הסוד לגוף צעיר: מה להכניס לשייק כדי להישאר צעירים?

מסתבר שיש מאכלים שיכולים לגרום לנו להיראות ולהרגיש צעירים יותר, כך התפרסם במגזין ה’דיילי מייל’ במאמר שיגרום לכם להרגיש יותר טוב עם זה שאתם אוכלים שוקולד

האם יש מאכלים שגורמים לנו להיראות ולהרגיש צעירים יותר? תזונאית בריטית בשם גבריאל פיקוק טוענת שכן. המגזין הבריטי הדיילי מייל פירסם מאמר שבו מסבירה התזונאית כמה השפעה יש למה שאנחנו אוכלים וגם להתנהגות שלנו על המראה הצעיר שלנו. אז מה למשל כדאי לאכול, לשתות או להכניס לשייק? תרשמו: לפי פיקוק, המאכלים שאנחנו צריכים להרבות בהם ואף ניתן להכניסם לשייק הבריאות שלכם הם פטריות מרפא כמו למשל ריישי, שיטאקי וקורדיספס, שהן לטענתה עוזרים לגוף להתאזן ולהישאר צעיר. בנוסף, היא ממליצה על הוספת גרעיני דלעת או זרעי פשתן שאפשר להכניסם לשייק או לסלט, כדי להעלות את החומצות אומגה 3, ובנוסף, היא מציעה לשתות קפה ותה ירוק להגברת חילוף החומרים, ולהאטת ההזדקנות, אך היא מציינת שאין להפריז בכמויות. עוד היא טוענת כי יין בצריכה מתונה יעזור לנו להישאר צעירים וגם להאריך ימים. בכדי לישון טוב יותר ולהזדקן באיטיות, טוענת התזונאית שכדאי להרבות גם במאכלים שמכילים הרבה מגנזיום כמו תרד, עדשים, עלים ירוקים, בננות, אגוזים ואף שוקולד מריר.

האם זה מספיק כדי להישאר צעירים?

פיקוק מסבירה שהגורמים שמשפיעים על איך שנרגיש ונראה לאורך השנים הם שונים, ולא רק התמקדות באכילת המאכלים הללו היא זו שתביא אותנו לתוצאות הרצויות, אלא גם הקטנת חלון הזמנים שבו אנחנו אוכלים ל-8 שעות בלבד כמו בדיאטה המפורסמת 8/16, ולאכול כמויות קטנות יותר ממה שרבים מאיתנו אוכלים. בעידן השפע אנחנו אוכלים לעיתים הרבה יותר ממה שאנחנו זקוקים לו, ולכן לאנשים שאין שליטה בכמות האכילה שלהם, מציעה פיקוק להגביל את כמות הקלוריות היומית שלהם. כמובן שגם פעילות גופנית נכנסת למשוואה גם לפי גישתה של גבריאל, ועוד היא ממליצה על סאונות ומקלחות קרות לאיזון וחיזוק הגוף. כל זאת לא יספיק אם לא נשמור לגישתה על אורח רוח ורמות סטרס נמוכות כ הסטרס גורם לרמות הקורטיזול שלנו לעלות ובכך גם להופעת מחלות גוף ונפש.



אז לסיכום, כמה טיפים מאת התזונאית הבריטית שיעזרו לכם להישאר צעירים ובריאים:

1. מה להכניס לשייק? יותר עלים ירוקים שמכילים מגנזיום.

2. אם כבר קינוח – במקום מאפה, לכו על שוקולד מריר לצד הקפה או התה שלכם.

3. הכניסו את הפטריות מרפא לתפריט, אבל התייעצו עם איש מקצוע לגבי המינון והסוג בהתאם לצרכים הפיזיים שלכם.

4. הגבילו את כמות הקלוריות שלכם לפי דרישות הגוף שלכם. היוועצו גם פה עם איש מקצוע שיידע לחשב עבורכם במידת הצורך.

5. הגבילו את שעות האכילה שלכם ל-8 שעות. אם אתם לא יודעים איך להתחיל ואיך לעשות זאת, היעזרו באיש מקצוע.

6. אל תשכחו להכניס פעילות גופנית לחייכם.

7. הישמרו מסטרס מיותר שיגרום לרמות הקורטיזול שלכם לעלות ובמקום זה שתו כוס יין אדום או עשו מדיטציה.

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא לארבע, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
23-06-2024
חידוש מבפנים: כיצד לשפר את בריאות הכבד בדרכים טבעיות?
ספורט
20-06-2024
זהירות: מה חשוב שיהיה בכל תפריט חיטוב?
ספורט
16-06-2024
חלאס הגזמתם: אלו הסימנים שאתם מתאמנים יותר מדי
מתכונים
11-06-2024
מתכון הכנה מעדן תות שוקו-וניל
ספורט
09-06-2024
בלי שום מילה על דיאטה: הספורט שיעזור לכם להתחטב בחג שבועות
תזונה
06-06-2024
המינרל שכל מתאמן חייב להכיר
ספורט
02-06-2024
חימום לפני אימון: נחוץ או מיותר?
ספורט
26-05-2024
למה כל כך קשה לנו להתמיד באימונים ומהם סודות ההתמדה?

תפריט נגישות