6 ההרגלים שהורסים לנו את מצב הרוח

מצב הרוח שלנו מושפע מגורמים רבים כמו המחשבות שלנו, מאורעות החיים, וגם מההרגלים שלנו. איזה הרגלים הורסים לנו את מצב הרוח ואיזה הרגלים ירוממו אותו? הנה 6 הרגלים שכדאי לשים לב אליהם

חוסר תנועה

מחקרים רבים כבר הוכיחו ממזמן שפעילות גופנית גורמת להפרשה של הורמונים מעודדי מצב רוח וביניהם אנדרופין וסרטונין ובחלק מהמקרים פעילות גופנית סדירה גם יכולה לשפר מצבים שונים של דיכאון וחרדה. אנשים שלא זזים מספיק, מצויים זמן רב בישיבה ומוותרים לעצמם על האימונים, נוטים לסבול יותר ממצבי רוח משתנים.

הפתרון: להתחיל לזוז. הכניסו לזוז אימונים קבועים ומסודרים שיעזרו לכם לאזן את ההורמונים בגוף, ישפרו את הערך העצמי ואת מצב הרוח שלכם. דאגו לכך שבכל יום, תהיה לכם לפחות שעה אחת שבה אתם בתנועה.

אכילה מרובה

היום יודעים שתזונה לא נכונה יכולה להשפיע על מצב הרוח שלנו, כאשר אכילה מרובה היא אחת הדרכים לחבל לנו בתחושה הטובה. כשאנחנו אוכלים יותר מדי אין לנו כוח לעשות דברים, אנחנו כבדים, מסורבלים, פחות נחמד לנו להתלבש ואכילה מרובה גם גורמת לתחושה לא נעימה בבטן והשמנה, שכתוצאה מכך גם הערך העצמי שלנו עלול לרדת.

הפתרון: לאכול כמויות מדודות שמתאימות לאורח החיים שלכם ולנתונים האישיים שלכם. לא להתפוצץ מהאוכל ותמיד לשמור מקום לעוד בקיבה.



אכילה חברתית

כולנו הולכים מדי פעם למסעדות, נוסעים לחופשות או חוגגים חגים לצד המשפחה והחברים. לעיתים כשאנחנו יושבים בחברה, אנחנו אוכלים הרבה יותר ממה שהיינו אוכלים אם היינו נמצאים לבד. אך ביום שאחרי, אנחנו מרגישים את זה בגוף ואנחנו מרגישים פחות נעים עם עצמינו, דבר שגורם למצב הרוח שלנו לרדת.

הפתרון: להקשיב לגוף ולא לאכול תוך כדי שיחה. להשתדל לא להעמיס עוד ועוד על הצלחת רק בכדי להעביר את הזמן ולנסות לאכול כשבאמת רעבים ולא בגלל שנפגשים.

אכילה בעמידה

אכילה בעמידה, תוך כדי מטלות, תוך כדי סידור הבית, ליד הכיור, או סתם לצד המקרר, גורמת לנו להרגיש רע עם עצמינו. האכילה בעמידה גורמת לנו להרגיש שאין לנו זמן לעצמינו, וזה אוטומטית מבאס אותנו.

הפתרון: שבו כשאתם אוכלים. תנו לעצמכם את הזמן שמגיע לכם לאכול לאט ובשקט גם בתוך העומס של החיים.

אכילה לילית

יש הבדל גדול בהרגשה שאנחנו מתעוררים איתה בבוקר אם אכלנו ארוחה גדולה או אפילו בינונית לפני השינה או שהלכנו לישון על בטן ריקה. האכילה הלילית גורמת לנו להתעורר כבדים יותר ועייפים יותר.

הפתרון: השתדלו להרחיק את הארוחה האחרונה שלכם ביום מהשינה לפחות 3-4 שעות. ככה תישנו יותר טוב ותרגישו הרבה יותר קלילים ושמחים בבוקר שאחרי.



נגררים אחרי המסכים במקום לישון

אחד ההרגלים הנפוצים שגורמים לנו להרגיש רע, זה ההתמכרות למסכים, כמו לראות עוד כמה פרקים בסדרה, להישאר לעבוד עד מאוחר על המחשב או לגלוש במשך שעות ברשתות החברתיות. ההרגל הזה פוגע בשינה שלנו וגורם לנו להיות עייפים וחסרי מצב רוח לאורך כל היום שאחרי.

הפתרון: עשו לכם גבולות. הרחיקו את המסכים בשעה 22 והכינו את הגוף לשינה איכותית. מומלץ לישון בין 6-8 שעות בלילה ללא הפרעות מיותרות.


מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
26-05-2024
למה כל כך קשה לנו להתמיד באימונים ומהם סודות ההתמדה?
ספורט
23-05-2024
פילאטיס רצפה או מכשירים? מה עדיף?
מתכונים
21-05-2024
מתכון תה קר בטעם לימון ומנגו
תזונה
18-05-2024
הסוד לגוף צעיר: מה להכניס לשייק כדי להישאר צעירים?
ספורט
16-05-2024
כיצד לשחרר צוואר תפוס?
תזונה
09-05-2024
16 טיפים מעולים ליום עצמאות בריא יותר
מתכונים
07-05-2024
מתכון להכנת עוגת גבינה לימונית
ספורט
04-05-2024
איך לחזור לרוץ אחרי הפוגה ארוכה?

תפריט נגישות