אותה כמות קלוריות רק בלילה: מה זה עושה לגוף שלנו?

האם אכילה לילית גורמת לעלייה במשקל? מה יקרה לנו אם נאכל את אותה הכמות הקלוריות רק בשעות המאוחרות של היום? מחקרים חדשים עם ממצאים מעניינים

יש אנשים שאוהבים לאכול ארוחות בוקר, ויש כאלו שפוסחים עליהן לגמרי ומתחילים את התפריט שלהם בצהרי היום, יש כאלו שנזכרים שהם רעבים רק בערב ויש כאלו שאוכלים 3 ארוחות מסודרות ביום. יש אנשים שמנשנשים רוב היום ויש כאלו שנזכרים לאכול רק כשחזרו מהעבודה אחרי האימון והמקלחת, לקראת שעת השינה. לאנשים שונים יש הרגלים שונים שאימצו עם השנים. האם לשעות האכילה יש השפעה בריאותית עלינו? אז מסתבר שכן, לכל אכלני הלילה – יש לנו חדשות בשבילכם:

המשתתפים במחקר צרכו 3 ארוחות ביום. חלק מהמשתתפים אכלו את אותן ארוחות בשעות המוקדמות של היום וחלקם צרכו את הארוחות בשעות המאוחרות יותר של היום כדי לבדוק השפעות בריאותיות על האכילה הלילית. החוקרים במחקר רצו לבדוק מה קורה לרעב שלנו, לשריפת השומן שלנו ולקצב שריפת השומן שלנו. במחקר בדקו שכל האנשים אכלו את אותה כמות הקלורית מאותם מרכיבים, ועשו את אותה פעילות גופנית.

לפי הממצאים של המחקר ראו כי אלו שאכלו בלילה היו רעבים יותר. גילו שהורמון השובע לפטין הופחת. כאשר בשורה התחתונה יש יותר רצון לאכול יותר. בנוסף, ראו שהופחתה ההוצאה האנרגטית של הגוף, כלומר, שהגוף שורף פחות קלוריות במנוחה או בפעילות גופנית, יש האטה בניקוי התאי הטבעי של הגוף, וישנה האטה בשריפת השומן של הגוף. ולסיכום העניין: אכילה לילית פחות מומלצת מאכילה בשעות המוקדמות יותר של היום, גם בכל מה שקשור להשמנה, לכל מי שמעוניין בתהליכי חיטוב, וגם בכל מה שקשור לבריאות שלנו.

אז מה עושים? ואיך להימנע מארוחות ליליות? 8 טיפים:

1. השתדלו לשמור על אורח חיים בריא ופעיל.
שלבו פעילות גופנית מדי יום. גם הליכה נחשבת לפעילות גופנית.

2. הקפידו על ארוחות מסודרות
ונסו לאכול את מרבית הארוחות בחלק הראשון של היום.

3. הפסיקו לאכול כ-3-4 שעות לפני השינה.

4. השתדלו שהארוחה האחרונה ביום תהיה קלה יותר משאר הארוחות של היום.



5. אמצו צום 8/16 כדי להגביר את תהליך הניקוי התאי הטבעי של הגוף.

6. מי שרגיל לאכול בלילה,
יצטרך להתחיל להקדים בהדרגה את הארוחות שלו. שזה אומר, לא לוותר על ארוחת בוקר, ולהתחיל לאכול מוקדם יותר מהרגיל. לאט לאט הגוף יסתגל לתח רעב בשעות אחרות.

7. השתדלו להימנע מנשנושים מול הטלוויזיה, שגורמים לאכילה לילית מיותרת שאינה קשורה לתחושת רעב אמיתית.

8. צאו להליכת ערב רגועה, שיכולה להפחית את תחושת הרעב שמגיעה לעיתים מתוך הרגל כמו אכילה מול המסך בערב.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
טיפוח
11-04-2024
ניקיון פסח ולא רק בבית: 5 דברים לא בריאים שכדאי לנקות מהחיים שלנו
טיפוח
07-04-2024
הקפידו על השינה: 8 סכנות בחוסר שינה מצטבר
ספורט
04-04-2024
איזה תרגילים משפרים את מצב הרוח?
מתכונים
01-04-2024
מתכון להכנת שייק קרם פטל
תזונה
28-03-2024
למה חטיפי חלבון עכשיו יותר נחוצים מתמיד?
תזונה
24-03-2024
איזה נשנושים ימנעו זלילות ליליות?
ספורט
21-03-2024
אתגרי הכושר ששיגעו את הרשת
טיפוח
17-03-2024
7 דרכים לדעת אם אתם אוכלים יותר מדי סוכר

תפריט נגישות