המאכלים שלא ידעתם שהורסים לכם את הדיאטה

רוטב עגבניות מכיל סוכר, גם סלט שנראה לנו בריא עלול לגרום להשמנה, מיצים סחוטים הם אמנם בריאים אבל יעלו לכם ביוקר וגם ארוחת בוקר מסורתית היא סכנה למשקל. הנה כמה מיתוסים שכדאי להפריך על תזונה ושמירה על משקל תקין.



  • מיצים בריאים ומרזים
    יש נטייה לחשוב שצריכת מיצים סחוטים בריאה וידידותית למי שעושה דיאטה. אז נכון ששתיית מיצים טריים וטבעיים כמו גזר, סלק, תפוז ותפוח, עדיפים מבחינה בריאותית על פני ממשקאות קלים ממותקים, אבל גם בהם יש סוכר, שאמנם מגיע מהפרי אבל עדיין הגוף מתרגם אותו כסוכר.
    מה במקום:
    עדיף לאכול את הפרי בשלמותו או לשתות שייק שמכיל גם את הסיבים התזונתיים או לבחור במשקה מאבקת שייק חלבון, שמכיל שפע של ויטמינים ומינרלים במינימום קלוריות.


  • ארוחת בוקר מסורתית בריאה וטובה לדיאטה
    ארוחת הבוקר המסורתית שאתם רגילים לקבל בבתי קפה ובמסעדות או שמכינים בבית וכוללת בין היתר: לחם, 2 ביצים, סלט טונה, אבוקדו, טחינה, מיץ, וסלטים נוספים, עלולה להגיע בקלות ל-2,000 קלוריות ומעלה.
    מה במקום:
    בחרו בסוג חלבון אחד או שניים במידה כמו למשל בחביתה ומעט גבינה או בחצי קופסת טונה וביצה אחת ואל תתפתו לאכול הכל מהכל. בחרו בפרוסת לחם אחת מקמח שיפון או כוסמין, וותרו על המיצים ושתו מים במקום ובחרו בסלטים עם הרבה ירקות ופחות שמן.


  • תמיד ברוטב עגבניות
    משתמשים לעיתים קרובות ברסק עגבניות ונדמה לכם שזה בריא ודיאטטי? אתם בהחלט צודקים שעדיף לבחור ברוטב עגבניות על פני רוטב שמנת, אבל כדאי שתדעו שברוטב עגבניות נמצאת כמות לא מבוטלת של סוכר.
    מה במקום:
    מומלץ להכין רסק עגבניות ביתי ולא להשתמש ברסק עגבניות מעובד.


  • סלט גדול יעזור לכם לרזות
    שילוב של ירקות וחלבונים, הם באמת אופציה טובה ובריאה למי שמעוניין לשמור על הגזרה, אולם פעמים רבות אנחנו חוטאים ברטבים שונים, בירקות פחמימתיים כמו סלק ותפוחי אדמה, בזיתים, מוסיפים פסטות והרבה שמן, כך במקום סלט בריאות, הגוף שלנו זוכה לפצצת קלוריות ושומן.
    מה במקום:
    אכלו סלט בינוני ונסו להכניס אליו ירקות בכל הצבעים, עם נוכחות יפה של ירוקים, בחרו בחלבון כמו ביצה, טונה, עוף, בשר או קטניות והימנעו משימוש ברטבים. גם כשאתם מתבלים עם שמן זית או טחינה גולמית, זכרו שמדובר במנת שומן ויש להגביל כמויות.


  • גרנולה עם חלב
    גרנולה מכילה לרוב שיבולת שועל שנאפת בתנור, יחד עם כמויות גדולות של שמן, סוכר או דבש, אגוזים ושקדים. זו אולי נשמעת לנו אופציה בריאה ואיכותית לארוחת בוקר, אבל בעצם יש בה בעיקר שומן טראנס וסוכרים.
    מה במקום:
    אתם יכולים להכין גרנולה ביתית בעצמכם משיבולת שועל, אגוזים ושקדים גרוסים לא קלויים, ומעט סילאן או לבחור לאכול את שיבולת השועל בתוך יוגורט או כדייסה, ובכך למנוע את העמסת הסוכרים המיותרת.


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
18-04-2024
ניקוי רעלים: מה אוכלים ומתי עושים?
טיפוח
11-04-2024
ניקיון פסח ולא רק בבית: 5 דברים לא בריאים שכדאי לנקות מהחיים שלנו
ספורט
04-04-2024
איזה תרגילים משפרים את מצב הרוח?
מתכונים
01-04-2024
מתכון להכנת שייק קרם פטל
תזונה
28-03-2024
למה חטיפי חלבון עכשיו יותר נחוצים מתמיד?
תזונה
24-03-2024
איזה נשנושים ימנעו זלילות ליליות?
ספורט
21-03-2024
אתגרי הכושר ששיגעו את הרשת

תפריט נגישות