10 מאכלים שיעזרו לכם לשמור על ריכוז וקשב

כולם יודעים, לאוכל שאנחנו מכניסים לגוף יש השפעה גדולה על הבריאות הפיזית שלנו, אבל לא כולם יודעים שיש לו גם השפעה על הבריאות המנטלית שלנו. מזונות מסוימים יכולים להשפיע על מצב הרוח, הזיכרון והיכולת שלכם להתרכז. אז נכון, ככל שאנחנו מזדקנים, גם הגוף והמוח שלנו מזדקנים איתנו, אבל אפשר בהחלט להאט את תהליך ההזדקנות הזה בעזרת תזונה נכונה ומתאימה.


קבלו 10 מאכלים שיעזרו לכם להישאר מרוכזים וקשובים יותר:

  • קפאין
    חלק מהתרופות שמטפלות בסימפטומים של הפרעות קשב וריכוז הן בעצם תרופות ממריצות, שיש להן השפעה מרגיעה דווקא על אנשים היפראקטיביים. קפאין הוא חומר ממריץ, שמחקרים מראים שהוא עוזר לשפר את פעילות המוח אצל ילדים עם הפרעות קשב וריכוז. אפשר למצוא קפאין בשלל משקאות – קפה, תה ירוק, משקאות קלים ומשקאות אנרגיה. ממשקאות קלים ומשקאות אנרגיה עדיף להתרחק, מכיוון שהם מכילים סוכר. כשאתם מכינים לעצמכם קפה או תה ירוק, אתם יכולים להימנע מסוכר, ולכן אם אתם רוצים להכניס קצת קפאין לגוף, עדיף לצרוך את המשקאות האלה. קפה מכיל גם נוגדי חימצון, פרט לקפאין, ושתייה של קפה מקושרת לסיכון נמוך יותר למחלות נוירולוגיות, כמו פרקינסון או אלצהיימר. בתה ירוק יש בדרך כלל פחות קפאין מאשר בקפה, אבל הוא מכיל גם נוגדי חימצון וגם ל-תיאנין, חומצת אמינו שיש לה השפעות מרגיעות. כדי לשמור על הערנות ולשפר את הביצועים המנטליים, נסו את משקה תה הצמחים של הרבלייף. המשקה מגיע ב-4 טעמים שונים ואפשר לשתות אותו קר או חם.


  • אגוזים
    מחקרים שונים מוכיחים שצריכה של אגוזים יכולה לשפר את היכולת הקוגנטיבית ואת הזיכרון. אגוזים מכילים שומנים בריאים, נוגדי חימצון וויטמין, שככל הנראה הופכים את האגוזים למאכל שעוזר לבריאות המוח. סוגי אגוזים שונים עוזרים לריכוז ולקשב, אבל לאגוזי מלך יש מעמד של כבוד ביניהם, מכיוון שהם גם מכילים חומצות אומגה 3. אין צורך לאכול כמויות גדולות של אגוזים, מספיק לאכול בכל יום מספר בודד של אגוזים מסוגים שונים.


  • סלמון
    חומצות שומן אומגה 3 הוכחו כמסייעות לבריאות הלב, המפרקים וגם לבריאות המוח. דגים שומניים מכילים חומצות שומן אומגה 3 EPA ו-DHA. רמות נמוכות של DHA בגוף מקושרות לסיכון גבוה לדמנציה, אובדן זיכרון ואלצהיימר. מבין הדגים השומניים, סלמון הוא בחירה מצוינת, מכיוון שהוא מכיל רמות גבוהות של DHA, אבל גם דגים שומניים אחרים כמו פורל, מקרל והרינג יעשו את העבודה.


  • אוכמניות
    אוכמניות הן ההוכחה לכך שדברים טובים באים באריזות קטנות. הן גם טעימות מאוד וגם עשירות בחומרים שטובים עבורנו. אוכמניות הן מהמאכלים הכי עשירים בנוגדי חימצון, יש בהן ויטמין C, ויטמין K וסיבים תזונתיים, הן מגינות על המוח מפני ניוון, משפרות את יכולת הזיכרון ויש להן השפעה מרגיעה. אמנם לא פשוט להשיג אוכמניות טריות בארץ, אבל אפשר בהחלט לצרוך אוכמניות קפואות, שניתן להשיג ברוב הסופרמרקטים.


  • שוקולד מריר
    שוקולד מריר ואבקת קקאו מכילים חומרים מזינים שמסייעים לבריאות המוח, כמו קפאין, נוגדי חימצון ופלבנואידים, קבוצה של תרכובות שמסייעות לבריאות. הפלבנואידים הקיימים בשוקולד מריר מתרכזים באזורים של המוח שאחראים על למידה וזיכרון. מחקרים מראים שהפלבנואידים יכולים לשפר את יכולת הזיכרון ולהאט תהליכי הזדקנות מנטלית. כשאתם בוחרים שוקולד מריר, בחרו אחד באיכות גבוהה – ככל שהוא מריר יותר (לפחות 70% קקאו), כך הוא טוב יותר עבורכם. ואין צורך לחסל חבילה שלמה של שוקולד מריר, כדי ליהנות מהיתרונות הבריאותיים שלו. קוביה או שתיים ביום יספיקו בהחלט.


