7 יתרונות בריאותיים מדהימים של קינמון שכדאי לכם להכיר

הידעתם? בכל הקשור למזונות ומשקאות מחממים, החורף הוא לגמרי עונת הקינמון! וכנראה שזה לא מקרי שמדובר ב”סופרפוד” המחזק את מערכת החיסון. כי אם יש זמן אידאלי לתמיכה בה זוהי העונה.

בואו נכיר קצת יותר: תבלין הקינמון מגיע אלינו מסין, סרילנקה ואינדונזיה. הוא מופק מקליפתו הפנימית של עץ ירוק-עד, בעל עלים ירוקים כהים מאורכים והוא משתייך למשפחת העריים ובשמם המדעי: Lauraceae, כמו האבוקדו. מספרים שפעם הקינמון היה יקר יותר אפילו מ…זהב.

בעוד שהקינמון ידוע כאחד התבלינים הפופולריים ביותר בבישול הודות לטעמו וריחו, סגולותיו הבריאותיים, מסתבר, פופולריים לא פחות. למעשה, זהו התבלין הרפואי הנפוץ ביותר לשימוש בהיסטוריה.

מה מכיל הקינמון? הפרופיל התזונתי של הקינמון הוא פשוט נפלא ואם אתם רוצים לשפר את בריאותכם מומלץ בחום להכניס אותו לתפריט היומי שלכם. כף אחת של קינמון טחון מכילה 1.4 גרם סיבים וכמות נכבדת של סידן. הקינמון עשיר במינרלים וויטמינים כגון: ויטמין A, ויטמין B וויטמין K,. בנוסף, הקינמון עמוס בנוגדי חמצון רבי עוצמה, כולל פוליפנולים.

קינמון, מסתבר, “מוסיף המון” לבריאות שלכם והנה כמה דוגמאות:

  1. הקינמון, הוא ברכה לחולי הסכרת – מחקר משנת 2003 שפורסם באחד המגזינים הרפואיים העוסקים בסוכרת מצא כי צריכה של גרם אחד קינמון ביום מפחיתה את רמות הסוכר בדם, משפרת את חילוף החומרים (המטבוליזם) ומגבירה את תחושת השובע.
  2. בעל תכונות אנטי דלקתיות – היום זה כבר ידוע כי דלקת היא אם כל המחלות, במיוחד כשמדובר בדלקת כרונית. מחקרים מצאו כי לקינמון יש אפקט אנטידלקתי עוצמתי הודות לנוגדי החמצון הרבים שבו. מחקר מ- 2015 מצא כי רוב הפעילות האנטידלקתית המסייעת להורדת הסיכון למחלות נובעת משתי התרכובות העוצמתיות ביותר בקינמון: E-cinnamaldehyde ו-o-methoxycinnamaldeh.
  3. מגן מפני מחלות לב – שורה של מחקרים הוכיחה כי הקינמון מפחית את הסיכון לפתח מחלות לב – הגורם המוביל למוות בעולם. מטא אנליזה משנת 2022 הראתה כי תוספת יומית של מינימום 1.5 גרם (בערך ¾ כפית) הפחיתה את רמות הטריגליצרידים, הסוכר, הכולסטרול הכללי והכולסטרול הרע (LDL) בקרב אנשים עם מחלות מטבוליות. מסקנת הסקירה הייתה כי: “קינמון עשוי להפעיל השפעות מועילות על גורמי סיכון קרדיו-מטבוליים שונים בקרב חולים עם מחלות מטבוליות”.
  4. מסייע להפחתת לחץ דם – קינמון מסייע להורדת לחץ דם ולשיפור המדדים. כמה מחקרים מצאו כי תוספי קינמון יכולים להפחית את לחץ הדם כל עוד הם נלקחים באופן יומיומי ולמשך 8 שבועות לפחות.
  5. תומך בפעילות מערכת העיכול – חווים בעיות עיכול או ספיגה? שתו תה קינמון – זה יכול לעזור לכם! מאוד! הקינמון ידוע כמסייע לנפיחויות, הפחתת גזים ובחילות וכן בעל תכונות אנטי-בקטריאליות ואנטי פטרייתיות המסייעות בריפוי זיהומים ודלקות.
  6. משפר את בריאות העור – אם אתם סובלים מאקנה, פצעים או פשוט עור יבש וחסר ברק, הנה לכם משחה ביתית שתעזור לכם פלאים: הוסיפו אבקת קינמון למי ורדים, ערבבו ומרחו על המקום. התכונות האנטי-מיקרוביאליות העוצמתיות של הקינמון מונעות גדילה של חיידקים הגורמים, בין היתר לפצעי האקנה.
  7. משכך כאבים טבעי – בנוסף לכל היתרונות הנפלאים, הקינמון פועל גם כ…משכך כאבים. ברגע שמתעוררים אצלכם כאבים: כאבי ראש, כאבי פרקים ומפרקים וכו’ – על פי עדויות, הקינמון יציל את המצב או לכל הפחות יסייע להפחתת הכאב.

רוצים להתחיל כבר עכשיו? קבלו מתכון מושלם לשייק שכזה עדיין לא טעמתם!!!  שייק “תפוח וניל חם” בריא, טעים ומזין עם… קינמון: https://goodnutrition.co.il/recipes/tropical-fruit-smoothie-2/

לבריאות…

מאת: עינב בורשטיין – מדריכת כושר ויועצת תזונה טבעית

 



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
16-05-2024
כיצד לשחרר צוואר תפוס?
תזונה
09-05-2024
16 טיפים מעולים ליום עצמאות בריא יותר
מתכונים
07-05-2024
מתכון להכנת עוגת גבינה לימונית
ספורט
04-05-2024
איך לחזור לרוץ אחרי הפוגה ארוכה?
ספורט
02-05-2024
הגיע הזמן: 6 הרגלי כושר שהגיע הזמן להפסיק איתם כבר
תזונה
18-04-2024
ניקוי רעלים: מה אוכלים ומתי עושים?
טיפוח
11-04-2024
ניקיון פסח ולא רק בבית: 5 דברים לא בריאים שכדאי לנקות מהחיים שלנו

תפריט נגישות