מחזקים, מחממים, מבריאים: יתרונות ירקות החורף

גזר, סלק, בטטה, עלים ירוקים וברוקולי, הם רק חלק מהירקות הבריאים שכדאי לכם להכניס למרק ולמוקפץ. מה יש בירקות החורף שכל כך בריאים למה אסור לנו לוותר עליהם בעונה הקרה?

החורף כבר לגמרי איתנו, ואין דבר שמנחם ומחמם יותר ממרק מפנק, אבל הכי חשוב: הוא גם בריא, מחזק ומבריא, אם רק נזכור לזרוק פנימה כמה שיותר מירקות החורף. הגזר למשל יחזק את הראייה ויחזק את מערכת החיסון, עלים ירוקים מפוצצים בכלורפיל ומשפרים את זרימת הדם והברוקולי יעיל לשמירה על משקל תקין ולהגנה מפני סוגים שונים של סרטן.



אז על אילו ירקות אסור לכם לוותר? הנה כמה מהירקות הבריאים בעונה הקרה:

  1. תרד ועלים ירוקים – לתרד יצא שם של ירק מפוצץ בברזל ובצדק אך לא רק הוא, אלא שהברזל שבו קיים גם בשפע העלים הירוקים שיש לנו בחורף וביניהם: חסות, כוסברה, פטרוזיליה וסלרי. העלים הירוקים מכילים כלורפיל, שהוא הפיגמנט הירוק בעלים הירוקים, הוא הצורה הנוזלית של אנרגיית השמש והוא מספק לנו שפע של אנרגיה, וויטמינים ומינרלים, הוא תורם לניקוי של הרעלים מהגוף, ומשפר זרימת דם. העלים הירוקים עשירים גם בסיבים תזונתיים והם מומלצים לאנשים הזקוקים לאיזון רמות הסוכר בדם כמו בסוכרת.
  2. גזר – לגזר יתרונות בריאותיים רבים מהם תוכלו להרוויח בין אם תשתו מיץ גזר, תאכלו אותו בסלט או במרק: הגזר עשיר בקרוטנואידים, שהם בעצם נוגדי חמצון עוצמתיים המסייעים להוריד את גורם הסיכון למחלות ולדלקות. בנוסף, הוא מאזן את הסוכר בדם, תורם לשיפור הראייה, משפר את בריאות הפה, מוריד רמות של לחץ דם, מפחית כולסטרול בדם ואף משפר את תפקוד מערכת העיכול.
  3. סלק – הסלק הוא חגיגה חורפית שנותנת המון אנרגיה, והוא ממש מתפקד כמזון על מהטבע. הסלק תורם להורדת לחץ דם, הוא טוב לכבד, לניקוי רעלים ולזרימת דם תקינה. הסלק עשיר גם בוויטמין C, ויש בו שפע של ברזל. הוויטמין סי שבו, תורם לספיגת הברזל, שזה עוד יתרון מעולה של הסלק. הסלק גם משפר את מצב הרוח, דבר חשוב בפני עצמו בתקופת החורף בה אנשים נוטים לדכדוכים והסלק גם מחזק את המערכת החיסון של הגוף ולכן חשוב ומומלץ לאכול ממנו יותר בחורף.
  4. ברוקולי ומצליבים – הברוקולי הוא ירק ממשפחת המצליבים כמו גם כרוב וכרובית, והוא עשיר בוויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון וסיבים תזונתיים. הברוקולי הוא דל מאוד בקלוריות, אך הוא משביע מאוד ולכן תורם למי שנמצא בתהליך של ירידה במשקל. הברוקולי עשיר במים וסיבים והוא תורם להפחתת הכולסטרול, יש בו כמות גבוהה של סידן ולכן הוא טוב לחיזוק העצם, והוא גם תורם לאיזון החומציות בגוף.
  5. בטטה – ירק השורש בטטה עשיר בויטמין A, אשר חיוני עבור עיניים בריאות. בנוסף, בזכות הפוליפנולים שבה היא גם משפרת באופן משמעותי את בריאות הלב, יש בה נוגדי חמצון הנלחמים בחומציות ובדלקתיות, ובזכות המגנזיום שבבטטה, היא עוזרת להתאוששות מהירה יותר מפעילות גופנית ובהורדת הסטרס.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
27-02-2024
מתכון להכנת שוקו חם עם אבוקדו וקינמון
ספורט
25-02-2024
שמרו על בלאנס: תרגיל שיווי משקל שיחטב לכם את כל הגוף
תזונה
18-02-2024
אותה כמות קלוריות רק בלילה: מה זה עושה לגוף שלנו?
ספורט
14-02-2024
איך פעילות גופנית משותפת תשפר את הזוגיות שלכם?
מתכונים
13-02-2024
מתכון להכנת עוגת קרם שוקולד מפנקת
טיפוח
11-02-2024
המדריך השלם לטיפוח בחורף
תזונה
08-02-2024
חורף בריא: תרופות סבתא שיחזקו אתכם
מתכונים
06-02-2024
מתכון להכנת שייק קפה אגוזי לוז

תפריט נגישות