איך נפטרים מהתשוקה למתוק?

הסוכר נמצא כמעט בכל מקום, ובלי שנרגיש רבים מאיתנו צורכים הרבה יותר ממה שאנחנו צריכים.
הסוכר נמצא במשקאות המוגזים, בקטשופ, ברטבים, בכל מאכל מעובד ואפילו ברסק עגבניות ובלחם. 

כשאנחנו אוכלים משהו מתוק, בין אם זה מאכל מעובד או ממתק כמו עוגייה או קוביית שוקולד, גם אם היא קטנה, הסוכר שנכנס לגוף עולה מהר אל מחזור הדם וצונח מהר, וכתוצאה מכך אנחנו מרגישים עייפים, חלשים, והגוף שלנו מיד דורש מאיתנו עוד ועוד מתוק כדי לאזן את רמות הסוכר. ככה אנחנו מוצאים את עצמינו במעגל שלא נגמר, וכל תנודות הסוכר הללו שעולות ויורדות גורמות לנו לאכול יותר, ועלולות בנוסף לגרום לסוכרת, למחלות לב ולהשמנה. אז איך תצאו מהמעגל? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתמודד עם המכה.



  • לא מתחילים את הבוקר עם מתוק
    פתחו את הבוקר עם מים חמימים עם לימון ולאחר מכם שתו עוד כוס מים. לאחר רבע שעה אכלו ארוחת בוקר. אם אתם מהמתמכרים למתוק, אל תתחילו את הבוקר עם ארוחה מתוקה שתפתח את החשק למתוק כל היום.
  • הוסיפו קינמון
    מעבר לכך שקינמון ממתיק מעט את האוכל, מחקרים מצאו שהתבלין עשוי להפחית את החשק למתוק ולעזור בהורדת השומן הבטני. הכניסו מקלות קינמון לתה שלכם במהלך היום כשמתחשק לכם משהו מתוק, אבקת קינמון לדייסה שלכם בבוקר, פזרו קינמון על תפוחים והכניסו לתנור או ערבבו עם יוגורט.
  • הקדימו תרופה למכה
    רגע לפני שמגיעה השעה 16, או השעה שבה אתם יודעים שאתם הכי עייפים ביום, הקדימו תרופה למכה ואכלו משהו מזין שיחליף את החשק לממתקים כמו למשל תפוח עם שקדים, פרוסת לחם שיפון עם גבינת ריקוטה וריבה ללא סוכר או יוגורט עם פרי.
  • מוסיפים חלבון או שומן
    אם אתם אוכלים משהו מתוק (ועדיף בריא), הוסיפו למתוק שלכם חלבון או שומן מזין, שיעזרו למתן את העלייה החדה ברמות הסוכר. דוגמאות: לתמר מוסיפים שקדים ולשוקולד מריר 85% מוצקי קקאו אגוזי מלך.
  • ארוחות מסודרות
    מה שגורם לנו לרצות לנשנש כל הזמן ובעיקר מתוק, זה ארוחות לא מסודרות. כדי למנוע את זה, עלינו לתכנן את סדר הארוחות שלנו מדי יום גם אם אתם נמצאים מחוץ לבית. אכלו ארוחת בוקר, ביניים, צהרים, ביניים וערב ואם יש צורך הוסיפו עוד ארוחה. אל תדלגו על ארוחות ואל תאכלו ארוחות גדולות מדי. הימנעו מנשנושי ביסים קטנים וכל מה שאתם אוכלים החשיבו וספרו כארוחה.
  • שתייה מומלצת
    במשך היום הקפידו לשתות כמה שיותר מים. הכינו לעצמכם קנקן תה צמחים ללא סוכר או עם לימון, קינמון וג׳ינג׳ר ושתו ממנו לאורך כל היום. נסו להימנע מהוספת סוכר לקפה או לשתייה החמה שלכם.
  • עוברים למלאים
    החליפו את הלחם הלבן בלחם שיפון או לחם מחיטה מלאה, את הפסטה הלבנה בפסטה מחיטה מלאה ובאופן כללי הוסיפו סיבים תזונתיים לתפריט שלכם שיגרמו לתחושת שובע ויפחיתו את הצורך לנשנש.
  • חטיף שהוא כמו ארוחה
    אם אתם נמצאים בחוץ ואין לכם אפשרות לאכול ארוחה בריאה כרגע, העדיפו לאכול חטיף מאוזן המכיל חלבון וסיבים תזונתיים של הרבלייף, שיגרום לתחושת שובע, ימלא את הצורך במתוק, ולא יגרום לעלייה חדה ברמות הסוכר.
  • אכלו מהסיבות הנכונות
    רגע לפני שאתם זוללים את כל מה שמתוק מסביבכם, בדקו למה אתם צריכים כעת מתוק. האם אתם באמת רעבים? אם כן, אכלו משהו בריא, אם לא  תבדקו מה גורם לצורך העז. אולי אתם עצבניים או מבואסים? אל תאכלו ממקום לא מאוזן. הפרידו את הצורך באוכל מהרגש.
  • קראו
    הרגילו את עצמכם לקרוא את הרכיבים והערכים התזונתיים שעל גבי האריזות לפני שאתם קונים. אם יש שם סוכר או תחליפיו, נסו לוותר עליו. דעו שגם תחליפי סוכר יגרמו לעליות חדות ברמות הסוכר וכתוצאה מכך לחשק עז במתוק. אם בכל זאת מתחשק לכם מתוק ואינכם יכולים לעמוד בפיתוי, נסו להחליף את הקינוחים המזיקים בשייק בריאות.


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
13-10-2019
עם קצת תכנון ומוטיבציה תוכלו לשמור על המשקל בתקופת החגים, והגוף שלכם יודה לכם
תזונה
10-10-2019
ארוחת מנגל היא דרך מהנה במיוחד להכנת אוכל בסוכות, אך לא בריאה במיוחד. כך תוכלו ליהנות מארוחה בריאה יותר ועדיין טעימה מאוד
ספורט
06-10-2019
אז איך מתחילים ללמוד ומה בדיוק צריך? הכנו עבורכם 5 טיפים להתגלגלות מוצלחת.
ספורט
03-10-2019
השנה נהיה חטובים: איך נוציא את זה לפועל השנה באמת?
מתכונים
03-10-2019
שייק רימון בננה חגיגי
טיפוח
29-09-2019
הדרך שלכן לאיפור טבעי עוברת בלמידה ומתחילה בטיפים הבאים.
ספורט
26-09-2019
כדי לצאת מהלחץ ומהמתח, אנחנו רק צריכים להיות מודעים אל המצב שלנו ולהתחיל לפעול בהתאם כדי לשפר את המצב.
מתכונים
24-09-2019
מתכון להכנת פנקייק קרם עוגיות ובננה