אתגרי בריאות ודיאטה לירידה במשקל ושיפור הבריאות. למי מתאים ולמי לא?

בשנים האחרונות אתגרי הבריאות והדיאטה הפכו ליותר ויותר מבוקשים, ואפילו ג'ניפר לופז, גווינית' פאלטרו ומארק צוקרברג סחפו אחריהן מליוני אנשים שמעוניינים להוסיף קצת בריאות וקוביות בבטן לחייהם.

למי מתאימים אתגרי הבריאות השונים ולמי לא, מה תאכלו בכל אתגר שכזה ואיזה מהם כדאי לכם לאמן? קבלו 5 אתגרים שהמפורסמים אוהבים:

  1. אתגר 22 ימים

אתגר טבעונות של 22 ימים אמור לעודד אנשים להפחית או להוריד מוצרים ומאכלים מן החי ולהחליף את הביצים, הבשר, הדגים והגבינות במזונות מהצומח. חשוב להבין שאנשים שרגילים לאכול מן החי, צריכים להיערך בהתאם להשלמת הרכיבים התזונתיים כמו חלבונים, ברזל ובי 12. בנוסף, הרבה אנשים שעוברים לטבעונות, צורכים ג'אנק פוד ובכך מפספסים את המטרה – שמירה על הבריאות, ולכן כדאי לעשות אתגר זה בליווי איש מקצוע ולבחור במאכלים בריאים ומזינים.

למי מתאים? לכולם.

למי לא? למי שלא מתכוון להיוועץ עם איש מקצוע.

בשורה התחתונה: תבחרו חכם ובריא.

 

  1. אתגר ללא סוכר

ממש לאחרונה ג'ניפר לופז סחפה אחריה מליוני אנשים לאתגר ללא סוכר שמעודד אכילה בריאה ונקייה. מדובר באתגר של 3 שבועות בערך, שבו מורידים את כל הסוכרים הלבנים והמזוקקים, המאכלים המעובדים וכל מה שעשוי להכיל סוכר. באתגר זה יש הורדה משמעותית גם בפירות, ובכך מאבדים גם סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים.

למי מתאים? לכולם, אך כדאי להשאיר פירות בתפריט.

בשורה התחתונה: תמיד טוב להפחית את הסוכרים מהתפריט. שימו לב שבהורדת הסוכר מהתפריט, אתם לא מעמיסים במאכלים שומניים מהחי.



  1. אתגר פירותנות

80/10/10 היא בעצם אורח חיים של אנשים הניזונים ב-80% מהתזונה שלהם מפירות, כאשר שאר התפריט שלהם מורכב מ-10% חלבונים מהצומח (כמו קטניות מונבטות) ו-10% שומנים מהצומח (כמו אבוקדו או שקדים). אך ישנם אנשים שלוקחים את השיטה לאתגר קצר למטרת בוסט בריאות וניקוי מרעלים. בדיאטה זו כמעט ולא מגבילים את צריכת הפירות.

למי מתאים? לאנשים בריאים בדרך כלל, עם BMI תקין שרוצים לחזור לאיזון אורח חייהם.

למי לא? לאנשים בתת משקל שסובלים מחוסרים תזונתיים.

בשורה התחתונה: לא לנסות את זה לבד. מדובר בשיטת תזונה ואתגר שעשוי לתרום לירידה משמעותית במשקל, אך יש לעשות זאת בליווי מקצועי של יועץ בריאות טבעית.



  1. אתגר מיצים

מדי זמן מה נפתח אתגר מיצים חדש, כאשר מדובר בעצם בדיאטה שבה לא אוכלים, רק שותים. מפורסמים וכוכבים גדולים נוהגים לאמץ שיטה זו לפני סרטים ופרמיירות, על מנת להגיע רזים וזוהרים ליעד שלהם. שתיית המיצים ללא הסיבים, משחררת עומס ממערכת העיכול ובכך תורמת לעור זוהר ולהחלמה מהירה של הגוף. לפני שעושים צום מיצים, רצוי להיוועץ באיש מקצוע ולא לעשות זאת לאורך זמן.

למי מתאים? לאנשים בריאים שמעוניינים לשפר את בריאותם. לא מומלץ לעשות את זה יותר מפעם בשנה.

למי לא? לאנשים עם בעיות בריאותיות שונות, לנשים בהריון ומניקות.

בשורה התחתונה: אל תנסו את זה לבד.

 

  1. אתגר ריצה

ישנם אתגרי ריצה שונים התורמים להעלאת הבריאות והכושר, למטרת הכנה למירוצים שונים (כמו 60 יום לריצת חצי מרתון וכו') ואף אתגרי ריצה מפורסמים כמו למשל האתגר של מארק צוקרברג, שהחליט שבשנת 2016 כולם ירוצו מדי יום 1.6 קילומטר. מנכ"ל פייסבוק הקים קבוצת פייסבוק שמעודדת אנשים לרוץ מדי יום פחות מ-10 דקות ביום. האתגר סחף אחריו עשרות אלפי אנשים מסביב לעולם ואין ספק שהוא הוסיף לטרנד המתעצם.

למי מתאים? לכל אחד שמעוניין להוסיף בריאות לחייו. לאנשים עסוקים שיש להם כל הזמן תירוצים למה אין להם זמן.

למי לא? לאנשים עם בעיות בריאותיות ומגבלות שונות.

בשורה התחתונה: אתגר בריא ששווה לאמץ במטרה לשפר את הכושר ואף לאמץ באהבה את הריצה לחיים.

 

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
24-09-2020
מה גברים צריכים לדעת על סויה
מתכונים
22-09-2020
מתכון להכנת חטיף פרוזן אוכמניות
ספורט
17-09-2020
המדריך הבריא לראש השנה
מתכונים
15-09-2020
מתכון להכנת עוגת תפוחים לראש השנה
תזונה
13-09-2020
המאכלים שיעזרו לכם להתאושש מהר יותר מאימון בשיא החום
תזונה
10-09-2020
6 דרכים בטוחות לשמור על משקל תקין בלי דיאטה.
מתכונים
08-09-2020
מתכון להכנת סמוזי ירוק
ספורט
06-09-2020
כיצד ליצור הרגלי כושר בריאים