לא רק את הבית: איך עושים ניקוי רעלים לגוף?

מדי שנה, בדיוק באביב, אנחנו מתחילים לקרצף את הבית לקראת חג הפסח. אבל מה עם הגוף? זה הזמן לנקות גם אותו. למה בכלל צריך לנקות ואיך עושים את זה בתכלס?

אם נרצה או לא, אנחנו חשופים לרעלים שונים, בין אם זה דרך מזון מעובד, אוויר מזוהם, מוצרי קוסמטיקה שונים, חומרי ניקוי, ריסוס שמגיע למזון שלנו, תזונה עתירת רעלים ועוד. הרעלים האלו מצטברים בגופינו ממש כשם שאבק מצטבר בבית, ואם לא ננקה אותו, הוא יתחיל להשפיע על הגוף שלנו בכל מיני דרכים. מי שמרגיש את הרעלים האלו במיוחד, אלו הריאות שלנו, העור, הכבד והכליות וזה יתבטא דרך השמנת יתר, צלוליט, כאבי ראש, בעיות עור שונות, בעיות שינה ועוד.

איך נדע שהגוף שלנו זקוק לניקוי?

כולנו צריכים לחיות באופן קבוע בדרך כמה שיותר נקיה. הבעיה היא, שרובינו לא עושים את זה ולכן רוב האנשים צריכים מדי פעם לעשות ניקוי יזום, שיקל על הגוף ויחזק ויחדש אותו. אם אתם מרגישים כאבי ראש, כאבי בטן, השמנה שהגיעה בזמן קצר יחסית, בחילות, בעיות עור, נפיחות בבטן, חוסר אנרגיה ועייפות מתמדת, ייתכן שהגוף שלכם עמוס ברעלים ואתם זקוקים לאתחול מחדש.

אז איך עושים ניקוי רעלים?

יש שיטות רבות לניקוי רעלים. יש ניקוי על ידי מיצים או שייקים, יש ניקוי אורז ומש ועוד. בכתבה הזו לא תמצאו תפריט מדויק לניקוי מכיוון שלכל אדם מתאים סוג אחר של ניקוי, שאותו מומלץ לעשות בליווי איש מקצוע שמכיר אתכם ואת בדיקות הדם שלכם, אבל הרעיון הכללי שחשוב להבין וליישם, זה פשוט להשתדל לא להכניס רעלים כמו למשל: ג’אנק פוד, מזון מעובד, סוכרים פשוטים, סיגריות, אלכוהול, מוצרי טיפוח כימיים שאוטמים את העור, ולהשתדל לאכול מזון טרי ונקי, קרוב שניתן לטבע.

10 טיפים לניקוי רעלים:

  1. התחילו את הבוקר עם מים חמימים עם חצי לימון.
  2. הרבו בפירות וירקות, שמכילים וויטמינים ומינרלים. שלבו בתפריט פירות טריים, ירקות חתוכים, סלטים טריים ושייקים.
  3. זה הזמן להוריד את התבשילים הכבדים ולעבור למאכלים קלילים, שאינם מכבידים על מערכת העיכול.
  4. הרבו בשתיית מים במהלך היום. וותרו על כל שאר המשקאות. נסו למתן את צריכת הקפה.
  5. שמרו על שעות שינה קבועות והקפידו על שינה איכותית.
  6. דאגו לעשות פעילות גופנית בדגש על פעילות אירובית שעוזרת לגוף להזיע ובכך לפנות את הרעלים החוצה.
  7. עשו גם פעילות גופנית לנפש כמו פילאטיס או יוגה, שגם יחזקו את השרירים וגם יעזרו לגוף להירגע.
  8. הקפידו להישאר רגועים ככל שניתן, השתמשו בדמיון מודרך או במדיטציה. כשהגוף נמצא בסטרס, הוא אוגר יותר רעלים.
  9. נשמו עמוק. נשימות עמוקות עוזרות לגוף להיות בריא ונמרץ יותר ולפנות את הפסולת ממנו.
  10. עשו מקלחות קרות, שעוזרות לגוף להתחדש באנרגיה. אם זה קשה לכם, התחילו את המקלחת עם מים חמים, עברו לחמימים ורק בסוף המקלחת נסו להישאר מספר שניות עם מים קרים. עשו זאת בהדרגה תוך כדי נשימה.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
15-05-2022
איך לטפל בדלקת? המאכלים שכדאי ולא כדאי לכם לאכול
ספורט
12-05-2022
למה קרוספיט מומלץ לגברים?
מתכונים
10-05-2022
מתכון להכנת ספרינג רול עם דיפ בוטנים
תזונה
08-05-2022
6 סיבות שעלולות לגרום לכם לאבד שליטה לגבי האכילה
ספורט
01-05-2022
טעויות שעושים באימונים הגורמות לכאבי גב
טיפוח
24-04-2022
הסימנים שמצביעים שכנראה יש לכם מחסור בוויטמין D
טיפוח
21-04-2022
סדרו את היום: איך לנהל את הזמן כדי להצליח לחיות באורח חיים בריא?
מתכונים
19-04-2022
מתכון להכנת שייק סגול