3 טיפים תזונתיים לצום רמדאן בריא

מאת: סוזן בוורמן, נשיאה משותפת, הדרכת תזונה גלובלית, הרבלייף העולמית

חודש הרמדאן הוא בראש ובראשונה זמן לרוחניות. במהלך החודש התשיעי בלוח השנה האסלאמי, מוסלמים נוהגים לצום מזריחת החמה ועד השקיעה. אך האם ניתן להישאר בריאים לאורך צום מתמשך?

זה בהחלט אפשרי. הקפדה על הרגלי תזונה נכונים במהלך חודש הרמדאן תוכל לעזור לכם להימנע מסחרחורות או התייבשות ותספק לכם את האנרגיה הנדרשת כדי לעבור את היום. הנה שלושה טיפים לחודש רמדאן בריא.

שמרו על מאזן הנוזלים

שתיית מים היא חיונית לשמירה על הבריאות. צריכת נוזלים מאפשרת העברת חומרים מזינים, סילוק חומרי פסולת, ויסות ושמירה על טמפרטורת הגוף, שמירה על מחזור הדם ולחץ הדם, שימון המפרקים ורקמות הגוף והסדרת פעילות העיכול.

צריכת המים היומית המומלצת על ידי רשות בטיחות המזון האירופית היא 2.5 ליטר לגברים ו-2.0 ליטר לנשים.

בחרו במזונות פשוטים וצפופים תזונתית

למרות שאתם אולי משתוקקים למזונות עתירי סוכר ושומן כדי לשבור את הצום היומי שלכם, זו אינה הבחירה הטובה ביותר. מזונות אלה אינם רק עשירים בקלוריות ריקות, אלא עשויים לפתות אתכם לאכילת יתר.

במקום זאת, נסו לשלב מזונות צפופים תזונתית; כלומר, ארוחות המספקות שפע של חומרים מזינים (חלבונים, מינרלים, ויטמינים, פחמימות) יחסית לעלות הקלורית שלהם.

במהלך הצום, תרצו לוודא שאתם מקבלים כמה שיותר ערכים תזונתיים עבור כל קלוריה שצרכתם.

שלבו בתפריט שלכם סיבים תזונתיים וחלבון

הפיקו את המירב מהארוחה שלפני עלות השחר (סוחור) וארוחת בין הערביים (איפטאר) עם שילוב מזונות המכילים סיבים תזונתיים וחלבון.

מזונות עשירים בסיבים תזונתיים מתעכלים לאט, מוסיפים נפח לארוחה ומסייעים בשמירה על תחושת השובע. הם יכולים גם לסייע בהסדרת פעילות המעיים ובמניעת עצירות. נסו דגנים, תמרים, תאנים, דגנים מלאים, זרעים, ירקות ופירות.

מזונות עשירים בחלבון – דוגמת סויה, ביצים, גבינה, קטניות, עוף, דגים ויוגורט – מסייעים בחידוש מאגרי האנרגיה ויגרמו לכם להרגיש שבעים למשך זמן רב יותר.

לוודא שגופכם מקבל את כל אבות המזון הדרושים לו היא משימה חיונית יום-יומית, אך חשובה במיוחד בחודש הרמדאן. לתזונה נכונה יכולה להיות השפעה חיובית על הגוף והמוח שלנו.

דיסקליימר: מאמר זה אינו מיועד לשמש כייעוץ רפואי. אנא התייעצו עם הרופא שלכם לגבי צום או צריכת מזונות מסוימים לפני שתעשו זאת.

מאת: סוזן בוורמן, נשיאה משותפת, הדרכת תזונה גלובלית, הרבלייף העולמית

סוזן מחזיקה בתואר ראשון בביולוגיה בהצטיינות ובתואר שני במדעי התזונה מאוניברסיטת קולורדו. סוזן היא תזונאית מוסמכת, מחזיקה בשתי הסמכות מהאקדמיה לתזונה ודיאטה כמומחית בתזונת ספורט, ומומחית מוסמכת לטיפול בהשמנת יתר וניהול משקל, והיא חברה באקדמיה.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
02-12-2021
איך אפשר להפוך אימון של 20 דקות בלבד לאפקטיבי ויעיל?
מתכונים
30-11-2021
מתכון להכנת לביבות תפוח אדמה
ספורט
29-11-2021
סופגניות וקוביות? שומרים על חיטוב גם בחנוכה – יש חיה כזו
ספורט
25-11-2021
בלאק פריידי: מה לקנות כדי לשמור על הבריאות?
מתכונים
23-11-2021
מתכון להכנת תה באבלס מנגו ווניל
ספורט
11-11-2021
האם ריצה מתאימה בגיל מבוגר ואיזה פעילות גופנית הכי מתאימה לגיל הזהב?
מתכונים
09-11-2021
מתכון להכנת שייק שיבולת שועל שוקולד
תזונה
07-11-2021
מהו מטבח אקולוגי ואיך עושים את זה בבית?