איך לאכול אוזני המן ולשמור על הגזרה והבריאות?

אם אתם אוהבים אוזני המן ובכל שנה אתם מרגישים שהן משבשות לכם את הגזרה והבריאות, הכתבה הזו בשבילכם. כמה לאכול, איך לאכול וגם: מתכון קליל של אוזני המן שאפשר לעשות בקלות

אחת הבעיות הכי גדולות שלנו כשאנחנו נפגשים עם מאכל אהוב היא חוסר שליטה, ובמיוחד כשאנחנו פוגשים את אותו מאכל אהוב רק פעם בשנה כמו למשל אוזני המן. אז מה עושים וכיצד אפשר לשלוט בעצמינו ולא לחסל קערה שלמה?

שבו ותהנו – מכירים את זה שאתם ממש מפחדים לאכול משהו שמא תגזימו אז אתם פשוט אוכלים אחד על הדרך,
ואז איך שהוא אוכלים עוד אחד ועוד אחד עד שהערימה נעלמה? במקום זה, שבו עם תה ותאכלו בנחת. תהנו מכל ביס ללא הסחות דעת ותלעסו היטב. היו בריכוז מלא וכך גם תוכלו להיות בשליטה. כשאנחנו מוסחים דרך דברים נוספים שאנחנו עושים, דרך מסכים, שיחות עם אנשים או אפילו כשאנחנו עצבניים או מרוגשים, תמיד האכל יותר ולכן מומלץ שאם כבר אוכלים, תנו את תשומת הלב שלכם באכילה, תהנו ולאחר אוזן אחת או שתיים פשוט תחזירו את הצלחת והמשיכו הלאה בחייכם. חשוב שתחליטו מראש כמה אתם מתכננים לאכול ולא תזרמו על התחושות שלכם, כך תוכלו להישאר בשליטה ולמנוע את רגשות האשם שמגיעות לאחר מכן.

תלוי באוזניים – לא כל האוזניים שוות מבחינה בריאותית וחשוב שתזכרו את זה. יש לנו את הבצק, שמשתנה עם ההכנה: יש בצקים מקמחים לבנים או קמחים בריאים יותר, יש קמחים עם סוכר או בלי, יש קמחים שמכילים חמאה ושומן ויש שפחות וכמובן – גם המילויים משפיעים על האוזניים שלנו מבחינה בריאותית. פרג למשל, עשיר מאוד בסידן, ב-100 גרם של פרג יש 1,500 מ״ג סידן! יש בו גם סיבים תזונתיים, אבץ, ברזל ועוד מינרלים,
אך צריך לזכור שכשאתם קונים אוזני המן בחוץ, הפרג מעורבב עם ממתיקים שונים ושומנים. אם אתם מכינים בבית,
כדאי להשתמש בפרג טרי ולבקש מהמוכר שיטחן לכם אותו במקום. בשנים האחרונות הפרג נדחק קצת לאחור
בעקבות המילויים החדשים והיצירתיים אך הפופולארי ביותר הוא כמובן השוקולד ולאחריו החלווה, התמרים והריבה.
מבחינה בריאותית, התמרים כמובן יהיו עדיפים על השוקולד, אבל שוב, אם מתחשק לכם ליהנות מאוזן אחת מושחתת,
חשוב שתדעו לשלוט על הכמות שאתם מכניסים לפה.

כמה קלוריות יש באוזן המן?

כמות הקלוריות שבאוזני ההמן משתנות בהתאם לגודל של האוזניים, לאופי הבצק ולצילומים השונים.
אוזן המן בינונית תעלה לכם סביב 150 קלוריות, בעוד שאוזן המן עם מילוי שוקולד תעלה לכם כ-200 קלוריות
ואוזן המן עם תמרים תעלה לכםכ-130 קלוריות. זכרו שככל שהאוזן גדולה יותר היא תעלה לכם יותר וכך גם
ככל שתבחרו אחת עם תוספות, קישוטיםואבקת סוכר.
ניתן בקלות להגיע לכמות קלורית של ארוחת צהרים מאוזן אחת מושחתת
או שתיים ולכן מוטב שתבחרו את האוזניים שלכם בקפידה.

איך שורפים אוזן המן?

כדי לשרוף אוזן המן אחת בינונית פשוטה, תצטרכו לבצע הליכה למשך 45 דקות בערך.
רוצים אוזן גדולה ומלאת תוספות? תכפילו את משך ההליכה או שתעברו לריצה/שעה של ספינינג או קיקבוקסינג.

מתכון לאוזני המן בריאות:

למצרכים של הבצק:

  • 4 וחצי כוסות קמח כוסמין
  • חצי כוס שמן קוקוס
  • חצי כוס חלב צמחי
  • כפית מי ורדים
  • 2 כפיות סודה לשתייה
  • כוס מים רותחים

מערבבים ולשים אך הבצק, מרדדים ויוצרים עיגולים בעזרת כוס. מכניסים מילוי שאוהבים ומקפלים.
מניחים בתכנים ומכניסים לתנור מחומם מראש ל-180 מעלות למשך כ-10 דקות.

מאת: שרון ינובסקי קפלן –  מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
15-05-2022
איך לטפל בדלקת? המאכלים שכדאי ולא כדאי לכם לאכול
ספורט
12-05-2022
למה קרוספיט מומלץ לגברים?
מתכונים
10-05-2022
מתכון להכנת ספרינג רול עם דיפ בוטנים
תזונה
08-05-2022
6 סיבות שעלולות לגרום לכם לאבד שליטה לגבי האכילה
ספורט
01-05-2022
טעויות שעושים באימונים הגורמות לכאבי גב
טיפוח
24-04-2022
הסימנים שמצביעים שכנראה יש לכם מחסור בוויטמין D
טיפוח
21-04-2022
סדרו את היום: איך לנהל את הזמן כדי להצליח לחיות באורח חיים בריא?
מתכונים
19-04-2022
מתכון להכנת שייק סגול