כל דבר שתכינו שלא יטבעו בשמן.


  • שלבו סלט בכל ארוחה – לא משנה מה אתם אוכלים, הוסיפו ירקות חתוכים או סלט לכל ארוחה, שהם מכילים סיבים תזונתיים, וויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון. הירקות שתוסיפו יעזרו לכם לווסת את תחושת הרעב, יוסיפו מים, ויעזרו לשפר את העיכול והספיגה של המזון. העדיפו להתחיל את הארוחה עם הסלט או הירקות, כדי למתן את תחושת הרעב.
  • תסתובבו עם בקבוק מים – הגוף שלנו מורכב מ-70 אחוז מים ואנחנו זקוקים להם כדי להתקיים. הרבה פעמים אנחנו מרגישים רעבים, אבל אנחנו בעצם צמאים. שתו מספיק מים כדי להרוות את הגוף בנוזלים, למנוע התייבשות וגם לווסת את תחושת הרעב.
  • העדיפו חטיף חלבון על פני ממתק – חטיפי חלבון הם גם עשירים מאוד בחלבון, גם מכילים לרוב וויטמינים ומינרלים, כמו חטיפי החלבון של חברת הרבלייף, והם גם עונים על הצורך במשהו מתוק ומפנק, אז אם כבר משהו מתוק, שיהיה גם מזין.
  • סיימו לאכול מוקדם – אכילה בסמוך לשינה גורמת לנו לישון פחות טוב, להתעורר כבדים יותר וגם עלולה לגרום להשמנה בטנית, שהיא ההשמנה המסוכנת. נסו לסיים לאכול מוקדם, לפחות 4-3 שעות לפני השינה.
  • העדיפו שומן בריא מהצומח – במקום שומני טראנס, שומנים מהחי ושומנים שמקורם מממתקים, העדיפו שומן בריא מהצומח כמו שקדים, אבוקדו, אגוזים ושמן זית. הגוף שלנו כן זקוק לשומנים, אבל לשומנים בריאים ובמידה מאוזנת.
  • תלכו ברגל – הליכה היא פעולה פשוטה שרבים יכולים לעשות בקלות ללא מאמץ, שלא דורשת ציוד מיוחד או מנוי שנתי. אם אין לכם זמן להליכות יזומות, נסו ללכת למקומות במקום לנסוע, ללכת לקניות או לעבודה ברגע, ללכת לטיולים ארוכים עם הילדים או עם הכלב, ללכת לטייל באמצע היום, העיקר שתוסיפו את ההליכה לחייכם.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
18-02-2024
אותה כמות קלוריות רק בלילה: מה זה עושה לגוף שלנו?
ספורט
14-02-2024
איך פעילות גופנית משותפת תשפר את הזוגיות שלכם?
מתכונים
13-02-2024
מתכון להכנת עוגת קרם שוקולד מפנקת
טיפוח
11-02-2024
המדריך השלם לטיפוח בחורף
תזונה
08-02-2024
חורף בריא: תרופות סבתא שיחזקו אתכם
מתכונים
06-02-2024
מתכון להכנת שייק קפה אגוזי לוז
תזונה
04-02-2024
איך לרדת במשקל ללא פעילות גופנית בחורף?
תזונה
01-02-2024
מה זה קורטיזול ולמה כדאי שנאזן אותו?

תפריט נגישות