  • ביצים
    ביצים הן מקור מצוין לחומצת אומגה 3 DHA, שידועה בהשפעה שלה על יכולת הזיכרון שלנו. בנוסף, ביצים מכילות גם כולין, תרכובת שעוזרת לשמור על ממברנות תאי המוח בריאות. ואם נמנעתם מביצים או מחלמונים, מטעמי כולסטרול, אתם יכולים להיות רגועים. מחקרים עכשויים מראים שלצריכת ביצים אין השפעה על רמת הכולסטרול באנשים בריאים.


  • אבוקדו
    אבוקדו הוא אחד הפירות הכי בריאים שיש. הוא אמנם נחשב לפרי שומני, אבל השומנים בו הם שומנים בלתי רוויים, שעוזרים לשמור על איזון של רמת סוכר בדם. בנוסף לכל היתרונות הבריאותיים המוכרים שלו, אבוקדו מכיל ויטמין K וחומצה פולית, וכך עוזר במניעה של קרישי דם במוח ומשפר את היכולת הקוגנטיבית, בעיקר את הזיכרון והריכוז.


  • ברוקולי 
    לברוקולי יש מוניטין של ירק בריא במיוחד, ולא בכדי. הוא מכיל כמויות גבוהות של ויטמין K וכולין, שעוזרים לשמור על יכולות זיכרון גבוהות. בנוסף, ברוקולי עשיר בתרוכבת שנקראת גלוקוזולינאטס. התרכובת הזאת עוזרת בהאטת התפרקות של אצטילכולין, מוליך עצבי בגוף, שרמות נמוכות שלו מקושרות להתפתחות אלצהיימר. בכך יכול הברוקולי לעזור לשמור על תקינות מערכת העצבים בגוף.


  • זרעים
    זרעים שונים, כמו צ'יה, פשתן וגרעיני דלעת, הם גם מקור נהדר לחומרים תזונתיים שמסייעים לקשב וריכוז. גרעיני דלעת עשירים באבץ, שמסייע לשיפור יכולות הזיכרון והחשיבה. זרעי פשתן מלאים במגנזיום, ויטמינים מקבוצת B, חומצות שומן אומגה 3 וסיבים תזונתיים, שכולם עוזרים לשיפור היכולת הקוגנטיבית, וצ'יה עשירה באומגה 3, נוגדי חימצון וסיבים תזונתיים, שמשפרים את הריכוז והזיכרון.


  • סלק
    סלק הוא ירק בריא במיוחד, והוא מכיל המון חומרים תזונתיים שעוזרים לשמור על הבריאות. הוא עוזר במניעת דלקות, עשיר בנוגדי חימצון שמגנים מפני סרטן ומסייע לניקוי הדם מרעלים. הסלק מכיל חנקה (ניטראט), חומר שמגביר את זרימת הדם והחמצן למוח ומשפר את היכולות המנטליות. אפשר לאכול סלק מבושל, להוסיף אותו לסלטים או אפילו להכין מיץ סלק טרי.


ואם אתם רוצים להיות בטוחים שאתם מספקים לגוף שלכם כל מה שהוא צריך כדי לשפר את היכולות הקוגנטיביות שלכם,

NRG – טבליות גוארנה של הרבלייף

יעשו את העבודה בשבילכם. הטבליות מופקות מצמח הגוארנה, שמכיל גוארנין, חומר בעל השפעות דומות לקפאין. הטבליות יעזרו לכם להישאר ערניים ומרוכזים יותר.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
22-08-2019
אם תרצו לאתגר את עצמכם או שאתם פשוט אוהבים להיות במים, ספורט מים הוא בדיוק עבורכם
מתכונים
20-08-2019
מתכון למשקה מוחיטו מרענן
טיפוח
18-08-2019
המפתח לעור פנים זוהר ובריא הוא שגרת טיפוח יומית בסיסית.
תזונה
15-08-2019
בואו לגלות איך הנשים הפופולריות בעולם שומרות על אורח החיים והגזרה שלהן.
מתכונים
13-08-2019
מתכון לקערת ארוחת בוקר
ספורט
08-08-2019
קבלו את הדרכים היצירתיות שיחזירו לכם את המוטיבציה, ויעזרו לכם לצאת להתאמן עוד היום.
מתכונים
06-08-2019
מתכון להכנת שייק אננס בננה תרד ופטרוזיליה