איך נפטרים מהתשוקה למתוק?

הסוכר נמצא כמעט בכל מקום, ובלי שנרגיש רבים מאיתנו צורכים הרבה יותר ממה שאנחנו צריכים.
הסוכר נמצא במשקאות המוגזים, בקטשופ, ברטבים, בכל מאכל מעובד ואפילו ברסק עגבניות ובלחם. 

כשאנחנו אוכלים משהו מתוק, בין אם זה מאכל מעובד או ממתק כמו עוגייה או קוביית שוקולד, גם אם היא קטנה, הסוכר שנכנס לגוף עולה מהר אל מחזור הדם וצונח מהר, וכתוצאה מכך אנחנו מרגישים עייפים, חלשים, והגוף שלנו מיד דורש מאיתנו עוד ועוד מתוק כדי לאזן את רמות הסוכר. ככה אנחנו מוצאים את עצמינו במעגל שלא נגמר, וכל תנודות הסוכר הללו שעולות ויורדות גורמות לנו לאכול יותר, ועלולות בנוסף לגרום לסוכרת, למחלות לב ולהשמנה. אז איך תצאו מהמעגל? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתמודד עם המכה.



  • לא מתחילים את הבוקר עם מתוק
    פתחו את הבוקר עם מים חמימים עם לימון ולאחר מכם שתו עוד כוס מים. לאחר רבע שעה אכלו ארוחת בוקר. אם אתם מהמתמכרים למתוק, אל תתחילו את הבוקר עם ארוחה מתוקה שתפתח את החשק למתוק כל היום.
  • הוסיפו קינמון
    מעבר לכך שקינמון ממתיק מעט את האוכל, מחקרים מצאו שהתבלין עשוי להפחית את החשק למתוק ולעזור בהורדת השומן הבטני. הכניסו מקלות קינמון לתה שלכם במהלך היום כשמתחשק לכם משהו מתוק, אבקת קינמון לדייסה שלכם בבוקר, פזרו קינמון על תפוחים והכניסו לתנור או ערבבו עם יוגורט.
  • הקדימו תרופה למכה
    רגע לפני שמגיעה השעה 16, או השעה שבה אתם יודעים שאתם הכי עייפים ביום, הקדימו תרופה למכה ואכלו משהו מזין שיחליף את החשק לממתקים כמו למשל תפוח עם שקדים, פרוסת לחם שיפון עם גבינת ריקוטה וריבה ללא סוכר או יוגורט עם פרי.
  • מוסיפים חלבון או שומן
    אם אתם אוכלים משהו מתוק (ועדיף בריא), הוסיפו למתוק שלכם חלבון או שומן מזין, שיעזרו למתן את העלייה החדה ברמות הסוכר. דוגמאות: לתמר מוסיפים שקדים ולשוקולד מריר 85% מוצקי קקאו אגוזי מלך.
  • ארוחות מסודרות
    מה שגורם לנו לרצות לנשנש כל הזמן ובעיקר מתוק, זה ארוחות לא מסודרות. כדי למנוע את זה, עלינו לתכנן את סדר הארוחות שלנו מדי יום גם אם אתם נמצאים מחוץ לבית. אכלו ארוחת בוקר, ביניים, צהרים, ביניים וערב ואם יש צורך הוסיפו עוד ארוחה. אל תדלגו על ארוחות ואל תאכלו ארוחות גדולות מדי. הימנעו מנשנושי ביסים קטנים וכל מה שאתם אוכלים החשיבו וספרו כארוחה.
  • שתייה מומלצת
    במשך היום הקפידו לשתות כמה שיותר מים. הכינו לעצמכם קנקן תה צמחים ללא סוכר או עם לימון, קינמון וג׳ינג׳ר ושתו ממנו לאורך כל היום. נסו להימנע מהוספת סוכר לקפה או לשתייה החמה שלכם.
  • עוברים למלאים
    החליפו את הלחם הלבן בלחם שיפון או לחם מחיטה מלאה, את הפסטה הלבנה בפסטה מחיטה מלאה ובאופן כללי הוסיפו סיבים תזונתיים לתפריט שלכם שיגרמו לתחושת שובע ויפחיתו את הצורך לנשנש.
  • חטיף שהוא כמו ארוחה
    אם אתם נמצאים בחוץ ואין לכם אפשרות לאכול ארוחה בריאה כרגע, העדיפו לאכול חטיף מאוזן המכיל חלבון וסיבים תזונתיים של הרבלייף, שיגרום לתחושת שובע, ימלא את הצורך במתוק, ולא יגרום לעלייה חדה ברמות הסוכר.
  • אכלו מהסיבות הנכונות
    רגע לפני שאתם זוללים את כל מה שמתוק מסביבכם, בדקו למה אתם צריכים כעת מתוק. האם אתם באמת רעבים? אם כן, אכלו משהו בריא, אם לא  תבדקו מה גורם לצורך העז. אולי אתם עצבניים או מבואסים? אל תאכלו ממקום לא מאוזן. הפרידו את הצורך באוכל מהרגש.
  • קראו
    הרגילו את עצמכם לקרוא את הרכיבים והערכים התזונתיים שעל גבי האריזות לפני שאתם קונים. אם יש שם סוכר או תחליפיו, נסו לוותר עליו. דעו שגם תחליפי סוכר יגרמו לעליות חדות ברמות הסוכר וכתוצאה מכך לחשק עז במתוק. אם בכל זאת מתחשק לכם מתוק ואינכם יכולים לעמוד בפיתוי, נסו להחליף את הקינוחים המזיקים בשייק בריאות.


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
05-12-2019
האביזרים שיעזרו לכם להתחטב באימונים - קבלו את רשימת המכולת של אביזרי הכושר שכל מתאמן חייב שיהיה לו בבית כדי שיוכל להתחטב בזמנו החופשי ובנוחיות.
מתכונים
03-12-2019
מתכון להכנת שייק מלון תפוח
ספורט
01-12-2019
איך לשמור על כושר גם בגיל הזהב. לא משנה בני כמה אתם או כמה אתם פעילים עכשיו, הדרכים הבאות יכולות לעזור לכם לשמור על כושר ולהרגיש בריאים וצעירים יותר. 
טיפוח
28-11-2019
אפשר לעזור לעור שלכם להיראות צעיר יותר - הטיפים הבאים יעזרו לכם לשמור על מראה של עור צעיר ורענן. 
מתכונים
26-11-2019
מתכון להכנת קערת שייק ירוק מתוק
תזונה
21-11-2019
מחקרים קבעו כי צפייה ממושכת בטלוויזיה גורמת להשמנה. ריכזנו עבורכם 10 טיפים שיעזרו להפוך את הצפייה שלכם מול המסכים לבריאה יותר.
מתכונים
19-11-2019
מתכון להכנת מרק אפונה ומנטה מהיר הכנה
מתכונים
12-11-2019
מתכון להכנת שייק לילה חם בניחוח קינמון