טיפים בריאים לשייק מנצח בקיץ

בשנים האחרונות השייק הפך לארוחה האטרקטיבית והטרנדית ביותר בקרב שוחרי הבריאות ובצדק. שייקים מתאימים לאנשים ממהרים, שפשוט יכולים להכניס הכל לשייקר, לשקשק, ולהשיג את כל רכיבי המזון בכוס אחת, שייק עשיר בויטמינים, מינרלים, אנטיאוקסידנטים, הוא תורם לתחושת שובע, עור בריא וזוהר, להרזייה, לחיזוק מערכת חיסון, והוא עוזר לנו להכניס בבת אחת כמה שיותר רכיבים חיוניים לגוף.

הכנו לכם 10 טיפים חשובים ליצירת שייק מנצח:

  1. שתו את השייק שלכם בסמוך להכנה, כך שהרכיבים התזונתיים שבו לא יתחמצנו עם האוויר. בנוסף, חשוב להשתמש בבלנדר ואקום, שמצליח לשמור על הערכים ושהם לא יברחו.
  2. הימנעו מערבוב של פירות חמוצים ומתוקים ביחד, דבר שמקשה על פעולת העיכול וגורם לנפיחות בבטן. פירות מתוקים לדוגמא: בננה, מנגו. חמוצים: תפוז, אשכולית. השתדלו לצרוך פירות וירקות עונתיים.
  3. הימנעו משילוב של פירות עם שומנים כמו למשל בננה עם שקדים או מנגו עם אגוזים. גם כן דבר שמשבש את פעולת העיכול ורמות הסוכר בדם.
  4. שלבו עלים ירוקים עם פירןת מתוקים, דבר שהופך את שתיית הירוקים לטעימה יותר ולשייק להיות מפנק ובריא בו זמנית. דוגמא לשילוב שעובד: בננה, חסה, סלרי, נענע, קייל, תרד ומלפפון.
  5. הוסיפו לשייק שלכם סופרפודס, שיעניק לכם בוסט של אנרגיה וערכים תזונתיים, כמו למשל ספירולינה, גוג'י ברי או זרעי צ'יה.


6. כדי להסמיך את השייק השתמשו בבננה, תמר, או חלב קוקוס אם אתם אוהבים את הטעם. אם אתם מעוניינים בסמודי, הקפיאו את הפירות לפני טחינתם.

7. שלבו בין פירות וירקות כדי לזכות ביותר ויטמינים ומינרלים. דוגמא לשייק טעים ומזין: סלרי, תפוח, גזר, סלק ופטרוזיליה על בסיס מים.

8. אתם אחרי אימון? הוסיפו אבקת שייק של הרבלייף בטעם וניל, קרם עוגיות או שוקו, שגם יעניק לכם את כל הרכיבים התזונתיים שאתם זקוקים להם, גם כמות חלבון מספקת לאחר האימון וגם יפנק אתכם בטעם נפלא של קינוח מושחת אבל בריא.

9. נשאר לכם שייק שלא הצלחתם לסיים? הקפיאו אותו בתוך כלי קרח ותוכלו לנשנש אותו קפוא או להכניס אותו לתוך מים קרים כדי להתרענן באמצע יום חמים.

10. אופציות לבסיס שייק בריא: מים, חלב שקדים, חלב סויה, חלב שיבולת שועל או על בסיס מיץ ירוקים שאפשר להכי במכונת מיצים.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
01-12-2020
שייק תות וזרעי צ'יה
ספורט
29-11-2020
הסיבות האמיתיות והמפתיעות: למה אנחנו כל זמן רעבים?
ספורט
26-11-2020
אימון הרווח בין הרגליים: התרגילים הכי יעילים לחיטוב הירך הפנימית
מתכונים
24-11-2020
שייק כתום
ספורט
22-11-2020
פנו זמן ליוגה
ספורט
19-11-2020
סתיו בטוח: איך מחזקים את מערכת החיסון?
תזונה
16-11-2020
למה שומן בטני הוא השומן הכי מסוכן, ממה הוא נגרם ואיך נפטרים ממנו?
תזונה
08-11-2020
לאכול פחות מתוק - לרגל יום הסוכרת