לפני ואחרי: מה אפשר לשתות כדי להיות מתאמנים טובים יותר

בואו נשים רגע את האוכל בצד: מה שותים לפני, במהלך ולאחר אימון? מה בעצם אנחנו רוצים להשיג מהשתייה שלנו ואיך היא יכולה להפוך אותנו למתאמנים יעילים יותר?

אנחנו מייחסים הרבה מאוד משקל לתזונה שלנו סביב האימונים ובצדק, התזונה שלנו היא הדלק המניע שלנו ויש לה השפעה גדולה על הכוח שלנו באימונים וגם על התוצאות שלנו. אז מה בעצם אנחנו רוצים להשיג מהתזונה שלנו? חשוב לחלק את התשובה ל-3 חלקים: לפני האימון, שזה בעצם ההכנה של הגוף לאימון, על האימון עצמו, ומה קורה לאחר שהאימון נגמר, שזה בעצם הזמן של הגוף להתאושש וההכנה לאימון הבא. בעולם שבו רבים מאיתנו עמוסים ועסוקים, מזל שיש לנו אפשרות לשתות את הדלק שלנו.

לפני האימון

לפני שאנחנו מגיעים אל האימון שלנו, כדאי להכין את הגוף מראש כי זה הזמן שבו בעצם נרצה להעניק לגוף מספיק אנרגיה כדי לבצע את התרגילים השונים. אז מה כדאי לשתות לפני אימון? חשוב לדעת שזה משתנה בהתאם לסוג האימון שלכם. אם אתם לפני אימון יוגה או פילאטיס, ככל הנראה ששייק פירות או אפילו כוס מים תספיק לכם בשביל כמות האנרגיה שמתוכננת לשיעורים מהסוג הזה, אבל אם אתם מתכננים לרוץ לאורך זמן, לבצע אימון כוח, משקולות או קרוספיט, שנמשך זמן ארוך יותר, תצטרכו לשתות קצת יותר קלוריות שמקורן בעיקר מפחמימות. הפחמימות מתפרקות בגוף לסוכרים ואלו נותנים לנו אנרגיה זמינה לאימון. דבר נוסף שיכול לסייע לנו לפני האימון זה קפאין ולכן ניתן לשתות קפה או תה ירוק, שיגרמו לגוף להיות עירני יותר ובכך האימון יהיה יעיל יותר. לחברת הרבלייף יש משקה להכנת תה שהוא דל בקלוריות ומכיל תה ירוק ושחור, ומגיע בטעמים פטל, אפרסק ולימון. התה מעניק אנרגיה גבוהה במיוחד ויכול לסייע בבניית כוח לאימון.



במהלך האימון

ככל שהאימון מתארך, נצטרך דברים אחרים, אך בכל המקרים חשוב לספק לגוף נוזלים במהלך האימון ובמיוחד בימים חמים או באימונים בהם מזיעים בהם הרבה. דרך הזיעה שלנו אנחנו מאבדים כמויות גבוהות של מינרלים ולכן בנוסף למים שכדאי לשתות במהלך האימון, כדאי להוסיף משקאות המכילים מינרלים ומלחים, אבל גם פה חשוב לציין כי מה שתשתו במהלך האימון תלוי באופי האימון שלכם. ייתכן שבזמן אימון פילאטיס לא תצטרכו לשתות בכלל, בעוד שבזמן אימון ארוך ועצים או ריצה ארוכה, תצטרכו משקה איזוטוני שיעזור לכם לצלוח את הריצה או האימון.



לאחר האימון

סיימתם אימון? יש 2 דברים עיקריים שנרצה לעשות: האחד, להחזיר לגוף את הוויטמינים, המינרלים והפחמימות שאבדו, והשני, לספק לגוף חלבונים לבניית השרירים ולהתאוששותם. בשורה התחתונה, המטרה שלנו היא להתחזק לאימון הבא. להרבלייף יש שני משקאות שיכולים לסייע להשגת המטרה: האחד: CR7 DRIVE – משקה ספורט לספורטאים הנמצאים פרקי זמן ארוכים באימונים, שמכיל אלקטרוליטים חיוניים, מסייע בשמירה על מאזן נוזלים-מלחים בגוף ומאפשר רמת ביצועים גבוהה לאורך זמן, ועשיר בוויטמינים B1 ו B12-התורמים למטבוליזם תקין ולהפקת אנרגיה, והשני: PRO MAX – משקה התאוששות שמכיל חלבונים ופחמימות, ומסייע בבנייה והתאוששות מואצת של השריר. הפרו מקס מכיל 25 גרם חלבון ותורם גם לבחיזוק מסת השריר, יש בו 18 גרם פחמימות המספקות אנרגיה מיידית ומתמשכת. בנוסף, הוא מכיל BCAA וגלוטמין, חומצות אמינו מסועפות חיוניות שאינן מיוצרות בגוף וממלאות תפקיד חשוב בתהליך ההתאוששות התקין של השרירים לאחר פעילות ספורטיבית.


מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
טיפוח
11-04-2024
ניקיון פסח ולא רק בבית: 5 דברים לא בריאים שכדאי לנקות מהחיים שלנו
ספורט
04-04-2024
איזה תרגילים משפרים את מצב הרוח?
מתכונים
01-04-2024
מתכון להכנת שייק קרם פטל
תזונה
28-03-2024
למה חטיפי חלבון עכשיו יותר נחוצים מתמיד?
תזונה
24-03-2024
איזה נשנושים ימנעו זלילות ליליות?
ספורט
21-03-2024
אתגרי הכושר ששיגעו את הרשת
טיפוח
17-03-2024
7 דרכים לדעת אם אתם אוכלים יותר מדי סוכר

תפריט נגישות