המאכלים שלא ידעתם שהורסים לכם את הדיאטה

רוטב עגבניות מכיל סוכר, גם סלט שנראה לנו בריא עלול לגרום להשמנה, מיצים סחוטים הם אמנם בריאים אבל יעלו לכם ביוקר וגם ארוחת בוקר מסורתית היא סכנה למשקל. הנה כמה מיתוסים שכדאי להפריך על תזונה ושמירה על משקל תקין.



  • מיצים בריאים ומרזים
    יש נטייה לחשוב שצריכת מיצים סחוטים בריאה וידידותית למי שעושה דיאטה. אז נכון ששתיית מיצים טריים וטבעיים כמו גזר, סלק, תפוז ותפוח, עדיפים מבחינה בריאותית על פני ממשקאות קלים ממותקים, אבל גם בהם יש סוכר, שאמנם מגיע מהפרי אבל עדיין הגוף מתרגם אותו כסוכר.
    מה במקום:
    עדיף לאכול את הפרי בשלמותו או לשתות שייק שמכיל גם את הסיבים התזונתיים או לבחור במשקה מאבקת שייק חלבון, שמכיל שפע של ויטמינים ומינרלים במינימום קלוריות.


  • ארוחת בוקר מסורתית בריאה וטובה לדיאטה
    ארוחת הבוקר המסורתית שאתם רגילים לקבל בבתי קפה ובמסעדות או שמכינים בבית וכוללת בין היתר: לחם, 2 ביצים, סלט טונה, אבוקדו, טחינה, מיץ, וסלטים נוספים, עלולה להגיע בקלות ל-2,000 קלוריות ומעלה.
    מה במקום:
    בחרו בסוג חלבון אחד או שניים במידה כמו למשל בחביתה ומעט גבינה או בחצי קופסת טונה וביצה אחת ואל תתפתו לאכול הכל מהכל. בחרו בפרוסת לחם אחת מקמח שיפון או כוסמין, וותרו על המיצים ושתו מים במקום ובחרו בסלטים עם הרבה ירקות ופחות שמן.


  • תמיד ברוטב עגבניות
    משתמשים לעיתים קרובות ברסק עגבניות ונדמה לכם שזה בריא ודיאטטי? אתם בהחלט צודקים שעדיף לבחור ברוטב עגבניות על פני רוטב שמנת, אבל כדאי שתדעו שברוטב עגבניות נמצאת כמות לא מבוטלת של סוכר.
    מה במקום:
    מומלץ להכין רסק עגבניות ביתי ולא להשתמש ברסק עגבניות מעובד.


  • סלט גדול יעזור לכם לרזות
    שילוב של ירקות וחלבונים, הם באמת אופציה טובה ובריאה למי שמעוניין לשמור על הגזרה, אולם פעמים רבות אנחנו חוטאים ברטבים שונים, בירקות פחמימתיים כמו סלק ותפוחי אדמה, בזיתים, מוסיפים פסטות והרבה שמן, כך במקום סלט בריאות, הגוף שלנו זוכה לפצצת קלוריות ושומן.
    מה במקום:
    אכלו סלט בינוני ונסו להכניס אליו ירקות בכל הצבעים, עם נוכחות יפה של ירוקים, בחרו בחלבון כמו ביצה, טונה, עוף, בשר או קטניות והימנעו משימוש ברטבים. גם כשאתם מתבלים עם שמן זית או טחינה גולמית, זכרו שמדובר במנת שומן ויש להגביל כמויות.


  • גרנולה עם חלב
    גרנולה מכילה לרוב שיבולת שועל שנאפת בתנור, יחד עם כמויות גדולות של שמן, סוכר או דבש, אגוזים ושקדים. זו אולי נשמעת לנו אופציה בריאה ואיכותית לארוחת בוקר, אבל בעצם יש בה בעיקר שומן טראנס וסוכרים.
    מה במקום:
    אתם יכולים להכין גרנולה ביתית בעצמכם משיבולת שועל, אגוזים ושקדים גרוסים לא קלויים, ומעט סילאן או לבחור לאכול את שיבולת השועל בתוך יוגורט או כדייסה, ובכך למנוע את העמסת הסוכרים המיותרת.


כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
10-12-2019
מתכון לדייסה קרה שיבולת שועל ופירות יער
ספורט
05-12-2019
האביזרים שיעזרו לכם להתחטב באימונים - קבלו את רשימת המכולת של אביזרי הכושר שכל מתאמן חייב שיהיה לו בבית כדי שיוכל להתחטב בזמנו החופשי ובנוחיות.
מתכונים
03-12-2019
מתכון להכנת שייק מלון תפוח
ספורט
01-12-2019
איך לשמור על כושר גם בגיל הזהב. לא משנה בני כמה אתם או כמה אתם פעילים עכשיו, הדרכים הבאות יכולות לעזור לכם לשמור על כושר ולהרגיש בריאים וצעירים יותר. 
טיפוח
28-11-2019
אפשר לעזור לעור שלכם להיראות צעיר יותר - הטיפים הבאים יעזרו לכם לשמור על מראה של עור צעיר ורענן. 
מתכונים
26-11-2019
מתכון להכנת קערת שייק ירוק מתוק
תזונה
21-11-2019
מחקרים קבעו כי צפייה ממושכת בטלוויזיה גורמת להשמנה. ריכזנו עבורכם 10 טיפים שיעזרו להפוך את הצפייה שלכם מול המסכים לבריאה יותר.
מתכונים
19-11-2019
מתכון להכנת מרק אפונה ומנטה מהיר הכנה