דיאטה לפני או אחרי פסח ואיך לנצל את פסח לירידה במשקל?

תוהים אם כדאי להתחיל בתהליך ירידה במשקל וצמצום היקפים לפני פסח או כבר אחרי כל הארוחות הגדולות? וגם: איך לנצל את פסח דווקא לירידה במשקל ולא לעלייה?

לפני או אחרי? מדובר בקושייה הכי גדולה שניצבת בפני אנשים שמעוניינים להשיל ממשקלם לקראת החג המשמין בשנה, לקראת הקיץ, ואחרי עליית החורף המפורסמת. אז נתחיל מהסוף והשורה התחתונה – כמובן שתמיד עדיף להתחיל את תהליך הירידה במשקל לפני פסח, ולא לדחות למחר את מה שאפשר לעשות היום, מכמה סיבות: 1. לא לעודד דחיינות, שתמיד גורמת לכך שתמיד נמשיך לדחות. ברגע שהחלטתם על שינוי, תמיד מומלץ להתחיל אותו מהיום ולא ממחר. 2. עשו את השינוי לפני פסח, כדי שהקיבולת שלכם תהיה קטנה יותר ובכך תוכלו לשלוט על הכמויות שלכם גם בפסח.

האם יש להכין את הגוף לפסח?

אם יש דבר אחד שאנחנו עושים על אוטומט בחג הפסח יותר מבכל חג בשנה זה לאכול. אנחנו נפגשים עם כל המשפחה ויושבים זמנים ארוכים ליד השולחן ומבלים באכילת מאכלים טעימים ששמורים רק לפסח, ולמרות שלחם אולי אין, אך יש הרבה תחליפים רבים וחלקם עתירי קלוריות. ולכן, מומלץ להכין את הגוף מראש לחג פסח, בכך שתפחיתו בכמויות המזון עוד לפני החג, תעברו לאכילה בריאה יותר ולכמובן – להשקיע יותר בפעילות גופנית.

איך תוכלו לנצל את פסח דווקא לירידה במשקל?

  1. נצלו את יציאת הלחם מהתפריט להורדת כמות הפחמימות – קמחים ולחמים הם העקב אכילס של רבים מאיתנו ולעיתים עד כדי התמכרות. פסח הוא זמן טוב להוריד את הקמחים, הלחמים והמתוקים ולהתמקד בתפריט מצומצם פחמימות. ברגע שאדם מוריד את הלחם והקמח, ומפחית בצורה משמעותית את הפחמימות שלו, המשקל שלו ירד והנפיחות שלו תרד. היום ישנן לא מעט דיאטות שנחקרו בהקשר לירידה במשקל ולבריאות בהן ישנו צמצום משמעותי בפחמימות או הורדתם כמו למשל דיאטת פליאו, דיאטת אטקינס או קיטו. מומלץ מאוד להיוועץ עם איש מקצוע לגבי הורדת הפחמימות או החלפתן בפחמימות בריאות יותר, במיוחד אם אתם מתאמנים וזקוקים לאנרגיה. תחליפים טובים ובריאים ללחם: פירות, תמרים, בטטות, קינואה, כוסמת ועוד.
  2. נצלו את הזמן החופשי לספורט – בפסח יש לנו זמן יחסית ארוך של הפחתת כמות העבודה וחופשים. זה הזמן להשאיר בבית את התירוץ של אין לי זמן ולנצל את הזמן להשלמת אימונים. למשל: ריצה או טיולי אופניים בחיק הטבע, אימונים בחדר הכושר, פילאטיס, יוגה, אימונים פונקציונאליים או כל מה שאתם אוהבים. בנוסף לאימונים, בזמני עבודה ושגרה לחוצים, יש לנו לפעמים פחות אפשרות להיות בתנועה אז נצלו את הזמן ונסו להישאר אקטיביים ולטייל, ללכת ברגל ולשהות בטבע.
  3. נצלו את מזג האוויר המתחמם לארוחות קלילות ומזינות – בחורף אנחנו אוהבים את המאכלים הכבדים והמחממים. אנחנו חייבים אותם כדי להתחמם, והרבה פעמים אוכלים מהם יותר מדי. נצלו את מזג האוויר המתחמם והאביבי לארוחות קלילות יותר וטבעוניות יותר כמו סלטים בכל הצבעים ושייקים שמכילים הרבה וויטמינים ומינרלים. השתדלו לאכול פחות אוכל מבושל ויותר אוכל חי, שגם מזין ובריא מאוד וגם עשיר בסיבים תזונתיים ששומרים על תחושת שובע לאורך זמן ומקל על תהליך העיכול.

 

 



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
15-05-2022
איך לטפל בדלקת? המאכלים שכדאי ולא כדאי לכם לאכול
ספורט
12-05-2022
למה קרוספיט מומלץ לגברים?
מתכונים
10-05-2022
מתכון להכנת ספרינג רול עם דיפ בוטנים
תזונה
08-05-2022
6 סיבות שעלולות לגרום לכם לאבד שליטה לגבי האכילה
ספורט
01-05-2022
טעויות שעושים באימונים הגורמות לכאבי גב
טיפוח
24-04-2022
הסימנים שמצביעים שכנראה יש לכם מחסור בוויטמין D
טיפוח
21-04-2022
סדרו את היום: איך לנהל את הזמן כדי להצליח לחיות באורח חיים בריא?
מתכונים
19-04-2022
מתכון להכנת שייק סגול