מתכוננים לחורף: שומרים על הגוף והנפש בעונה הקרה

כשמתחיל להתקרר בחוץ והחושך יורד מוקדם יותר, אנחנו נוטים להישאר הרבה בבתים החמימים, להיות פעילים פחות ולאכול מאכלים מנחמים (מי שלא חשקה נפשו בפוקצ'ה ישר מהתנור ביום חורף קר, שיקום). החורף מביא איתו גם שלל מחלות, מהצטננויות ועד שפעת. וכשמערכת החיסון עובדת פחות טוב, אנשים שלא מתאמנים ושלא מקפידים על תזונה נכונה, ממש מזמינים את המחלות לתוך הבית והגוף. אבל אפשר להחליט שהחורף הזה יהיה שונה – קבלו טיפים שיעזרו לכם לשמור על עצמכם בריאים לקראת הימים הקרים.


אכלו יותר פירות וירקות

אנחנו לא באמת צריכים להסביר לכם למה חשוב לאכול הרבה פירות וירקות, נכון? אבל בחורף, כשבחוץ קר וחשוך, ואנחנו רק רוצים למלא את הבטן במאכלים מנחמים, כמו פחמימות או שוקו חם, חשוב להקפיד יותר מתמיד על אוכל בריא ואכילת ירקות ופירות ולצרוך לפחות 5 מנות של ירק ופרי ביום. יש המון ירקות ופירות שזמינים בחורף, מפירות הדר ותותים ועד ירקות כמו כרובית, ברוקולי וירקות ירוקים למיניהם. פתחו את הבוקר בשייק עם פרי או ירק, אכלו בצהריים מרק ירקות מחמם וסיימו בארוחת ערב עם סלט עשיר ופרי לקינוח.



נסו פעילות גופנית חדשה, בפנים או בחוץ

אל תשתמשו במזג האוויר כתירוץ לחוסר פעילות גופנית. אם תבקרו באירופה בחורף, תוכלו לראות את המקומיים רצים, הולכים ונוסעים על אופניים גם באמצע השלג, אז החורף הישראלי הוא בוודאי לא סיבה להפסיק לזוז. אם פחות מתאים לכם להתאמן בחוץ בחורף, אפשר בהחלט למצוא דרכים חדשות לשמור על כושר. הירשמו לחדר כושר, התאמנו בבית (כיום יש אפליקציות ייעודיות או ערוצי יוטיוב, שיכולים להדריך אתכם בשלל סוגים של פעילות גופנית ביתית) או אפילו נסו משחק פעיל בקונסולת המשחקים המועדפת עליכם.

אל תישארו לבד בבית

הימים הקצרים, מזג האוויר החורפי והשעות הארוכות בתוך הבית גורמים לירידה במצב הרוח של רבים במהלך החורף. וכשהמצב המנטלי שלנו לא טוב, גם המצב הפיזי שלנו יהיה פחות טוב. כדי להילחם בדיכאון והעצב שהחורף עלול להביא איתו, השתדלו למצוא לעצמכם פעילויות חברתיות בשעות החופשיות שלכם. הזמינו חברים לכוס תה, צאו לסרט או למסעדה או ארגנו ערב משחקים מהנה.



הקפידו על שינה טובה

עם התקצרות הימים, תרגישו באופן טבעי צורך לישון יותר מבדרך כלל. נסו להתאים את שעות הפעילות והערות שלכם לשעות האור בחוץ. נצלו את הערבים הארוכים להירגעות לפני השינה ונסו ללכת לישון מוקדם ככל האפשר, כדי לתת לגוף שלכם מנוחה בתקופה שהוא זקוק לה יותר.



שתו הרבה תה

תה הוא המשקה הכי נפוץ בעולם אחרי מים, ולא בכדי. סוגי תה שונים עשירים בחומרים מזינים בעלי אפקט נוגד חימצון, ומחקרים מראים שלשתיית תה יש השפעה טובה על בריאות הלב. בנוסף, אין כמו כוס תה מחממת בימים של צינון או התקררות. אז לפני שאתם נכנסים מתחת לשמיכה, הכינו לכם משקה נמס צמחי של הרבלייף, שמכיל תמציות תה ומגיע בארבעה טעמים שונים – מקורי, אפרסק, לימון או פטל. המשקה מקפיץ את הפעילות המטבולית של הגוף ומגביר אנרגיה, כך שהוא בדיוק מה שאתם צריכים בימים קרים או בזמן הצטננות.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
10-12-2019
מתכון לדייסה קרה שיבולת שועל ופירות יער
ספורט
05-12-2019
האביזרים שיעזרו לכם להתחטב באימונים - קבלו את רשימת המכולת של אביזרי הכושר שכל מתאמן חייב שיהיה לו בבית כדי שיוכל להתחטב בזמנו החופשי ובנוחיות.
מתכונים
03-12-2019
מתכון להכנת שייק מלון תפוח
ספורט
01-12-2019
איך לשמור על כושר גם בגיל הזהב. לא משנה בני כמה אתם או כמה אתם פעילים עכשיו, הדרכים הבאות יכולות לעזור לכם לשמור על כושר ולהרגיש בריאים וצעירים יותר. 
טיפוח
28-11-2019
אפשר לעזור לעור שלכם להיראות צעיר יותר - הטיפים הבאים יעזרו לכם לשמור על מראה של עור צעיר ורענן. 
מתכונים
26-11-2019
מתכון להכנת קערת שייק ירוק מתוק
תזונה
21-11-2019
מחקרים קבעו כי צפייה ממושכת בטלוויזיה גורמת להשמנה. ריכזנו עבורכם 10 טיפים שיעזרו להפוך את הצפייה שלכם מול המסכים לבריאה יותר.
מתכונים
19-11-2019
מתכון להכנת מרק אפונה ומנטה מהיר הכנה