ניקוי רעלים: מה אוכלים ומתי עושים?

מתי הזמן הכי טוב לעשות ניקוי רעלים? מה אוכלים בניקוי וממה עדיף להימנע? במה לבחור מכל השיטות שיש היום בשוק וממה חשוב להיזהר? המדריך לניקוי יעיל וזהיר

טרנד ניקוי הרעלים תפס תאוצה בשנים האחרונות, ובואו נודה באמת: אחת הסיבות שרבים מאיתנו אוהבים אותו, מפני שהוא מאפשר לנו ליהנות מהשפע התזונתי שקיים, ואז לאזן את עצמינו בניקוי. על פניו זה נשמע טוב, אך אנשים שחיים ככה בשגרה – כלומר: מרשים לעצמם לאכול מאכלים שאינם מטיבים עם הגוף כגון ג’אנק פוד, ואז מקנחים בסופגניות וניקוי רעלים, פוגעים בגוף שלהם בטווח הארוך. הגוף שלנו אוהב איזונים, שזה אומר, שגרת תזונה בריאה ומטיבה לאורך זמן בהתמדה. מוטב שאדם יאמץ תפריט בריא שמותאם לצרכים האישיים שלו בהתחשבות בפעילות גופנית ותנועה יומית.

אז מי צריך ניקוי רעלים ומתי?

חשוב להבין שניקוי רעלים הוא שם גדול לשיטות שונות ויש כמה דרכים לבצע ניקוי, כאשר המטרה העיקרית של הניקוי, היא להוריד עומס ממערכות הגוף, לעשות ריסטארט למערכת ולחזק את מערכת החיסון והעיכול. עוד חשוב להבין, שניקוי רעלים הוא לא דיאטה ואין לעשות אותו לאורך זמן או לעיתים קרובות מדי. השאיפה שלנו היא לאמץ תזונה נכונה ומאוזנת לאורך זמן, ובתקופות שבהן הגוף עייף, מותש, או שאנחנו אחרי זמן ארוך של יציאה משגרה, לעשות ניקוי יזום וזמני. אם אתם סובלים מאחד או יותר מהסימנים הבאים, ייתכן שהגוף שלכם מבקש ניקוי: עייפות, עלייה במשקל, חוסר ריכוז, כאבי ראש, כאבי בטן, נפיחות בבטן, ריח רע מהפה או מהזיעה, פצעונים בפנים או בעיות עור שונות, קנדידה ועוד. ניקוי רעלים מומלץ לעשות עד פעמיים בשנה לזמן מוגבל, בהתאם להמלצה מקצועית מאיש מקצוע מומחה.



ממה עלינו להיזהר?

ניקוי רעלים דוגל בעיקרו באי הכנסה של רעלים ועזרה לגוף שלנו לפינוי פסולת דרך שתן, צואה וזיעה. כלומר: לאכול מזון קליל לעיכול, עם הרבה סיבים תזונתיים, לשתות הרבה מים ולעשות פעילות גופנית שתסייע להעלאת קצב חילוף החומרים וליציאת הפסולת החוצה. מומלץ להיזהר מאנשים שאינם מקצועיים שחולקים טיפים ברשת ומעזרים שונים שמבטיחים ניקוי עבור הגוף.

מה אוכלים בניקוי רעלים?

השאלה היותר חשובה שאנחנו אמורים לשאול היא מה לא אוכלים בניקוי, כי אלו הם המאכלים שדורשים מהגוף יותר אנרגיה על מנת לעכל את המזון, למשל: מוצרי חלב, חיטה, סוכר לבן, קמחים שונים, שמרים, ג’אנק פוד, קפאין, קפה ובשר. מה שכן מומלץ לאכול בניקוי, הוא אוכל קליל שמתעכל בקלות כמו ירקות ופירות, שגם עשירים במים, סיבים תזונתיים וויטמינים ומינרלים, קטניות רגילות ומונבטות, אגוזים, שקדים ודגנים קלים כמו קינואה. בנוסף: ישנם מאכלים שונים שמסייעים במיוחד לניקוי רעלים כמו: כורכום, עלים ירוקים, אשכולית ופירות בכלל, קינמון, עשב חיטב, לימון ומוטב לשתות הרבה מים. כדי להגביר את הניקוי, מומלץ לבצע פעילות גופנית מדי יום, אבל פעילות גופנית שתגרום להזעה כמו הליכה נמרצת או ריצה. מומלץ לעשות ניקוי בליווי איש מקצוע בלבד.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
16-05-2024
כיצד לשחרר צוואר תפוס?
תזונה
09-05-2024
16 טיפים מעולים ליום עצמאות בריא יותר
מתכונים
07-05-2024
מתכון להכנת עוגת גבינה לימונית
ספורט
04-05-2024
איך לחזור לרוץ אחרי הפוגה ארוכה?
ספורט
02-05-2024
הגיע הזמן: 6 הרגלי כושר שהגיע הזמן להפסיק איתם כבר
טיפוח
11-04-2024
ניקיון פסח ולא רק בבית: 5 דברים לא בריאים שכדאי לנקות מהחיים שלנו
ספורט
04-04-2024
איזה תרגילים משפרים את מצב הרוח?

תפריט נגישות