המאכלים שלא ידעתם שהורסים לכם את הדיאטה

כמה מיתוסים שכדאי להפריך על תזונה ודיאטה

רוטב עגבניות מכיל סוכר, גם סלט שנראה לנו בריא עלול לגרום להשמנה, מיצים סחוטים הם אמנם בריאים אבל יעלו לכם ביוקר וגם ארוחת בוקר מסורתית היא סכנה למשקל. הנה כמה מיתוסים שכדאי להפריך על תזונה ושמירה על משקל תקין.



מיצים בריאים ומרזים

יש נטייה לחשוב שצריכת מיצים סחוטים בריאה וידידותית למי שעושה דיאטה. אז נכון ששתיית מיצים טריים וטבעיים כמו גזר, סלק, תפוז ותפוח, עדיפים מבחינה בריאותית על פני ממשקאות קלים ממותקים, אבל גם בהם יש סוכר, שאמנם מגיע מהפרי אבל עדיין הגוף מתרגם אותו כסוכר.

מה במקום: עדיף לאכול את הפרי בשלמותו או לשתות שייק שמכיל גם את הסיבים התזונתיים או לבחור במשקה מאבקת שייק חלבון, שמכיל שפע של ויטמינים ומינרלים במינימום קלוריות.



ארוחת בוקר מסורתית בריאה וטובה לדיאטה

ארוחת הבוקר המסורתית שאתם רגילים לקבל בבתי קפה ובמסעדות או שמכינים בבית וכוללת בין היתר: לחם, 2 ביצים, סלט טונה, אבוקדו, טחינה, מיץ, וסלטים נוספים, עלולה להגיע בקלות ל-2,000 קלוריות ומעלה.

מה במקום: בחרו בסוג חלבון אחד או שניים במידה כמו למשל בחביתה ומעט גבינה או בחצי קופסת טונה וביצה אחת ואל תתפתו לאכול הכל מהכל. בחרו בפרוסת לחם אחת מקמח שיפון או כוסמין, וותרו על המיצים ושתו מים במקום ובחרו בסלטים עם הרבה ירקות ופחות שמן.



תמיד ברוטב עגבניות

משתמשים לעיתים קרובות ברסק עגבניות ונדמה לכם שזה בריא ודיאטטי? אתם בהחלט צודקים שעדיף לבחור ברוטב עגבניות על פני רוטב שמנת, אבל כדאי שתדעו שברוטב עגבניות נמצאת כמות לא מבוטלת של סוכר.

מה במקום: מומלץ להכין רסק עגבניות ביתי ולא להשתמש ברסק עגבניות מעובד.



סלט גדול יעזור לכם לרזות

שילוב של ירקות וחלבונים, הם באמת אופציה טובה ובריאה למי שמעוניין לשמור על הגזרה, אולם פעמים רבות אנחנו חוטאים ברטבים שונים, בירקות פחמימתיים כמו סלק ותפוחי אדמה, בזיתים, מוסיפים פסטות והרבה שמן, כך במקום סלט בריאות, הגוף שלנו זוכה לפצצת קלוריות ושומן.

מה במקום: אכלו סלט בינוני ונסו להכניס אליו ירקות בכל הצבעים, עם נוכחות יפה של ירוקים, בחרו בחלבון כמו ביצה, טונה, עוף, בשר או קטניות והימנעו משימוש ברטבים. גם כשאתם מתבלים עם שמן זית או טחינה גולמית, זכרו שמדובר במנת שומן ויש להגביל כמויות.



גרנולה עם חלב

גרנולה מכילה לרוב שיבולת שועל שנאפת בתנור, יחד עם כמויות גדולות של שמן, סוכר או דבש, אגוזים ושקדים. זו אולי נשמעת לנו אופציה בריאה ואיכותית לארוחת בוקר, אבל בעצם יש בה בעיקר שומן טראנס וסוכרים.

מה במקום: אתם יכולים להכין גרנולה ביתית בעצמכם משיבולת שועל, אגוזים ושקדים גרוסים לא קלויים, ומעט סילאן או לבחור לאכול את שיבולת השועל בתוך יוגורט או כדייסה, ובכך למנוע את העמסת הסוכרים המיותרת.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
23-09-2018
בין אם אתם נופשים בארץ או בחו"ל, יוצאים לחופש של שבוע או סתם לפיקניק עם כל המשפחה או חברים, חשוב לזכור מה כדאי לקחת איתכם, כדי לוודא שתיהנו ולא תסבלו בפיקניק ובטיול שלכם. קראו עוד >>
תזונה
20-09-2018
נמאס לכם כבר מהקפה הקר? הרבה פעמים אנחנו מחפשים דרכים להתרענן במזג אוויר החם, ובמקום לשתות משקה מזין, אנחנו נופלים לנשנושים קרים כמו גלידה, מרבים באכילת פירות מתוקים או שותים עוד קפה קר. אבל יש עוד משקאות מרעננים שעשויים לצנן אתכם בימים הרותחים, והם אפילו עשויים לתרום לבריאות שלכם, קראו עוד >>
ספורט
16-09-2018
בין אם נסעתם לסופשבוע קצר בבירה אירופאית או לטיול ארוך בתאילנד או בפיליפינים, קל מאוד למצוא את עצמכם מפסיקים את שגרת האימונים שלכם בחופש. תירוצים יש, כמובן, בשפע... קראו עוד >>
תזונה
13-09-2018
"סוכרים נסתרים" הם הסוכרים המוספים במזונות שאתם עלולים שלא להבחין בהם; לרוב, משום שמזונות אלה אינם מתוקים. כמעט רבע מהסוכר שאנו אוכלים מסתתר במזון מעובד.
תזונה
09-09-2018
כשאתם אוכלים ארוחת ערב על הספה תוך כדי צפייה בסדרה האהובה שלכם ובקושי זוכרים אחר כך מה אכלתם, זו אכילה לא מודעת. לאכילה לא מודעת יש חסרונות רבים והיא עלולה להוביל לעודף משקל ולהרגלי אכילה גרועים. כדי שתוכלו להתחיל לאכול במחשבה תחילה, הכנו עבורכם את הכתבה הבאה.
תזונה
06-09-2018
הארוחות המרובות, היציאה מהשגרה, היעדר האימונים והמאכלים שאנחנו לא רגילים לאכול - הם האויבים הגדולים של החגים. עם קצת היערכות מראש והטיפים הבאים - אולי השנה תוכו להישמר מהעליה במשקל. קראו עוד >>
מתכונים
04-09-2018
מתכון להכנת שייק חופשה טרופית
טיפוח
02-09-2018
על מנת שכל יום יעבור ביעילות ובמרץ, חשוב להתחיל אותו בצורה נכונה. וזה אומר, ללא חיפזון וללא מהומה. אז מה עלינו לעשות כדי שבבקרים יהיה לנו מספיק זמן לכל דבר? הרשו לנו לשתף אתכם מספר טיפים. קרא עוד >>